• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052517181
  • خبرنگار : 50167

دبیر اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت تاکید کرد

لزوم معرفی شهدای اسارت توسط آزادگان سرافراز 

لزوم معرفی شهدای اسارت توسط آزادگان سرافراز 

ایسنا/زنجان دبیر اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت گفت: آزادگان سرافراز استان زنجان اگر شهدای اسیر را می‌شناسند، معرفی کنند.

شعبان ربی امروز (پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه) در اجلاسیه کنگره ملی شهدای غریب اسارت استان زنجان که در سالن نور سپاه انصارالمهدی (عج) برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرفراز و مقام به آغوش گرم خانواده‌هایشان است.

وی در رابطه با شناسانده شدن بهتر شهدای غربت، افزود: برای بهتر شناسانده شدن شهدای غریب، طرحی به تصویب ریاست جمهوری و در تیرماه ۱۴۰۲ دبیرخانه کنگره شهدای ملی کشور دیدارها و بازدیدها انجام داد و با شناسایی شهدا، به تعداد آنان افزوده شد.

آزاده سرافراز استان زنجان با بیان اینکه با همکاران آزادگان سرافراز و هیئت‌های تفحص، تعداد شهدای غربت به ۱۷۰۰ نفر رسیده است، گفت: ۱۱ شهید اسارات در استان زنجان وجود دارد که ۶ شهید اسیر شناسایی و به این تعداد افزوده شده است.

در ادامه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: شهدا رفتند تا ما با افتخار زندگی کنیم، زمین خوردند تا ما سربلند باشیم، بنابراین باید قدر این شهدا را بدانیم و راهشان را ارج نهیم.

عباس برزگر اظهار کرد: شهدا برای عزت و افتخار کشور به میدان جنگ و دفاع از کشور رفتند و در این راه به شهادت رسیدند و شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه شهدای اسارت، غریبانه در غربت با تحمل‌ درد و رنج زیاد به شهادت رسیدند، افزود: بسیاری از اسرا در جنگ هشت سال دفاع مقدس مظلومانه در اسارت زیر شکنجه دشمنان شهید شدند و تاکنون اثری از آن‌ها پیدا نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه شهدا رفتند تا ما با افتخار زندگی کنیم، زمین خوردند تا ما سربلند باشیم؛ بنابراین باید قدر این شهدا را بدانیم و راهشان را ارج نهیم، گفت: ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برای آزادی، استقلال و عزت کشور زحمات زیادی تقبل کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل شجاعانه ایستادگی کردند.

برزگر خاطرنشان کرد: ۳۴ سال پیش شاهد ورود اولین گروه آزادگان سرافراز به کشور بودیم که با ورود خود شور و شعف خاصی در کشور برپا شد.

در پایان ضمن رونمایی از شناسنامه شهدای غریب اسارت استان زنجان، از خانواده‌های معزز شهدای غریب اسارت این استان نیز تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، شهید غریب به شهیدی اطلاق می‌شود که حین اسارت مظلومانه و غریبانه در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمده است که شمار این عزیزان در استان زنجان از ۵ به ۱۱ شهید رسیده که متاسفانه اطلاعاتی از سه تن از این شهدا در دسترس نیست.

شهدای والامقام علی رستمی، غلامرضا کرد، درویش‌علی زنگنه، فرامرز افشاری، فرهاد محمدی، علیرضا دوستی، عباس عسگربندلو، آیت‌اله بیگدلی، علی قره‌گوزلو جزو شهدای گرانقدر غریب اسارت استان زنجان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha