• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052517264
  • خبرنگار : 50214

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد برگزار شد

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد برگزار شد

ایسنا/یزد قطار سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در یزد با تاخیری چند ماهه به ایستگاه آخر رسید و در مراسمی با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی، از برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل شد.

سردار حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر یزد در این مراسم که قبل از ظهر امروز (۲۵ مرداد ماه) در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای یزد برگزار شد، یکی از اهداف جشنوداره ابوذر را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: امیدواریم هم به این نقش واقف باشیم و هم در این مسیر انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی، بیان کرد: اگر بخواهیم در ثواب شهدای کربلا شریک شویم، باید اهداف این قیام را دنبال کنیم و در این مسیر ثابت قدم باقی بمانیم.

زارع کمالی با بیان اینکه حرکت در این مسیر موانعی دارد، گفت: تهدید جانی و مالی، تعلقات دنیوی و گاهی شیطانی، جنگ ترکیبی دشمن از جمله این موانع است، ولی در عین حال رسانه‌‎ها بسیار می‌‎توانند در تداوم حرکت به سوی حق بسیار اثرگذار باشند.

وی به ایثارگری اهالی رسانه در جنگ نرم دشمن اشاره کرد، ادامه داد: اگر فعالیت عمارگونه رسانه‌ها برای جهاد تبیین نبود، در بحران‌های مختلف با مشکل مواجه می‌شدیم، ولی رسانه‌ها، تمدن نوین اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.

فرمانده سپاه الغدیر استان عوامل موفقیت در جنگ نرم با دشمن را مانند جنگ سخت داشتن توکل، توسل و تبعیت از رهنمون‌های امامین انقلاب، جبهه‌شناسی و شناخت دوست و دشمن و شناخت ظرفیت‌های داخلی کشور بویژه سرمایه‌های انسانی ارزیابی کرد.

وی وضعیت امروز کشور را در عرصه‌های مختلف نسبت به دهه‌های اول انقلاب خوب دانست و گفت: با وجود مشکلاتی که وجود دارد، شرایط خوبی را در بسیاری از عرصه‌ها داریم و باید تلاش کنیم با شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی، زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنیم.

زارع کمالی نقش عمارگونه رسانه‌ها را در عصر امروز تاثیرگذارتر از مالک اشترها دانست و بیان کرد: امروز بیش از آنچه موشک‌ها و ابزارهای جنگی در عقب راندن دشمن تاثیر می‌گذارند، رسانه‌ها اثرگذارند.

او بر لزوم داشتن همبستگی و تعامل همه‌جانبه جبهه حق در برابر خدعه دشمن تاکید و اظهار کرد: جهاد امیدفرینی در کنار جهاد تبیین از ملزومات تحقق و رسیدن به قله است.

علی پورمیرزایی، مسئول بسیج رسانه استان یزد ضمن شهدای یاد خبرنگاران شهیدشده در غزه که تاکنون حدود ۱۷۰ نفر اعلام شده است، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو مرحله انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و تغییر مدیریت بسیج رسانه استان را علت تاخیر چند ماهه در برگزاری مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به ارسال ۳۳۰ اثر از حدود ۱۰۰ خبرنگار استانی به این دوره از جشنواره، گفت: علاوه بر محورهای کشوری تعیین‌شده برای جشنواره، در استان نیز محورهایی براساس مسائل مهم استانی برای این جشنواره منظور شده است. سال گذشته دو موضوع «آب» و «جمعیت و فرزندآوری» به‌عنوان محورهای استانی مورد توجه قرار گرفت.

او این جشنواره را از جشنواره‌های قدیمی کشور در این حوزه با برگزاری ۹ دوره دانست و ادامه داد: این جشنواره تاکنون در سه دوره در استان برگزار شده است و امیدواریم به‌زودی فراخوان چهارمین دوره این جشنواره اعلام شود.

پورمیزرایی به اشاره به برنامه‌های بسیج رسانه استان، یکی از این برنامه‌های شاخص را جشنواره ابوذر و یکی دیگر از آنها را در راستای جهاد امیدآفرینی، برگزاری رویداد ۲۴ ساعته جام امید برای انعکاس تلاش مسئولان اعلام کرد.

وی رویداد رسانه‌ای بانوان طنین را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بسیج رسانه استان دانست و بیان کرد: در این رویداد ۲۴ ساعته اصحاب رسانه به معرفی الگوهای موفق زن خواهند پرداخت.

وی برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را از جمله برنامه‌های بسیج رسانه برای مشاهده پیشرفت‌های کشور و روایت آنها توسط رسانه‌ها ارزیای کرد و گفت: امیدوارم رسانه‌ها بتوانند رسالت خود را که مقابله با هجوم همه‌جانبه دشمن است با موفقیت انجام دهند و به خوبی اذهان جامعه را در گام دوم انقلاب با گفتمان‌سازی و جریان‌سازی هدایت کنند.

مسئول بسیج رسانه استان با اشاره به تندیس‌های این دوره از جشنواره که مزین به نام مبارک حضرت زینب (س) شده است، افزود: این بانوی بزرگ اسلام با اقدامات تببینی خود روایتگر قیام عاشورا و اهداف آن در جامعه بود.

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز با حضور در این نشست، درباره اهمیت نقش رسانه‌ها  و نیز مسئله آب استان سخنرانی کرد.

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد برگزار شد

اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان یزد برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha