• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052617828
  • خبرنگار : 30147

فرماندار رشتخوار:

مسئولان برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند

مسئولان برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار از تمامی مسئولان خواست برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان تلاش کنند.

حسین باهوش در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هدف از کارگروه اشتغال باید ایجاد اشتغال پایدار منجر به تولید باشد.

وی با بیان اینکه موضوع تحقق تعهدات اشتغال و جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در سال جاری رویکرد کارگروه اشتغال باید جذب کامل اعتبارات باشد.

فرماندار رشتخوار ادامه داد: تأکید داریم هیچ دستگاهی نباید خارج از ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی متقاضی برای دریافت تسهیلات معرفی کند، از سویی فرد مورد نظر باید مورد تأیید کارگروه اشتغال باشد.

وی همچنین به موضوع تضامین بانکی متقاضیان تسهیلات اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که تسهیلات به متقاضیان ارائه می‌کنند در همان ابتدا که متقاضی برای درخواست وام مراجعه می‌کند تمامی شرایط به خصوص تضامین بانکی را بررسی کنند تا در زمان روند واگذاری تسهیلات خللی وارد نشود.

باهوش در ادامه با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، تأکید کرد: باید فرصت‌های شغلی پایدار در شهرستان ایجاد شود تا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به مراتب کاهش پیدا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: تأکید داریم متقاضیانی که در نوبت دریافت وام هستند حتماً صحت سنجی شده و تعهد لازم را نسبت به ایجاد اشتغال پایدار داشته باشند و در صورتی که توسط دستگاه متولی مورد تأیید قرار گرفت جهت واگذاری تسهیلات معرفی شوند.

فرماندار رشتخوار بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ برش تعهد اشتغال شهرستان رشتخوار ۱۳۳۸ مورد بوده که تاکنون درصد قابل قبولی از آن در سامانه رصد ثبت شده است.

وی در ادامه از افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی روستای چاهشورک و زمین چمن مصنوعی شهر جنگل در مردادماه خبر داد و افزود: پروژه زمین چمن مصنوعی روستای چاهشورک با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و زمین چمن مصنوعی شهر جنگل با اعتبار ۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

باهوش خاطرنشان کرد: زمین چمن مصنوعی روستای چاهشورک به صورت مشارکتی و با همکاری اداره ورزش و جوانان و دهیاری چاهشورک احداث شده و از مجموع اعتبارات ۵۰۰ میلیون تومان هزینه چمن مصنوعی و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه زیرسازی این پروژه بوده است.

وی همچنین افزود: زمین چمن مصنوعی شهر جنگل به صورت مشارکتی توسط اداره ورزش و جوانان‌ و با همکاری شهرداری، بخشداری و خیرین شهر جنگل احداث شده است، از مجموع اعتبارات ۵۰۰ میلیون هزینه چمن مصنوعی و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه زیرسازی این پروژه شده است.

فرماندار رشتخوار تأکید کرد: هر چه قدر بتوانیم فضاهای ورزشی را گسترش دهیم قطعاً آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد و انحرافات جوانان و نوجوانان به حداقل خواهد رسید.

باهوش در ادامه بیان کرد: شهر جنگل هم ظرفیت و هم گنجایش فضاهای بیشتر ورزشی را دارد و باید تلاش کنیم فضای مناسب برای ورزشکاران شهر جنگل فراهم آوریم.

وی تأکید کرد: لازمه ایجاد یک فضای پویا و بانشاط همکاری و تعامل هر چه بیشتر بین مسئولان است که این موضوع به عینه در شهرستان مشهود است.

رٌشتخوار با ۶۶ هزار نفر جمعیت متشکل از ۲ بخش مرکزی و جنگل به استعداد ۶۹ روستا در فاصله ۲۰۵ کیلومتری جنوب مشهد و در همسایگی تربت‌حیدریه و خواف واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha