• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403052617683
  • خبرنگار : 50604

خطیب جمعه گرگان:

آمریکا دشمن آزادی و حامی بزرگ ظالمان است

آمریکا دشمن آزادی و حامی بزرگ ظالمان است

ایسنا/گلستان خطبب جمعه گرگان آمریکا را بزرگترین حامی ظالمان دانست و گفت: اگر حمایت‌های این کشور از رژیم جعلی نبود اسرائیل قادر به انجام این جنایات نبود.

حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اظهار کرد: کسانی که دوران اسارت را نگذرانده‌اند نمی‌دانند بر اسیران چه گذشته است  و  تنها کسانی که در چنگال رژیم بعث عراق گرفتار بودند می‌دانند که چه بر آزادگان گذشته است.

وی بیان کرد: اسرای زندان بعث عراق شکنجه‌ها و رنج‌های زیادی را تحمل کرده و برخی از آن‌ها بر اثر شدت جراحات و شکنجه‌ها در  اردوگاه‌های عراق به شهادت رسیدند و برخی دیگر سال‌ها پس از آزادی به دلیل بیماری و آثار به جا مانده از دوران اسارت به یاران شهیدشان پیوستند.

امام جمعه موقت گرگان ضمن تقدیر از هنرمندانی که با موضوع دوران اسارات فیلم ساختند، گفت: هنرمندان تنها ساعت کوتاهی از رنج و شکنجه اسرا را به تصویر کشیدند حال آن‌که دوران اسارت با ساعت‌های طولانی رنج و عذاب همراه بود. 

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به کودتا ۲۸ مرداد در سال ۱۳۴۲ و بازگشت شاه به کشور افزود: ما در تاریخ شاهد بودیم که آمریکا همواره خامی ظالمان و ستمگران بود .

وی با بیان اینکه امروز کشور آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل غاصب است، گفت: آمریکا در سازمان ملل آتش بست غزه را وتو می‌کند زیرا این کشور همواره حامی ستمگران و خواهان گسترش ظلم و ستم علبه مسلمانان است.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن روز مسجد در هفته پیش رو گفت: در این روز اسراییل ظرف ۶ روز اعراب را شکست داده و مسجدالاقصی را به آتش کشید.

لیوانی با تاکید اینکه مسجدالاقصی مورد احترام تمام ادیان الهی است، افزود؛ اسرائیل تمام ارزش‌های اعتقادی را زیر پا گذاشته و به ظاهر خود را یهودی می‌نامد و تنها به دنبال منافع خود است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: در آتش سوزی و حمله صهیونیستی‌ها خسارات زیادی به مسجدالاقصی وارد شد و با ابتکار ایران این روز را روز مسجد نام گذاشتند تا همگان بدانند این رژیم جعلی حتی به مساجد نیز رحم ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha