• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052617690
  • خبرنگار : 50590

امام جمعه همدان:

مردم انتظار دارند در انتخاب کابینه نگرش‌های سیاسی دخیل نباشد

مردم انتظار دارند در انتخاب کابینه نگرش‌های سیاسی دخیل نباشد

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم هم انتظار دارند در انتخاب کابینه نگرش‌های سیاسی دخیل نباشد، گفت: افرادی انتخاب شوند که به معنای واقعی یک کابینه تخصصی شکل بگیرد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه ۲۶مردادماه در خطبه‌های سیاسی_عبادی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوای الهی با بیان اینکه کابینه که توسط رئیس جمهور انتخاب  شده است نشان می‌دهد رویکرد سیاسی در آن وجود ندارد، اظهار کرد: حفظ سرمایه اجتماعی دولت ارتباطی به جناح بندی ها ندارد دولت اگر بتواند مشکلات اجتماعی را حل کند سرمایه خود را حفظ کرده است. 

وی افزود: افرادی انتخاب شوند که به معنای واقعی یک کابینه تخصصی شکل بگیرد، شناخت درستی از مسائل اقتصادی کشور، گرفتاری‌های مردم داشته باشد و به سادگی بتواند مشکلات مردم را حل کند این اعتراض‌ها به کابینه دولت وارد نیست بنابراین سیاسی است .
وی با بیان اینکه به توصیه مقام معظم رهبری دولت باید حمایت شود، خاطرنشان کرد: دولت باید از سوی مردم و جناح‌های سیاسی حمایت شود به طوریکه نباید دولت تضعیف شود.

شعبانی موثقی اظهار کرد:  کابینه معرفی شده نشان می‌دهد رویکرد رئیس جمهور سیاسی و جناحی نیست شعار وفاق ملی، تخصصی بودن و رجوع به کارشناس را مطرح کرده و این کابینه تا به الان نشان داد که به شعارهای خود توجه داشته است .

امام جمعه همدان تصریح کرد: انتخاب افرادی که مشی سیاسی مختلف دارند ارزشمند است، کسانی که کارآمدی دارند و می‌توانند مشکلات مردم را حل و فصل کنند، امیدواریم مجلس شورای اسلامی هم با آن شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند از جمله مسأله واقعی مردم، کابینه را انتخاب کند.

شعبانی موثقی بابیان اینکه طبق قانون جمهوری اسلامی حق دارد در برابر افرادی که به خاکش تعدی کرده اند بایستد، یادآور شد: رژیم صهیونسیتی منتظر انتقام جمهوری اسلامی ایران است اما شما می‌بینید یک فضای وحشت بر این رژیم، مردم و نظامیانش حاکم است. اگر رژیم صهیونسیتی قوم برگزیده بوده و بقیه ابزاری هستند برای لذت بیشتر ما پس چرا از مرگ می‌ترسد؟ مگر گنبد آهنین ندارید و براین باور هستید که تمام موشک‌ها را ردیابی می‌کنید و در عملیات وعده صادق تمام موشک‌ها را ردیابی کردید پس چرا واسطه می‌فرستید و می‌ترسید؟

وی تاکید کرد: دشمن امروز وحشت کرده است چون می‌داند در جریان غزه و مقاومت سیلی خواهد خورد  و به اهداف خودش دست پیدا نخواهد کرد .

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه انتقام حتمی است، گفت: انگشت مقاومت بر روی ماشه است و رژیم صهیونسیتی قدرت جمهوری اسلامی را در وعده صادق دیده است.

شعبانی موثقی با طرح این سوال که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، قتل نفس در شورای فرهنگ عمومی و سایر ارگان‌های دولتی چه اقدامی انجام شده است؟،  یادآور شد: ارگان‌های متولی و سیستم‌های حمایتی در حمایت از آن نوجوانی که دچار آسیب شده است چه کرده اند؟ آیا اعتیاد یک جوان درد آور نیست؟ آیا می‌شود دید که نوجوانی آسیب ببیند و هیچ اقدامی نکرد، حمایت نکرد و برنامه‌ریزی نداشت؟ آیا این استان سند فرهنگی ندارد که در آن آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده ؟ چرا این آسیب‌ها را می‌بینیم اما اقدامی صورت نمی‌گیرد  دیدن و شنیدن این اخبار دراستان چقدر تلخ است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم بجای فیلم گرفتن از صحنه های دلخراش ورود پیدا کنند و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، افزود: جمعی که در صحنه ای حضور دارند بجای فیلم گرفتند تلاش کنند مشکلی را حل کنند. هم دستگاه متولی و مسئولین در راستای آسیب‌های اجتماعی باید ورود پیدا کنند و هم مردم، این یک وظیفه همگانی است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه برخوردها باید بازدارنده و مقتدرانه باشد، خاطرنشان کرد: در شان استان دارالمومنین نیست شنیدن برخی از اخبار بنابراین رسانه‌ها، اساتید دانشگاه و مطالبه گران مطالبه کنند کجای کار اشکال دارد؟ آیا فضای مجازی که رها شده موثر است یا خیر ؟  اما گله مندیم از نداشتن دغدغه.

وی ضمن تبریک روز مسجد، اظهار کرد: توصیه می‌شود در مساجد وفاق و وحدت حاکم باشد، در این فضای جنگ فرهنگی همه ما مسئولیم نکند مشکلی باعث از رونق افتادن مسجد شود.

امام جمعه همدان ضمن تأکید بر پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین، یادآور شد: در استان همدان ۱۶۷موکب آماده خدمت رسانی به زائران اباعبدالله حسین (ع) هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha