• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052517315
  • خبرنگار : 50593

انتقاد عضو شورای شهر ساری به ماده ۱۰۰

انتقاد عضو شورای شهر ساری به ماده ۱۰۰

ایسنا/مازندران عضو شورای اسلامی شهر ساری با انتقاد از اینکه به عنوان دانش آموخته مهندسی معماری به کمییسون ماده صد نقد دارم و تراکم فروشی را قبول نخواهم داشت، گفت: اینکه افراد دارای تمکن مالی تخلف کنند و جریمه بپردازند از موضوعاتی است که در حق قشر ضعیف اجحاف می‌شود و این عین شهرفروشی است.

علی عاشقان امروز در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد رسانه‌ها را چشم بیدار جامعه دانست و اظهار کرد: خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان از وظایف اصلی مدیریت شهری است که با تعامل رسانه‌ها و خبرنگاران این مهم محقق می‌شود.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره افزایش متکدیان در ساری، مشکلات حقوقی کارکنان شهرداری و نابسامانی موجود در مرکز مازندران، اظهار کرد: برای جمع آوری متکدیان لازم است همه دستگاه‌های متولی پای کارباشند.

جمع آوری متکدیان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است

عاشقان تصریح کرد: شهرداری ساری گرمخانه‌ای را برای جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها در نظر گرفته اما لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی با شهرداری همراه باشند.

وی نبود شهربازی‌ای که در شأن مرکز مازندران باشد را یکی از درخواست‌های ساروی‌ها دانست و افزود: بهترین فضاها را در ساری داریم اما نتوانستیم این بخش را به درستی فعال کنیم هرچند توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها کمی این خواسته بحق مردم ساری را تامین کرد.

این عضو شورای شهر ساری به انبوه کارکنان در شهرداری اشاره و اظهار کرد: نیروهای شهرداری تحصیل کرده هستند باید با استفاده از مهارت و تحصیل در جای تخصصی از نیروهای انسانی استفاده شود.

معضل نیروی انسانی شهرداری از گذشته‌ها به ما تحمیل شد

عاشقان با اشاره به اینکه معضل نیروی انسانی شهرداری چیزی است که از دوران گذشته تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: لازم است براساس سابقه، تحصیلات و غیره با کمک مسئولان ارشد استان در سایر دستگاه ‌ای اجرایی از این ظرفیت استفاده شود.

شهرداری ساری دارای بیش از ۶ هزار پرسنل است که به عنوان یک معضل در مرکز مازندران مطرح می‌شود. پرداخت حقوق، مزایا و بیمه این تعداد منابع انسانی در شهرداری پاشنه آشیل مدیریت شهری شده است که هر ماه بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه حقوق کارمندان رسمی و شرکتی این نهاد خدمات رسان می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری، شورای ششم را بسیار مظلوم معرفی کرد و گفت: طرح تفصیلی شهر، خدمات رسانی متوازن در نقاط الحاقی و سیستم خدمات شهری از موضوعاتی است که شورای ششم مورد توجه قرار گرفت.

عاقبت نامعلوم جمع آوری سگ‌های ولگرد در ساری

عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه بسیاری از سوالات رسانه‌ها را شهردار و سایر مسئولان باید پاسخ دهند، تصریح کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از موضوعات جدی شهرداری ساری است اینکه در کجا نگهداری می‌شود و در نهایت چه خواهد شد شهرداری باید پاسخ دهد و در این زمینه پیگیری خواهم کرد.

عاشقان معضل دستفروشی و رونق آن در شهر ساری را از دیگر دغدغه‌های رسانه‌ها یاد کرد و گفت: لازم است شورای تامین در این زمینه وارد شود.

انتقاد عضو شورای شهر ساری به ماده ۱۰۰

این عضو شورای اسلامی شهر ساری پل کابلی که بر روی رودخانه تجن احداث شده است را از جمله پروژه‌هایی دانست که  شهرداری برای تملک‌ امتداد این پروژه باید هزینه کند، توضیح داد: راه‌های فرعی این پروژه در حال آسفالت است اما انتهای این راه که به بلوار امام رضا می‌رسد چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید بستگی به برنامه‌های شهرداری در فازهای بعدی دارد.

دو پروژه عمرانی در اولویت کار شهرداری ساری

عاشقان با اعلام اینکه کارگروه تخصصی فنی برای دو پروژه زیرگذر سه راه جویبار و ایجاد زیرگذر در ابتدای بلوار پاسداران انجام شد، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

عضو کمیسیون شورای ششم ساری با بیان اینکه در مدیریت شهری از خرد جمعی استفاده نشده است، یادآور شد: ایجاد وحدت رویه با نظام مهندسی به منظور الکترونیکی شدن پروانه‌های ساختمانی در دستور کار است.

وی در پاسخ به اینکه هزینه بیمه تکمیلی از کارمندان شهردار ساری کم می‌شود اما تاثیری در روند درمان و پرداخت هزینه‌ها ندارد، گفت: اینکه چرا برای کارمندان هزینه بیمه لحاظ نمی‌شود از شهردار پیگیری خواهم کرد.

علی عاشقان در پاسخ به ایسنا که در مدت شورای ششم در ارائه خدمات به شهروندان ساروی به خود نمره چند می‌دهید، گفت: نمره قبولی به خود می‌دهم زیرا در جاهایی که به نفع من بود و سود داشت در مقابلش ایستادم  و مقاومت کردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha