• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052717867
  • خبرنگار : 50590

توقیف ۱۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف و دارای آلودگی صوتی در همدان

توقیف ۱۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف و دارای آلودگی صوتی در همدان

ایسنا/همدان فرماندار همدان از توقیف ۱۴۰۰ موتور سیکلت و خودروی متخلف و دارای آلودگی صوتی در همدان خبر داد و گفت: این طرح ویژه به منظور ارتقای نظم و امنیت شهروندان، اثر بخشی علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی و حفظ سلامتی راکبین موتورسیکلت و رانندگان در بروز حوادث و سوانح رانندگی در سطح این شهرستان در ساعات شب اجرایی شده است.

مسلم مخفی ۲۷ مرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این قبیل خودروها اقدام به تردد در بلوار ارم، بعثت و دیگر بلوارهای شهر همدان می‌کردند که با برخورد جدی پلیس، میزان تردد آن ها کاهش یافته است.

وی افزود: از این تعداد، هزار دستگاه موتورسیکلت و ۴۰۰ دستگاه نیز خودرو هستند به طوری‌که تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و همچنین بر اساس استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جزو مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت‌ها شود.

۸ کشاورز متخلف آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب در همدان شناسایی شد

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه استفاده از آب‌های نامتعارف و فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع کشاورزی به ویژه محصولات سبزی و صیفی‌جات که با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، ممنوع است، اظهار کرد: بازدید و گشت‌زنی برای شناسایی این زمین‌ها آغاز شده و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برخورد قانونی با استفاده کنندگان از فاضلاب برای محصولات کشاورزی امری ضروری است، افزود: در دو هفته گذشته برخورد با افرادی که از فاضلاب برای کشت محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند را شروع کردیم و این کار با قدرت ادامه دارد.

وی یادآور شد: پیرو بازدیدهای تیم اعزامی جهت برخورد با کشت محصولاتی از جمله صیفی‌جات و سیب زمینی، بر اساس مصوبات کارگروه بهداشت و درمان شهرستان و بنابر دستور دادستانی مبنی بر لزوم امحای محصولات آلوده که با فاضلاب خام در پایین دست شهر همدان و روستاهای پایین دست آبیاری می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه به عمل آمد.

فرماندار همدان گفت: تیم مزبور با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری، دادستانی، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در این مزارع حضور پیدا کردند.

وی از شناسایی هشت کشاورز متخلف در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: تیم اعزامی نسبت به برخورد با این کشاورزان متخلف ‌اقدام کرده و با دستور دادستانی موتور آلات کشاورزی و محصولات کشاورزی آنها توقیف شد.

مخفی با بیان اینکه تاکنون برای ۹۵ کشاورز متخلف با شکایت مراکز بهداشتی‌ در دادستانی تشکیل پرونده شده است، تأکید کرد: برخورد با این سودجویان ادامه دارد و تا جایی که ممکن است اجازه ورود محصولات کشاورزی ناسالم و غیر بهداشتی به بازار را نمی‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha