• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052617672
  • خبرنگار : 50124

امام جمعه موقت شهرکرد:

تسلیم شدن در برابر کشورهای ابرقدرت‌ تفکر ویروسی خطرناک است

تسلیم شدن در برابر کشورهای ابرقدرت‌ تفکر ویروسی خطرناک است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: سازش و تسلیم شدن در برابر کشورهای ابرقدرت‌ یک تفکر ویروسی خطرناک بوده که از گذشته در فکر همه ملت‌های جهان سوم تزریق شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی ۲۶ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن کریم و منور ساختن خانه‌ها به نور کلام وحی، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی نورانی فرمودند «نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ» یعنی خانه‌های خود را با تلاوت قرآن کلام وحی روشن و منور کنید که امیدواریم خداوند توفیق دهد قدر این نعمت را بدانیم و در مسیر رشد و نورانیت و سعادت قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه امنیت یکی از نعمت‌های غالباً مغفول خداوند متعال است، افزود: پیامبر عظیم‌الشأن در حدیثی سلامت و امنیت را دو نعمت ناشناخته و مجهول معرفی کردند که انسان‌ها قدر آن را نمی‌دانند و لذا باید دقت شود تا قدر این نعمت‌ها را بهتر بدانیم.

فاطمی بیان کرد: برخی دختران ایران اسلامی را که گاهی به قوانین پوشش بی‌توجهی می‌کنند، باید قدردان نعمت امنیتی باشند که جمهوری اسلامی تأمین کرده است، دختران و بانوان ما در جامعه ایمن و از بسیاری از بی‌ادبی‌ها یا جنایت‌ها مصون هستند و این جز به برکت پای کار بودن پلیس و نیروی انتظامی حاصل نمی‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروی انتظامی که با جدیت و نشاط پای کار امنیت جامعه اسلامی هستند، تأکید کرد: باید قدردان نیروهای نظامی باشیم که حافظ مرزها و ارزش‌های نظام اسلامی هستند.

فاطمی تصریح کرد: از مردم توقع همراهی و مساعدت نیروی انتظامی را داریم از جمله اینکه هوشیار باشند و موارد آسیب‌زا و هنجارشکن و هر آنچه بر ضد امنیت و رفاه اجتماعی است را به سربازان و افسران انتظامی معرفی کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: از دولت نیز انتظار می‌رود وقتی افراد مُخل امنیت و هنجارشکنان دستگیر می‌شوند، مراکزی وجود داشته باشد که این افراد تحت معالجه، تربیت و تزکیه قرار گیرند.

فاطمی در ادامه به کودتای ننگین آمریکا و انگلیس علیه دولت ملی مصدق در ۲۸ مردادماه ۱۳۳۲، بیان کرد: با این کودتا، شاه فراری را به کشور بازگرداندند تا منافع آنان را به‌صورت دائمی تأمین کند، نکته عبرت‌آموز ماجرا این است که مصدق برای رهایی از انگلستان با آمریکا وارد مذاکره شد غافل از آنکه آمریکا همدست و هم‌پیمان انگلیس بود و با همکاری یکدیگر دولت مصدق را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: آمریکا طالب منافع بود زیرا آمریکایی‌ها همیشه قائلند که ما دوست دائمی نداریم بلکه منافع دائمی داریم لذا رفاقت خود با مصدق را تا زمانی ادامه دادند که منافعشان اقتضا می‌کرد، نظیر همین اعتماد پوچ به آمریکا را ناصرالدین شاه قاجار نیز داشت که ماجرای آن در تاریخ آمده است.

فاطمی با تأکید بر اینکه به کشورهای ضعیف دنیا از دیرباز القا شده که باید مطیع ابرقدرت‌های جهانی باشند، گفت سازش و تسلیم شدن در برابر کشورهای ابرقدرت‌ یک تفکر ویروسی خطرناک بوده که از گذشته در فکر تمامی ملت‌های جهان سوم تزریق شده است لذا این کشورها دست از مقاومت برداشته و همواره تسلیم آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر هستند که اسرائیل نیز قصد دارد همین تفکر را در بین جهانیان تزریق کند.

وی با اشاره به جنایت رژیم صهیونسیتی و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در خاک ایران، تصریح کرد: این رژیم منحوس با جنایت خلاف وجدان و انسانیت که مرتکب شد قصد داشت همین تفکر را القا کند.

فاطمی در پایان گفت: ملت ایران تحت منویات مقام معظم رهبری با روحیه و جرأت و جسارت که همواره در برابر حکومت‌های زورگو داشتند و مقاومت کرده و بسیاری از سنگرها را فتح کردند، در برابر این جنایت نیز ساکت نخواهد ماند و استوارتر و مقاوم‌تر از همیشه مسیر مبارزه را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha