• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052617702
  • خبرنگار : 50976

امام جمعه شیراز:

انتقادات فعالان عرصه سلامت باید شنیده شود

انتقادات فعالان عرصه سلامت باید شنیده شود

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اعتصابات جامعه پرستاری گفت: در روزهای اخیر برخی از فعالان عرصه سلامت انتقاداتی داشتند که باید حرف آن‌ها شنیده شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۲۶ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به موضوع اقتصاد سلامت، بیان کرد: برخی از فعالان عرصه سلامت انتقاداتی داشتند که باید حرف آن‌ها شنیده شود. بدون فکر کردن و پاسخ علمی و منطقی دادن نمی‌توانیم جلو برویم. در اقتصاد سلامت با پرسش‌های زیادی روبه‌رو هستیم که باید این‌ها را حل کنیم. 

وی ادامه داد: ما در عرصه اخلاق پزشکی و اخلاق پرستاری دچار چالش‌های سنگینی در دنیا هستیم. امروز در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله دانشگاه شیراز رشته تخصصی اخلاق سلامت داریم یعنی یک نفر پس از اینکه زحمت کشیده و پزشک شده است در اخلاق سلامت متخصص می‌شود، به این موارد باید توجه کنیم و اگر رها کنیم جامعه دچار معضلات خیلی سنگینی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به انتخاب کابینه دولت چهاردهم، تصریح کرد: باید به تعامل و همکاری مجلس و دولت برسیم تا کابینه خوب، کارآمد سر کار بیاید و هدف اصلی همین است که به مردم خدمت شود.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به مسئله امنیت در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: امنیت داخلی، مرزها، مباحث اقتصادی و شغلی از ابعاد مختلف امنیت هستند. ذکر این نکته‌ در باب ناامنی شغلی لازم است که اگر برای مدیران موفق جابه‌جایی پیش بیاید در بحث تولید لطمه خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه از مجموعه‌های مختلف دخیل در این مسئله، تقاضا داریم اگر مدیری در مباحث تولیدی و اقتصادی موفق است سعی شود ابقا شود، گفت: این امنیت شغلی به نفع مردم، کشور و درآمد عمومی کشور است اما وقتی جابه‌جایی‌های سلیقه‌ای پیش می‌آید طبیعتاً تا مدیر بعدی سوار بر کار شود و جا بیفتد، فرصت قابل توجهی را از دست می‌دهیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اهمیت امنیت ملی و بخش دفاعی، افزود: اگر قدر نعمت امنیت را ندانیم و ناسپاسی کنیم، لطمه‌های بزرگی خواهیم خورد. دو نعمت است که عموماً قدرش را نمی‌دانیم، یکی نعمت سلامتی و دوم بحث امنیت است. امنیت نعمت بزرگی است و باید قدرشناس آن باشیم، این لطمه به امنیت ما در ترور شهید اسماعیل هنیه پیش آمد و یک جواب محکم می‌خواهد. امنیت شوخی بردار نیست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که توسط دشمنان تحریم هستیم تا جایی که پانسمان کودکان مبتلا به بیماری پروانه‌ای را هم تحریم کردند، این رویکرد دشمن نسبت به ایران است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت است که به دستور قرآن عمل می‌کند و بقیه کشورها که با دشمنان و صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند طبق دستور قرآن هر روز تحقیر می‌شوند و باز هم از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. اگر می‌خواهید بر همه آن‌ها پیروز شوید، صبر، مقاومت و ایستادگی توصیه قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش‌رو بودن روز جهانی مسجد تصریح کرد: ۵۵ سال پیش صهیونیست‌ها ظالمانه در قدس شریف وارد مسجدالاقصی شدند و این مسجد را به آتش کشیدند و هنوز می‌گویند باید مسجد الاقصی را خراب کنیم و الحمدالله تا امروز موفق نبوده‌اند.

 آیت‌الله دژکام اظهار کرد: در روز جهانی مسجد مهم‌ترین چیزی که یادآور آن مهم است این است که احترام مسجد در هر جای دنیا که ساخته شده باشد، بالاخص مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین بوده است باید محفوظ بماند. مسجد الاقصی یکی از مقدس‌ترین مکان‌هایی است که در بین مساجد اسلامی وجود دارد و باید به صورت ویژه مورد توجه باشد. 

وی همچنین در خصوص روز بزرگداشت ابوعلی سینا بیان کرد: روز بزرگ‌داشت ابوعلی‌سینا در همه جهان روز پزشک است و شخصیت ابن‌سینای ما جهانی است، پس از هزار سال هنوز می‌گویند پادشاه عرصه علم ابوعلی سینا است، گرچه ابن سینا فیلسوف بزرگی است اما پزشکی در شخصیت ابن سینا برجسته است.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha