• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052617503
  • خبرنگار : 71127

/این خبر به‌روزرسانی شده است/

همگام با زوار، ۸ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۸ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز جمعه ۲۶ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

بیش از ۶۴۶ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای خوزستان تردد کردند

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت تردد ۶۴۶ هزار و ۸۱۴ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۵ مردادماه خبرداد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان از ۱۶ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۱۱۶ هزار و ۲۷۵ زائر ایرانی وارد شده‎‌اند که ۲۵ هزار و ۵۸۵ نفر از مرز چذابه و ۹۰ هزار و ۶۹۰ زائر از مرز شلمچه بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی خروج ۴۸۲ هزار و ۷۳۲ زائر ایرانی ثبت شده است که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۴۴۴ نفر از مرز شلمچه و ۸۶ هزار و ۲۸۸ زائر از مرز چذابه خارج شده‌اند.

تولید روزانه ۹ هزار متر مکعب آب در پایانه مرزی شلمچه

ایسنا/خوزستان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به خدمات آبفای خوزستان به زائرین عتبات عالیات گفت: به منظور آبرسانی به زائران در پایانه مرزی شلمچه، روزانه ۹ هزار متر مکعب آب شرب شیرین تولید و توزیع می‌شود.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده شرکت آبفا خوزستان در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از چند ماه گذشته با برنامه‌ریزی و بسیج امکانات توانست در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پیشتاز باشد.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده وضعیت این مرز برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شرایط پایداری از نظر آب و فاضلاب قرار گرفته است، افزود: علاوه بر تولید روزانه ۹ هزار مترمکعب آب در مرز، ۲مخزن به ظرفیت یکهزار مترمکعب در مواکب مرز شلمچه نصب شده است تا امکان ذخیره‌سازی آب شرب در این پایانه مرزی افزایش یابد.

اعزام تیم‌های عملیاتی اورژانس دزفول به پایانه مرزی شلمچه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اعزام دو تیم عملیاتی به پایانه مرزی شلمچه برای پوشش مراسم اربعین حسینی خبر داد.

رضا معمارزاده امروز (۲۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دستور سازمان اورژانس کشور، اورژانس دزفول در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی، اقدام به اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس به همراه دو تیم عملیاتی به پایانه مرزی شلمچه کرده است.

انتقال ۴ مصدوم تصادف مسیر نجف - کربلا به خاک ایران از مرز چذابه

ایسنا/خوزستان فرمانده قرارگاه عملیاتی امداد و نجات هلال احمر در پایانه مرزی چذابه از انتقال چهار مصدوم تصادف یک دستگاه اتوبوس و تانکر حامل سوخت در مسیر نجف – کربلا به خاک ایران خبر داد.

یاسر ساعدی امروز (۲۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز پس از تماس با مرکز EOC مستقر در مرز چذابه مبنی بر وقوع حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس و تانکر حامل سوخت در مسیر نجف - کربلا، مقدمات تحویل حادثه دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال مصدومان این تصادف از طریق مرز چذابه انجام شد، افزود: چهار دستگاه آمبولانس از نزدیکترین پایگاه‌های سیار جمعیت هلال احمر مستقر در پایانه مرزی چذابه به نقطه صفر اعزام و مصدومان از طرف عراقی تحویل گرفته شدند.

اعزام اولین کاروان رسانه‌ای بسیج رسانه خوزستان به مرز چذابه

کاروان سفیران حسینی بسیج رسانه خوزستان در گرمای بیش از ۵۰ درجه به چذابه رسید.

کاروان رسانه ای سفیران اربعین حسینی خوزستان در سفری یک روزه از مرز چذابه و پیاده روی زائران اربعین حسینی و چگونگی روند خدمات رسانی در این مرز بازدید کرد.

 کاروان رسانه سفیران اربعین حسینی بسیج رسانه خوزستان در راستای انعکاس حرکت عظیم اربعین حسینی که از رسالت های جبهه رسانه انقلابی، نشر و ترویج فرهنگ عاشورا و بازتاب شکوه رویداد جهانی پیاده روی اربعین حسینی است، شامگاه پنجشنبه ۲۵ مرداد۱۴۰۳ به مرز چذابه رسید.

در این تور رسانه ای ۴۵ خبرنگار از رسانه های مکتوب و مجازی خوزستان حضور دارد. در این تور اصحاب رسانه از روند خدمات رسانی موکب های مسیر  و مستقر در مرز چذابه بازدید کردند و خبرنگاران به انعکاس شکوه پیاده روی اربعین حسینی پرداختند و عکاسان نیز لحظه های ماندگار دلدادگی زائران و عاشقان اربعین حسینی را با لنز دوربین خود در حافظه تاریخ ثبت کردند.

کاروان بسیج جامعه پزشکی رفسنجان عازم کربلا شد

ایسنا/کرمان مسئول بسیج جامعه پزشکی رفسنجان از اعزام ۴۲ عضو بسیجی مجموعه سلامت رفسنجان برای خدمت‌رسانی به زائران کربلای معلی خبر داد.

محسن خدادپور امروز ۲۶ مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام ۴۲ بسیجی عضو جامعه پزشکی رفسنجان به کربلا، اظهار کرد: جمعی از بسیجیان عضو این جامعه با هدف خدمت به زائران اباعبداالله الحسین (علیه السلام) عازم کربلا شدند.

وی  ادامه داد: بیشترین جمع تیم اعزامی را پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، تکنیسین دارو و پرستاران تشکیل می‌دهند.

زائران از همراه بردن مدارک شناسایی‌ اضافی به عراق خودداری کنند

ایسنا/خوزستان معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه گذرنامه‌ معتبر تنها مدرک شناسایی مورد نیاز زیارت اربعین است، گفت: زائران از همراه بردن مدارک شناسایی‌ اضافی به کشور عراق خودداری کنند.

سرهنگ حکیم عبداللهی امروز (۲۶ مردادماه) در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها مدرک شناسایی مورد نیاز برای زیارت عتبات عالیات، گذرنامه‌ معتبر است و زائران از همراه بردن مدارک شناسایی‌ اضافی به کشور عراق خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه زائران ارز مورد نیاز خود را صرفاً از مراکز و صرافی‌های مجاز تهیه کنند، گفت: اگر می‌خواهید به دام جاعلان و فروشندگان ارز تقلبی نیفتید، هرگز به افراد ناشناسی که پیشنهاد معاوضه دلار یا دینار عراقی با پول کشورمان را به شما می‌دهند، اعتماد نکنید.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: زائران برای حفظ امنیت خود در سفر زیارتی اربعین حسینی، نام اقامتگاه، شماره‌ تلفن، شماره‌ اتاق و مسیر امن و اصلی تا حرم و بالعکس را یادداشت کنند یا به خاطر بسپارند.

خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین در استان انجام شده است.

عارف امرایی امروز (۲۵ مرداد ماه) به ایمن‌سازی مسیر تردد زائران اربعین اشاره و اظهار کرد: ایجاد یک راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌ای جزو برنامه‌های اصلی این اداره کل است. از این رو، با توجه به اهمیت اربعین حسینی، با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در راستای ایمنی تردد زوار اربعین حسینی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: اقداماتی مانند روکش و لکه‌گیری ۱۱۰ کیلومتر از محورهای اصلی، خط کشی ۱۵۰۰  کیلومتر از محورها، چهار مورد ایمن‌سازی نقاط پر حادثه، به‌روزرسانی سیستم روشنایی و ارتقای روشنایی به طول ۱۶۲ کیلومتر انجام شده است.

بیش از ۵۰ موکب در شهرستان قرچک به جاماندگان اربعینی حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند

ایسنا/تهران فرماندار قرچک بیان کرد: بیش از ۵۰ موکب در شهرستان قرچک کار خدمات‌رسانی به به جاماندگان اربعینی حسینی را انجام می‌دهند.

حسین فخاری درگفت‌وگو با ایسنا گفت: سه موکب از قرچک در ایام اربعین در راستای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) فعال است.

وی افزود: یکی از این موکب ها، «موکب الشهدا» قرچک است، که در پایانه مرزی مهران، نرسیده به گیت و شهر زرباطیه عراق، یک کیلومتر بعد از گیت مرزی عراق مستقر بوده و خدمات تغذیه و اسکان به زائرین ارائه می‌دهد.

فرماندار قرچک اضافه کرد: موکب بعدی، موکب «احباب الزهرا (س)»، مستقر در عمود ۱۰۳۳ مسیر نجف به کربلا است، که خدمات تغذیه، اسکان، تعمیرات و خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

وی گفت: موکب «شهیدان ایرلو» از دیگر موکب‌های قرچکی است، که در شهر کربلا ابتدای خیابان جمهوری پل امام حسین (ع) مستقر بوده و خدمات تغذیه ارائه می‌دهد.

فخاری افزود: علاوه بر این سه موکب که در کشور عراق خدمات دهی دارند، قرچکی‌ها در مراسم جاماندگان اربعین از شهر قرچک به سمت حرم آقا سیدالکریم در شهرری نیز نقش فعالی دارند و مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این مراسم روز اربعین حسینی از بعد از نماز صبح آغاز شده و تا ظهر تداوم دارد، گفت: در راستای انسجام بخشی و همبستگی بیشتر موکب ها، در سال جاری ستاد اربعین در قرچک با حضور مدیران موکب ها و برخی از رؤسای ادارات و نهادها تشکیل شد، ظرفیت‌های مردمی پای کار آمد و بخش خصوصی کمک‌های مناسبی به موکبها کرد.

فخاری گفت: در خصوص جاماندگان اربعین یک سایت در قرچک راه اندازی شد، که تمام علاقمندان به برپایی موکب در این سایت ثبت نام کنند و نوع خدمات‌دهی در آن مشخص شود، تا با جانمایی مناسب موکب ها بر اساس نیاز مردم در مسیر انجام شود و تاکنون بیش از ۵۰ موکب برای خدمات دهی ثبت نام کرده و جانمایی شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد موکب ها مردمی و از بخش خصوصی است و در ستاد اربعین قرچک موضوعات ترافیکی، بهداشتی و امنیتی و تمام جوانب برپایی مراسم جاماندگان اربعین بررسی شده است. 

تردد بیش از ۸۷۰ هزار نفر از مرز مهران در ١٠ روز ابتدای ماه صفر

ایسنا/ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۸۷۰ هزار و ۵۵۹ نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند.

«سیدزاهدین چشمه‌خاور» در این خصوص اظهار کرد: از این تعداد ۱۴۳ هزار و ۳۰۹ نفر وارد کشور شده و ۶۹۷ هزار و ۳۲۶ نفر نیز مربوط به خروج زائران ایرانی بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی(۱۰ روز ابتدایی ماه صفر) ۶ هزار و ۴۶۸ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده است، گفت: همچنین از این میزان تردد ۲۳ هزار و ۴۵۶ نفر نیز مربوط به خروج مسافران خارجی از مرز مهران بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام خاطرنشان کرد: در بازه زمانی شبانه‌روز گذشته ۲۰۷ هزار ۲۴۴ نفر از مرز مهران تردد کردند.

چشمه‌خاور تأکید کرد: از همه مردم و هموطنان عزیز که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی و سفر عتبات عالیات دارند، درخواست می‌شود که سفر خود را به گونه‌ای مدیریت کنند که از ازدحام جمعیت در مرز جلوگیری شده و در ساعت‌های خُنک روز به مرز مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، وی با اشاره به افزایش تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) گفت: هم‌اکنون تردد زائران در مرز بین‌المللی مهران به سهولت و به صورت روان در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری ایلام:
فعالیت یگان‌های امدادرسان در مسیرهای اربعین مطلوب است

 معاون عمرانی استاندار ایلام در بازدید از ترافیک محورهای اربعینی منتهی به مهران، از محل استقرار و خدمات یگان‌های امدادی نیز دیدن کرد.

سعید هژبری در جریان این بازدید به ایسنا گفت: یگان‌های امدادرسان در مسیرهای اربعینی نقش‌آفرینی می‌کنند و حضور آنها در جاده‌ها ضمن حصول سلامت و ایمنی، موجب تقویت اعتماد و آرامش زائرین می‌شود.

بازدید چندین باره استاندار از پارکینگ اربعین مهران
تأکید استاندار بر خدمات‌رسانی مطلوب کمیته‌های اربعین استان ایلام

ضمن بازدید چندین‌باره میدانی و حضور در پارکینگ اربعین و مواکب، با زائراان حسینی (ع) گفتگو کرد.

حسن بهرام‌نیا شامگاه پنجشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳، در ادامه بازدیدهای میدانی خود در اربعین، از پارکینگ بزرگ برکت بازدید کرد و در جریان میزان خدمات به زوار و دیگر نیازمندی‌های زوار در این مجموعه قرار گرفت و بر ارائه خدمات همه‌جانبه دستگاه‌ها و کمیته‌های اربعین تأکید کرد.

تردد ۱۸۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مرز خسروی تا پایان روز گذشته (۲۵ مرداد) خبر داد.

سید شهرام کهریزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(پنجشنبه)، ۱۸۰ هزار و ۵۵۱ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد داشتند.

استاندار ایلام در گفتگو با ایسنا:
۶۰ درصد پارکینگ‌های مهران خالی است

استاندار ایلام با بیان اینکه ۶۰درصد پارکینگ‌های مهران خالی است از زائران عتبات خواست حتی‌المقدور با ماشین شخصی به مرز مهران بیایند.

حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم استان ایلام با همه وجود پذیرای زوار اربعین حسینی هستند، ابراز کرد: مردم استان منازل خود را بیت‌الحسین(ع) قرار داده و با تمام توان و داشته‌های خود برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زوار پای کار بوده اند و از طرف دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف با تمام توان برای خدمات‌رسانی به زوار حضور دارند و همین امر نیز زمینه‌ساز استقبال زوار از مرز مهران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha