• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403052617485
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

امیر دریادار ایرانی:

نجات ناوشکن سهند دستاوردهایی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی داشت

نجات ناوشکن سهند دستاوردهایی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی داشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ما در نیروی دریایی ارتش از برخی مرزها عبور کردیم، گفت: نجات ناوشکن سهند، تجربه موفقی بود که دستاورد علمی در حوزه‌های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آئین تجلیل از دانش آموختگان دوره نظری دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه فرماندهی و ستاد، در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد گفت: ما در نیروی دریایی از برخی مرزها عبور کردیم و در حال تکمیل و ارتقای تجهیزات و امکانات هستیم.

وی افزود: در حوزه پهپادی، تحولات ویژه و اقدامات خاصی داشته و داریم، حفظ توان و ارتقای این حوزه از نکات کلیدی است که همیشه در دستور کار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نجات ناوشکن سهند، یک اتفاق بزرگ و یک افتخار بود و با وجود ناامیدی خیلی از کارشناسان، به فضل الهی ما انجام دادیم.

وی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی، بازه زمانی نجات سهند را حداقل دو ماه کاری و بدون تضمین سلامت این ناوشکن می دانستند، ولی ما با یک کار جهادی و در یک بازه زمانی ۱۰ روزه و بدون هیچ‌گونه آسیب به یگان و حادثه این کار را انجام دادیم.

دریادار ایرانی تاکید کرد: موفقیت ما در نجات زود هنگام و بدون حادثه سهند، مرهون توکل و توسل است و به یقین ایام محرم و توسل به حضرت اباعبدالله علیه السلام در موفقیت ما نقش داشته است.

امیر دریادار ایرانی ضمن بیان اینکه در نجات سهند حتی یک سانحه نیرویی و تجهیزاتی بوجود نیامد، ادامه داد: نجات سهند، تجربه موفقی بود که دستاورد علمی در حوزه های آمادی، مهندسی و فنی برای ما داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ظرفیت بزرگ شرکت های دانش بنیان داخلی و تکیه بر علم و دانش مهندسین این مرزو بوم گفت: در حوزه غذا و میوه، با همکاری دانش بنیان ها، ماندگاری آنها را دو ساله کردیم و برای ماندگاری پنج ساله برنامه داریم.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: در حوزه پروازی ظرفیت را توسعه دادیم و به زودی ظرفیت شناور پشتیبانی را توسعه می دهیم. یکی از برنامه ها گشت دریایی دور با تجهیزات پروازی است که در دست برنامه ریزی و اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۹:۴۸

سلام و درود بر دلیر مردان نیروی دریایی.تعجب کردم وقتی شنیدم ناوشکن سهند که یادآور دلیری ناو سهند۱ بود غرق شد.آنروز ماتم گرفتم.امروز با شنیدن این خبر از خبرگزاری وزین ایسنا شاد شادم.روح همه شهدا و بالاخص شهدای پیکان،جوشن،سهند و سبلان شاد،بوسه بر دستان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۰:۴۵

توضیحات بیشتربدهیداین ناوچه درچه وضعیتی است وعکسهایی ازآن منعکس کنید...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۵:۴۹

چرا رفت زیرآب علت چی بود؟ ناراحت شدیم ایشالله درست شده درودبررزمندگان نیروی های مسلح درخط مقدم هستند زمان جنگ مثل رزمندگان بسیجی درخط مقدم بودند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۰:۴۵

ای به فدای شما دریا دلان فداکا ر واقعا خوشحالم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۹:۴۴

به دریادارایرانی عزیزافتخارمیکنم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۰:۳۸

باسلام .نجات ناوشکن سهند وتبریک میگم به نیروی دریایی .وروح تنها شهید این حادثه برادرعزیزم ناوسروان یکم سعید خسروی پور شاد باشه وشهادتش مبارک باشه .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۹

سلام شهادت برادرتان را تبریک و همچنین ضایعه از دست دادن ایشان را به شما و خانواده محترم تسلیت میگویم و از خداوند برایتان صبر مسئلت میکنم مرحبا به غیور مردان ارتش،سپاه، بسیج ، پلیس که بی دریغ و باجان فشانی در راه حراست از این مرز و بوم تلاش میکنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۳:۴۴

درود بر ارتشیان بی ادعا که همیشه افتخار آفرین هستند. ارتش ۴ گانه قهرمان. درود خدا به شرف و پشت کارتان. به افتخار ارتش : خیلی خوب. خیلی خوب، خیلی خوب

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۸:۴۰

سردار باغیرت ایرانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۹:۱۱

درود و سلام خدمت ارتش مقتدر ایران اسلامی. و سلام ویژه به جوانان در شرکتهای دانش بنیان و همه جوانان مفید و ملت غیور ایران اسلامی که تو دهنی محکم به صیهنیسم زده و خواهد زد. به امید پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر صیهنیسم و استکبار

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۰:۰۲

درودوسلام بر امیرایرانی عزیز ونیروهای شجاع ودلیل تحت امر ایشان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۱:۰۰

درود بر ارتشیان بی ادعا و وطن دوست که برای کشور جانفشانی وتلاش میکنند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۲:۴۲

خداوند شمادلیرمردان جهت حفظ آب خاک شرف نگهدارد ایران آباد جانمان فدای ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۸:۴۶

دمتون گرم خداوند نگهدارتان باد دلیر مردان