• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052517239
  • خبرنگار : 50121

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان:

نیازهای بیمارستان را نمی‌توانیم با بودجه دولتی فراهم کنیم

نیازهای بیمارستان را نمی‌توانیم با بودجه دولتی فراهم کنیم

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: به‌دلیل درآمد کم بیمارستان، شاخص جمعیتی و فاصله کم اردستان با مرکز استان، بسیاری از نیازهای این مرکز را نمی‌توانیم با بودجه دولتی فراهم کنیم.

محمود زاهدنژاد امروز (پنجشنبه، ۲۵ مرداد ماه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان، اظهار کرد: شرایط اقتصادی و کمبود نیروی انسانی تا حد زیادی دست ما را در بخش درمان اردستان بسته است، ولی پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد تا بتوانیم مشکلات بیمارستان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان اردستان قدمتی بیش از ۴۰ سال دارد و بسیاری از بخش‌ها و زیرساخت‌های این مجموعه فرسوده شده است، ادامه داد: همواره مشکلات را برای مسئولان و خیرین سلامت بیان کرده‌ایم و آنها هم در حد توان همکاری کرده‌اند و تجهیزات زیادی را فراهم کرده‌ایم، ولی همچنان نیازمند کمک خیرین هستیم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به جذب ۹ متخصص جدید در یک سال گذشته برای بیمارستان اردستان، گفت: مشکلی که در بخش نیروهای تخصصی بهداشت و درمان شهرستان وجود دارد این است که بیشتر این افراد طرحی هستند و نیروی استخدامی بسیار کم داریم.

زاهدنژاد در پاسخ به این پرسش که یکی از درخواست‌های مردم از بخش درمان و مسئولان شهرستان، فراهم کردن دستگاه ام‌آرآی بوده است، افزود: تجهیز بیمارستان اردستان به دستگاه ام‌آرآی نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است. این مبلغ جدای از هزینه ساخت بخش ام‌آرآی و هزینه نگهداری آن است که مطمئناً مبلغ فراهم کردن آن را تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهد.

اولویت اصلی بیمارستان، دستگاه آندوسکوپی و کولونوسکوپی است

وی با بیان اینکه با وجود پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مسئولان شهرستان، هنوز اقدام موثری در این بخش نشده و فقط نامه مجوز آن از وزارتخانه صادر شده است، اظهار کرد: اشکالی که وجود دارد آن است که به‌دلیل درآمد کم بیمارستان، شاخص جمعیتی و فاصله کم اردستان با مراکزی که این دستگاه را دارند، بیمارستان شهید بهشتی نمی‌تواند از بودجه دولتی دستگاه ام‌آرآی را داشته باشد، مگر اینکه همه هزینه‌های آن به‌صورت غیردولتی و از خیرین تامین شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از یک‌چهارم جمعیت شهرستان بیش از ۵۰ سال سن دارند و این افراد مستعد سرطان‌های گوارش هستند، اکنون اولویت اصلی بیمارستان دستگاه آندوسکوپی و کولونوسکوپی است و راه‌اندازی بخش ام‌آرآی اولویت طولانی‌مدت یا میان‌مدت است.

زاهدنژاد افزود: اکنون اولویت بیمارستان اردستان دستگاه اکو، دستگاه آندوسکوپی و کولونوسکوپی، نبولایزر بیهوشی، تعویض رادیولوژی و حتی نخ اتاق عمل است که بسیاری از آنها را نمی‌توانیم با بودجه دولتی تامین کنیم و باید تلاش شود از دیگر راه‌ها جبران شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha