• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052617732
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۵و۲۶ مرداد؛ دستاوردهای نجات ناوشکن سهند/تاکید پزشکیان بر پرهیز از سپردن کار به افراد کارنابلد

اخبار سیاسی ۲۵و۲۶ مرداد؛ دستاوردهای نجات ناوشکن سهند/تاکید پزشکیان بر پرهیز از سپردن کار به افراد کارنابلد

«ارزیابی از کابینه پیشنهادی چهاردهم»،‌ « دستاوردهای نجات ناوشکن سهند»، «سالروز بازگشت آزادگان به میهن» و... از موضوعات مهم خبری پنج‌شنبه و جمعه- بیست و پنجم و بیست وششم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش نجات ناوشکن سهند را تجربه موفقی عنوان کرد که دستاورد علمی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آئین تجلیل از دانش آموختگان دوره نظری دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه فرماندهی و ستاد، با اشاره به اینکه ما در نیروی دریایی از برخی مرزها عبور کردیم و در حال تکمیل و ارتقای تجهیزات و امکانات هستیم، تصریح کرد: نجات ناوشکن سهند، یک اتفاق بزرگ و یک افتخار بود و با وجود ناامیدی خیلی از کارشناسان، به فضل الهی ما انجام دادیم. در نجات سهند حتی یک سانحه نیرویی و تجهیزاتی بوجود نیامد.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۷تیر۱۴۰۳ ناوشکن ایرانی سهند که در حال تعمیر در اسکله‌ای در نزدیکی بندرعباس بود به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داد و دچار سانحه شده بود.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم در دیدار با فارغ‌التحصیلان دافوس آجا با اشاره به نقش اثرگذار این نیرو در راستای تأمین امنیت کشور خبر داد که تجهیزات و دستاوردهای دفاعی جدید پدافندی متناسب با تهدیدات روز، به زودی رونمایی می‌شود.

همچنین امیر سرتیپ واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش با اشاره به تهدیدات فضای مجازی، اظهار داشت: ما درگیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی و رسانه‌ای هستیم و دشمنان این مملکت برای جوانان ما برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ذهنیت آن‌ها را نسبت به گذشته، حال و آینده خود و کشور ناامید کنند.

به‌مناسبت سالروز آغاز بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی، رسانه KHAMENEI.IR نیز متن پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نامه‌ی یکی از رزمندگان دربند رژیم صدام را بازنشر کرده است که می‌توانید در این لینک بخوانید.

****

در بخشی از خطبه های دوم نمازجمعه این هفته تهران، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اصلاح نظام اداری از مهم‌ترین اصولی است که باید به آن پرداخت، گفت: ضعف و ناتوانی نظام اداری در اجرای سیاست‌های کلی و اهداف برنامه توسعه کشور از اساسی‌ترین موانع در اجرایی نمودن این سیاست‌هاست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد همچنین به ضرورت حذف کارها و هزینه‌های غیر ضروری اشاره کرد و گفت: هزینه‌های غیر ضروری جاری کشور پایه تورم و بار سنگین به شانه‌های ملت ایران است.

****

رئیس‌جمهور  در ادامه بازدید از وزارتخانه‌های کشور، با حضور در مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران از دیسپایچنگ ملی صنعت برق بازدید کرد و ضمن کسب اطلاع از آخرین وضعیت پایداری شبکه برق کشور با گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، از تلاش‌ متخصصان صنعت برق تقدیر و تشکر کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی کوتاه از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا فشار مصرف کاهش یابد.

مسعود پزشکیان همچنین در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست، تصریح کرد: در این دولت از هر فردی که بتواند قدمی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم بردارد به گرمی استقبال خواهد شد.

رئیس‌جمهور نهم  به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی نیز، در پیام تبریک به رئیس جمهور و مردم این کشور تصریح کرد: با توجه به پیوندهای تاریخی و علایق مشترک دو کشور و همچنین ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه‌های مختلف، امیدوارم شاهد تداوم روابط نزدیک، دوستی پایدار و تقویت هر چه بیشتر روابط فیمابین باشیم.

****

روز پنج شنبه، معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۲۰ مرداد هیات وزیران در خصوص مجاز بودن بانک مرکزی بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

محمدرضا عارف همچنین در دیدار با اعضای هیات رئیسه جبهه اصلاحات ضمن قدردانی از همراهی موثر این جبهه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری با دکتر پزشکیان، بر لزوم کمک و ارائه پیشنهادات کاربردی به دولت وفاق ملی از سوی جریانات سیاسی از جمله جبهه اصلاحات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید برای جوانان هزینه کنیم، گفت: شخصا برای به کار گیری جوانان در دولت کوتاه نخواهم آمد. جوانان امروز به مراتب از زمانیکه ما وارد سیستم مدیریتی شده بودیم کارآزموده‌تر هستند. در انتخاب افراد مطمئنا غیر از موضوع جوانگرایی، تخصص و کارآمدی هم مورد توجه قرار دارد.

شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور هم در دومین نشست شورای معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان های دولتی با تأکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی و جناحی در فرایند تعامل و همکاری بین دولت و مجلس، تصریح کرد: همانگونه که دکتر پزشکیان فراجناحی و غیر سیاسی عمل کرده‌اند از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که اینگونه عمل کنند تا با رای اعتماد به همه کابینه بتوانیم با همدلی و همگرایی، همه توان و ظرفیت های خود را برای خدمت بیشتر به مردم قرار دهیم. 

در همین رابطه و با توجه به ضرورت همراهی با دولت برای تشکیل سریع تر کابینه دولت چهاردهم محمود واعظی قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: رئیس‌جمهور منتخب، ملاحظات لازم را مدنظر قرار داد تا گزینه‌هایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند که در جریان کسب رای اعتماد مشکلی نباشد. اگر مجلس به صورت سختگیرانه به موضوع بنگرد منافع ملی دچار چالش خواهد شد. این‌که مجلس به کمک دولت و رئیس جمهور بیاید تا مشکلات مردم و کشور حل شود امری غیرقابل اجتناب است.

همچنین رحمت‌الله بیگدلی از فعالان سیاسی معتقد است که رئیس جمهور می‌خواهد با تشکیل این کابینه، جریان مخالف خود را به دغدغه‌های مشترک و همکاری برای حل مشکلات کشور فرا بخواند تا بتواند با تجمیع اراده‌ها و توان‌های پراکنده جریان‌های مختلف به حل مشکلات کشور و مردم بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha