• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052617677
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه پاکدشت:

اربعین نقطه تلاقی آزادگان جهان حول محور امام حسین(ع) است

اربعین نقطه تلاقی آزادگان جهان حول محور امام حسین(ع) است

ایسنا/تهران امام جمعه پاکدشت گفت: اربعین نقطه تلاقی آزادگان جهان حول محور امام حسین(ع) است و آزادی خواهان جهان از همه جای دنیا خود را به پیاده روی اربعین می رسانند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه ۲۶ مراد ماه با اشاره به راه‌های تقویت تقوا بیان کرد: یک راه تقویت تقوا حب الحسین(ع) است. این روزها حال و هوای ایران و جهان پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: دستاورد مهم پیاده روی اربعین، کیمیای محبت امام حسین(ع) است که هم انسان در این پیاده روی محبتش به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بیشتر  و هم انس و ارتباط و محبت با محبین و زائرین امام حسین(ع) بیشتر می شود.

امام جمعه پاکدشت ادامه داد: اربعین نقطه تلاقی آزادگان جهان حول محور سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) است و آزادی خواهان جهان از همه جای دنیا خود را به پیاده روی اربعین می رسانند. پیش بینی می شود غیرمسلمانان هم امسال به دلیل مظلومیت مردم غزه در این راهپیمایی حضور پرشور داشته باشند.

جوکار در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان ایران به وطن تصریح کرد: همانگونه که رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) فرمودند، "آزادگان برای ایران حفظ آبرو کردند". آزادگان سلحشور ایران اسلامی عزت و آبرو و ولایتمداری و مردانگی خود را نشان داده و شکوهمندانه به وطن بازگشتند.

وی تاکید کرد: ۲۸ مردادماه سالروز کودتای آمریکایی علیه دولت مصدق و ساقط کردن دولت و بازگشت شاه در سال ۱۳۳۲است. بعداز ملی شدن صنعت نفت دولت مصدق ساقط شد. آنجایی که انگلیسی‌ها اشتباه بزرگ مصدق اعتماد و تکیه به آمریکا بود.

خطیب نمازجمعه پاکدشت خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا فرجامی جز سقوط ندارد که به عنوان نمونه می توان به صدام، حسنی مبارک و غیره اشاره کرد.

وی در پایان  تصریح کرد: طی این همه سال و مشاهده اسناد و مدارک اعتماد به آمریکا هنوز برخی دم از آمریکا و اعتماد کردن به او می زنند کسی که در کشتار بیگناهان شریک بوده و در ۱۰ ماه اخیر در غزه بیش از ۴۰هزار افراد غیرنظامی بیگناه کشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha