• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052516989
  • خبرنگار : 71291

/خبر به‌روزرسانی‌ شد/

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

کردستان-اجرای ۷٥۰ میلیارد تومان پروژە ‌اربعین‌ در کردستان

‌استاندار کردستان گفت: در سال جاری حدود ۷٥۰ میلیارد تومان پروژە از محل اعتبارات و یا از محل ستاد اربعین حسینی اجرا شدە کە یک فرصت بی‌نظیری برای استان کردستان است. 

اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۲۷مرداد) در جلسە شورای پدافند غیرعامل استان کردستان کە در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانە هیچ موردی از بیماری‌های مقطعی همچون تب دنگی در استان مشاهدە نشدە است، لذا استمرار این مهم نیازمند مراقبت و پایش مستمر از سوی دانشگاە علوم پزشکی و سایر دستگاەها است، زیرا همان‌قدر کە امنیت جامعە مهم است، بە همان میزان نیز سلامت جامعە هم برا ما حائز اهمیت است.

سیستان و بلوچستان - وحیدی: انسداد مرز برای افزایش امنیت کشور است

وزیر کشور گفت: انسداد مرز در سیستان و بلوچستان برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سفر امروز به سیستان و بلوچستان، بازدیدی از نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز میرجاوه، پایانه مرزی، مسائل مرز و زائران پاکستانی که وارد کشور شدند، انجام شد. وضعیت پایانه مرزی میرجاوه و موضوع حمل و نقل نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و در امر خدمت‌رسانی به زائران تسهیل و اقدامات خوبی انجام شده است.

لرستان - خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین در استان انجام شده است.

سیستان و بلوچستان - ورود بیش از ۷۰۰۰ زائر پاکستانی از طریق پایانه میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ورود ۷۳۷۶ نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه از ۱۶ تا ۲۴ مرداد ماه امسال خبر داد.

قم - ۵۸ شعبه بانکی آماده پرداخت ارز ویژه اربعین هستند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم گفت: زائران اربعین حسینی می‌توانند از هفت بانک منتخب ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، پست بانک و پارسیان در ۵۸ شعبه ارز ویژه اربعیت را بگیرند.

خوزستان- آمادگی کامل دو کشور ایران و عراق برای برگزاری باشکوه و متفاوت اربعین

نشست استانداران دو استان خوزستان و میسان به میزبانی استانداری میسان عراق در راستای برگزاری هر چه باشکوه اربعین برگزار شد.

خوزستان - تردد بیش از ۴۸۹ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۴۸۹ هزار و ۷۹۰ زائر اربعین از ۱۶ مرداد تا روز ۲۴ مردادماه از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.

فارس- آغاز فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) از ۲۶ مردادماه در کربلای معلی

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) از آغاز فعالیت این موکب از فردا جمعه ۲۶ مردادماه در کربلای معلی خبر داد.

سیستان و بلوچستان - هیچ مورد ابتلا به تب دنگی بین زوار پاکستانی گزارش نشده است

فرمانده میدانی کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: تا امروز هیچ موردی از ابتلا به بیماری تب دنگی در میان زائران ورودی از کشور پاکستان از مرز میرجاوه گزارش نشده است.

ایلام- اقدامات خوبی برای برگزاری اربعین در استان ایلام انجام شده است

معاون دادستان کل کشور گفت: نتیجه بازدید امروز هیات عالی قضایی کشور و ایلام از زیرساخت‌های اربعین در این استان، رضایتمندی زوار از خدمات ارائه شده بود.

غلامرضا ترکی امروز پنجشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳، پس از بازدید از زیرساخت‌های اربعین مهران، در نشست ستاد اربعین استان گفت: اقدامات خوبی برای برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین در ایلام انجام شده است که این اقدامات نتیجه کار جهادی مدیران و عشق به امام حسین (ع) است.

خوزستان- زائران در چند ثانیه از مرز ایران و عراق بدون توقف تردد می‌کنند

 جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین حسینی گفت: با سامانه‌ای که از سوی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و از سمت کشور عراق پذیرفته شده است، زائران در چند ثانیه از مرز بین دو کشور بدون توقف تردد می‌کنند.

سردار قاسم رضایی ۲۵ مرداد در حاشیه بازدید از مواکب مرز شلمچه کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: امروز همه ملت بزرگ ایران و عراق و همه جهان اسلام زیر لوای پرچم امام حسین علیه السلام هستند.

وی افزود: ملتی که در همایش بزرگ اربعین امام حسین(ع) شرکت کرده‌اند می‌دانند که این راه بسترساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است.

کرمانشاه- هیچ مشکلی برای رفت و برگشت زائران از مرز خسروی وجود ندارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به زیرساخت‌های مناسب فراهم شده در مرز بین المللی خسروی برای تسهیل در تردد و رفت و آمد زوار اربعین، گفت: وضعیت مطلوب این مرز نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سالهای قبل و امسال است. 

محمدطیب صحرایی، روز( پنجشنبه ۲۵ مرداد) در دیدار سردار شمشیری نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین، عنوان کرد: مرز منذریه(مرز مقابل خسروی در عراق) طی سال‌های گذشته در کشور عراق شناخته شده نبود، اما امروز بسیاری این مرز را می شناسند و تردد زوار بدون مشکل در حال انجام است. 

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

خراسان رضوی- ۱۶۰ هزار نفر از مشهد متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از ثبت‌نام ۱۶۰ هزار زائر از مشهد برای سفر اربعین خبر داد.

کردستان- اجرای ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه آبفا در مرز باشماق برای اربعین حسینی

‌مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: طی ۲ سال اخیر با مجموعه اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا کردستان، پروژه‌های مناسبی برای تأمین آب شرب پایدار و ساماندهی فاضلاب در مرز باشماق مریوان و برای مراسم اربعین حسینی اجرا شده است.

محمد فرهاد در بازدید از موکب صنعت آب و برق استان کردستان در مرز باشماق مریوان اظهار کرد: رسالت ما در برگزاری مراسم اربعین، تأمین آب پایدار و جمع آوری فاضلاب مرز است.

سیستان و بلوچستان - بازدید وزیر کشور از نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین

وزیر کشور امروز (۲۵ مرداد ماه) در سفر به سیستان و بلوچستان، از نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین در شهرستان میرجاوه دیدن کرد.

احمد وحیدی در این بازدید گفت: مشکل و کمبودی در ارائه خدمات به زوار پاکستانی وجود ندارد. همه دستگاه‌ها و مردم برای خدمت‌رسانی به زوار پای کارند.

قم- اعزام آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم به مرز شلمچه

پنج دستگاه آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم برای خدمت به زائران اربعین حسینی به مرز شلمچه اعزام شدند.

عزت‌الله بهزادی نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان امروز ۲۵ مردادماه در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان اورژانس کشور و تعیین سهمیه استقرار برای استان قم، ۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم به مرز شلمچه اعزام شدند.

 کردستان- خدمات رسانی ۲۰۰ نفر روز امدادگر هلال احمر کردستان به زائران اربعین

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲۰۰ نفر روز از امدادگران، نجاتگران و همکاران جمعیت هلال احمر در کل کردستان آماده ارائه خدمت به زائران هستند.

پیام جلالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کردستان برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در کردستان فعال است. جمعیت هلال احمر استان در ۳۱ پایگاه سیار و ثابت و پشتیبان آماده ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی هستند.

کردستان- فعالیت ۷۲۰ نیروی حوزه سلامت در ‌کردستان و مرز باشماق برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ‌

رییس دانشگاه علوم پزشکی از فعالیت ۷۲۰ نیروی حوزه سلامت از دانشگاه علوم پزشکی کردستان در استان و مرز باشماق مریوان به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

فریدون عبدالملکی ۲۵ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آماده باش ۱۶ بیمارستان تابع دانشگاه در استان برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در پایانه مرزی باشماق مریوان، بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام با ظرفیت ۵۰ تخت به بیماران و مصدومان، خدمات مطلوب را در کمترین زمان و فاصله ارائه می‌کند.

هرمزگان - نام‌نویسی ۵۰ هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین

تاکنون ۵۰ هزار نفر از استان هرمزگان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی نام‌نویسی کرده‌اند. از این شمار، ۲۸ هزار تن مرد و بقیه زائران زن هستند.

سیستان و بلوچستان- غربالگری بیش از ۶۰۰۰ زائر پاکستانی در نقطه صفر مرزی میرجاوه

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: تیم های سلامت مستقر در پایانه مرزی میرجاوه، بیش از ۶۰۰۰ نفر زائر پاکستانی را غربالگری کردند.

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان - پیش بینی ورود ۱۲۰ هزار زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان

‌معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس گفت: مهمترین رکن در رفتارهای فردی و اجتماعی یک خبرنگار رعایت تقوای الهی است.

سردار علی خلیل‌آبادی روز پنجشنبه ۲۵ مرداد در نشست تجلیل از اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان بیان کرد: محرم و صفر، ایام حزن و اندوه آل الله است، حضرت زینب (س) با به دوش کشیدن مسئولیت خبر کربلا باعث ماندگاری فرهنگ والای عاشورا شد.

همدان- افزایش ایستگاه‌های صلواتی ویژه اربعین در رزن

معاون فرماندار رزن از افزایش ایستگاههای صلواتی ویژه استقبال از زائران اربعین حسینی این شهرستان از پنج به هشت ایستگاه خبر داد.

علی اکبر ناظمی امروز پنج شنبه ۲۵ مرداد ماه  در  بازدید از ایستگاه ها و موکب های سطح شهرستان اظهار کرد: تعداد ایستگاه های صلواتی در سطح شهرستان به هشت ایستگاه شامل هفت موکب در داخل شهرستان و یک ایستگاه صلواتی مربوط به شهرستان رزن نیز در کربلا معلی) برای خدمات رسانی  به زائران اربعین حسینی افزایش پیدا کرد.

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

گیلان- اعزام ۹۰ درصد زائران گیلانی اربعین به مرز مهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اعزام ۲۷۰۴ زائر اربعین طی ۱۳۸ سفر به پایانه های مرزی، گفت: بخش عمده زائران به مرز مهران اعزام شدند.

علی حدادی امروز، ۲۵ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، از اعزام ۲۷۰۴ زائر اربعین حسینی(ع) از استان گیلان از ۱۶ مردادماه تاکنون خبر داد و اظهار کرد: تمامی امکانات حمل 

فارس- خدمات‌رسانی ۹۰ دستگاه اتوبوس شهرداری شیراز به زائرین اربعین در مرز شلمچه

‌رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل مسافر شهرداری شیراز از ارائه خدمات ۹۰ دستگاه اتوبوس به زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه ‌خبر داد و گفت: شهرداری شیراز به‌عنوان معین حمل‌ و نقل در حال ارائه خدمات سفر به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در این نقطه مرزی است.

پیمان باباخانی امروز، ۲۵ مردادماه در نشست شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر به‌عنوان معین در حال ارائه خدمات حمل‌ و نقل به زائرین حسینی در مرز شلمچه است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده برای مراسم اربعین امسال تعداد ۹۰ دستگاه اتوبوس با همراهی حدود ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی به‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته در خدمت زائرین هستند.

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

کرمانشاه- توزیع ۱۵۲۰ تن اقلام اساسی بین موکب‌های کرمانشاه

‌رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توزیع ۱۵۲۰ تن اقلام اساسی بین موکب‌های استان در محرم و صفر امسال خبر داد.

علی چاله چاله، با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی، کرمانشاه یکی از استانهای اصلی مسیر تردد زائرین کربلای معلا به حساب می‌آید، گفت: در این راستا با پیگیریهای صورت گرفته ۱۵۲۰ تن کالا و اقلام اساسی تخصیصی به استان کرمانشاه بین موکب‌های استان توزیع شده است.

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان- بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از مرز میرجاوه

‌ استاندار سیستان و بلوچستان از مرز میرجاوه بازدید کرد.

محمد کرمی ‌استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از مرز میرجاوه، ضمن ارائه دستورات لازم برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران، بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی تاکید کرد.

همگام با زوار، ۹ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

خراسان رضوی- خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرزهای داخل و خارج کشور

‌ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور، با کمک شبکه خادم‌یاری خبر داد.

محمدحسین استاد آقا با تأکید بر مشارکت خادم‌یاران در برپایی موکب‌های اربعینی در داخل و خارج از کشور اظهار کرد: ۱۶۰ هزار خادمیار در استان‌های کشور به نام امام هشتم «ع» مشغول خدمت به مردم هستند که در ایام اربعین به صورت ویژه اقدام به خدمت رسانی به زائران امام حسین«ع» را نیز انجام می‌دهند.

سیستان و بلوچستان- راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سپاه در پایانه مرزی ریمدان

فرمانده مرکز بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: بیمارستان صحرایی سپاه در مرز ریمدان شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان با هدف ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی عازم اربعین راه‌اندازی شد.

خراسان رضوی - تاکید بر لزوم توجه زائران به نکات بهداشتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از زائران حاضر در مراسم اربعین حسینی و دهه آخر صفر خواست تا نکات بهداشتی را در راستای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، بویژه وبا رعایت کنند.

پرهیز از خوردن غذا در ظروف مشترک، استفاده از آب سالم و بسته‌بندی‌شده، خودداری از خوردن هرگونه سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیرپاستوریزه و غذاهای دارای سس و کشک، مصرف میوه‌های دارای پوست (موز، سیب، پرتقال) بعد از شسته شدن و کندن پوست، همراه داشتن میوه‌هایی که خواص ملین دارند مثل انجیر، آلو و ... برای جلوگیری از یبوست، خودداری از مصرف کنسروهای بادکرده، زنگ‌زده، سوراخ‌شده و کنسروهایی که مواد داخل آن بوی نامطبوع دارد، شستن دست‌ها با آب و صابون و مراجعه به مراکز خدمات درمانی در صورتی داشتن تب، سرفه، اسهال و استفراغ، از جمله مواردی هستند که در سفر اربعین حسینی باید رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha