• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052517404
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل اداره علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

آموزش‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخصصی می‌شود 

آموزش‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخصصی می‌شود 

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل اداره علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌ریزی برای تخصصی کردن دوره‌های آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور خبر داد.

سید رضا مرویان امروز (۲۵ مرداد ماه) در جمع خبرنگاران در کرمانشاه، با بیان اینکه نهضت علمی آموزش را از سال ۱۴۰۱ در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شروع‌ کردیم، بیان کرد: این ستاد در کنار آموزش عمومی سمن‌ها، در حوزه آموزش و ارتقای سلامت اداری مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: آموزش عمومی ستاد را در بستر فضای مجازی از ابتدای سال شروع کرده و تاکنون ۲۷ هزار و ۸۰۰  نفر را آموزش داده و برای همه، گواهینامه گذراندن دوره آموزشی صادر کرده‌ایم.

مدیر کل اداره علمی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه، اشاره‌ای هم به برگزاری دوره ملی آموزش خانواده متعالی داشت و گفت: برگزاری این دوره را از ۱۵ تیر ماه شروع کرده‌ایم و تاکنون ۶۰۰۰ در این دوره شرکت کرده‌اند. در این دوره آموزشی مباحثی مرتبط با خانواده و در حوزه روابط زوجین، پاسخ به شبهات حوزه عفاف وحجاب و ... مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه موظفیم تا آخر سال ۱۱ دوره آموزشی را در کشور برگزار کنیم، اظهار کرد: درپی تخصصی برگزار کردن دوره‌های آموزشی هستیم و این دوره‌های آموزشی را برای اصناف، دانشگاهیان، دانش‌آموزان و ... برگزار خواهیم کرد.

او اشاره‌ای هم به تصویر ذهنی غلط شکل‌گرفته در جامعه مبنی بر محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به چند موضوع کلی از جمله مقوله عفاف و حجاب داشت و گفت: این دیدگاه جفا در حق امر به معروف و نهی از منکر است و نشان از مظلومیت امر به معروف و نهی از منکر دارد. به‌دنبال این هستیم که ذهنیت غلط شکل‌گرفته درباره امر به معروف و نهی از منکر را تغییر دهیم و آن را به خوبی در جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پای کار آمدن نخبگان در حوزه علمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: در تلاشیم با برگزاری همایش‌های علمی، راهکارهایی را برای توسعه و ترویج معروف‌ها و کمرنگ کردن منکرات در جامعه پیدا کنیم. از تمام دستگاه های اجرایی خواسته شده است، پنج معروف و پنج منکر دستگاه خود را شناسایی کنند و برای حل این مشکلات راهکار ارائه دهند. 

حجت‌الاسلام مسعود احمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه ائمه جمعه، تریبون‌داران و خبرنگاران در خط مقدم مطالبه‌گری هستند، گفت: در تلاشیم با مطالبه‌گر کردن مردم، درپی پاسخگو کردن مدیران باشیم.

وی با بیان اینکه در سامانه «سو» مردم می توانند مطالبات خود را مطرح کنند، افزود: در تلاشیم با مطالبه‌گری در راستای رفع منکرات بزرگی مثل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم. اگرچه مطالبه‌گری هزینه دارد، اما واقعیت این است که هزینه مطالبه‌گری بیشتر از سکوت نیست. بنابراین باید جرأتمندی مردم را با هدف مطالبه‌گر بار آوردن‌ آنها بالا ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha