• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052617638
  • خبرنگار : 71129

نروژ با فشار رژیم صهیونیستی دفترش در فلسطین را بست

نروژ با فشار رژیم صهیونیستی دفترش در فلسطین را بست

وزارت امور خارجه نروژ امروز (جمعه) اعلام کرد، به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای لغو اعتبار دیپلمات‌های نروژی که در اراضی اشغالی کار می‌کنند، نروژ نمایندگی خود را در فلسطین تعطیل کرده است.

به گزارش ایسنا، اوایل ماه اوت، وزارت خارجه اسرائیل اعتبار دیپلمات‌های نروژی را که در دفتر نمایندگی نروژ در تشکیلات خودگردان فلسطین مشغول به کار بودند، به دلیل اختلاف نظر در مورد آنچه که سیاست «یک جانبه» اسلو در خاورمیانه می‌خواند، لغو کرد.

وزارت خارجه نروژ در بیانیه خود آورده است: «در نتیجه تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر عدم تسهیل نمایندگی نروژ در تشکیلات خودگردان، دفتر نمایندگی ما در شهرک الرام در فلسطین باید از امروز بسته می‌شود.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: « نروژ با تمام قوا به حمایت از تشکیلات خودگردان و مردم فلسطین ادامه خواهد داد.»

اسپن بارت ایده، وزیر خارجه نروژ نیز گفت: «ما اکنون در حال کار برای تعیین بهترین نحوه سازماندهی کار خود در آینده هستیم. ما به اقدامات خود برای دستیابی به راه حل 2 دولتی پایدار ادامه خواهیم داد که معتقدیم به نفع امنیت اسرائیل و فلسطین و سایر مناطق خاورمیانه است.»

روزهای گذشته نیز وزارت امور خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواست تا در مورد لغو اعتبار دیپلمات‌های نروژی فعال در تشکیلات خودگردان فلسطین تجدید نظر کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصمیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت که این تصمیم «به طور نامتناسبی روابط عادی و همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین را مختل می‌کند.»

در پی تصمیم رژیم صهیونیستی در تعطیلی این دفتر، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلیس و فرانسه، به اسرائیل در مورد این موضوع اعتراض کرده‌اند.

برای بیش از ۳۰ سال، نروژ و دفتر نمایندگی برای راه حل دو دولتی، صلح بین اسرائیل و فلسطین و ایجاد نهادهای فلسطینی کار کرده‌اند.

نروژ، ایرلند و اسپانیا رسما کشور فلسطین را در ۲۸ مه به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha