• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052517443
  • خبرنگار : 50184

فعالیت ۲۸ رشته آمادگی جسمانی در کرمانشاه

فعالیت ۲۸ رشته آمادگی جسمانی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان کرمانشاه تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیات را در حال حاضر حدود ۶۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا پایان سال این تعداد به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

امیر حیرتی، امروز(۲۵ مرداد) در جمع خبرنگاران، بااشاره به گذشت حدود دو سال از تشکیل هیات آمادگی جسمانی در کرمانشاه، اظهار کرد: طی این مدت تلاش شد تا با برنامه ریزی و فعال کردن همه رشته‌های زیرمجموعه، به یکی از پرکارترین هیات‌های استان تبدیل شویم. 

وی افزود: هیات آمادگی جسمانی در نیمه‌های سال ۱۴۰۱ تشکیل شد و تا پایان سال توانست ۷۵۸ ورزشکار سازمان یافته داشته باشد. در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۵۹۰ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته ما به ۵۲۳۲ نفر افزایش یافت. 

رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان با بیان اینکه این هیات در حال حاضر حدود ۶۳۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته دارد، گفت: در تلاشیم تا پایان سال این آمار به حدود ۱۰ هزار نفر برسد. 

وی تعداد رشته‌های فعال زیرمجموعه این هیات را ۲۸ رشته عنوان کرد و افزود: پرمخاطب‌ترین رشته در بین این رشته‌ها، رشته ایروبیک است که بیشترین آمار ورزشکار سازمان یافته را در بین بانوان دارد، اما در مجموع اقبال عمومی به سمت رشته‌های آمادگی جسمانی و تمرینات معلق نیز زیاد است. 

حیرتی ادامه داد: در بین رشته‌های آمادگی جسمانی، سه رشته فانکشنال فیتنس، کتل بل و کلیستنیکس مسابقات جهانی دارند که تیم ملی کشورمان امسال به این مسابقات اعزامی دارد. 

وی با بیان اینکه طی دوسال گذشته اقدامات زیادی برای افزایش تعداد و ارتقاء دانش فنی و درجه مربیان و داوران رشته‌های آمادگی جسمانی انجام شده، اعلام کرد: سال گذشته جمعا حدود ۱۷ دوره مربیگری تخصصی، هشت کارگاه تخصصی، ۱۰ سمینار سراسری مجازی و یک دوره دانش افزایی مربیان سراسری و در سال‌جاری نیز پنج دوره مربیگری را برگزار کردیم که در برخی از رشته‌ها برای اولین بار بود که دوره برگزار می‌شد. 

به گفته این مسئول در حال حاضر ۲۳۰۰ نفر در استان مدرک مربیگری رشته‌های آمادگی جسمانی را دارند که علاوه بر ورزشکاران زیر مجموعه این هیات، با سایر هیات‌های تخصصی دیگر نیز همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته تیم‌های استان به مسابقات مختلف کشور اعزام شدند، افزود: کسب مقام نایب قهرمانی کشور در اولین المپیاد کشوری آمادگی جسمانی، رتبه سوم کشوری در پویش پیش به سوی تابستان در رشته ایروبیک کودکان، اعزام سه ورزشکار به اردوهای تیم ملی، انتخاب دو نفر از ورزشکاران استان به عنوان عضو و کاپیتان تیم ملی فانکشنال فیتنس و ...از جمله عناوین کسب شده هیات در این سال است. 

حیرتی تصریح کرد: برای سال‌جاری نیز اعزام تیم منتخب سی ایکس و تمرینات معلق بانوان به مسابقات کشوری، برگزاری همایش ورزش در آب، پویش آمادگی جسمانی برای همه، تعامل با سایر هیات‌ها برای برگزاری مسابقات مشترک و اعزام دو نفر از ورزشکاران فانکشنال فیتنس استان به مسابقات آسیایی ازبکستان را داشته‌ایم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha