• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052416949
  • خبرنگار : 50590

مشکلات ترافیکی همدان نزدیک به بحران است

مشکلات ترافیکی همدان نزدیک به بحران است

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان به مشکلات این شهر در حوزه ترافیک اشاره کرد و گفت: مشکلات ترافیکی همدان نزدیک به بحران است به طوریکه هنگام رویدادهایی همچون اربعین با افزایش کلان خودروها روبرو هستیم. 

مهدی حیدری شامگاه چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه در اولین نشست از گزارش نقد و بررسی عملکرد کمیسیون فنی و عمرانی به ۱۸۰هزار خودرو در شهر همدان اشاره و اظهار کرد: برای این تعداد خودرو به ۱۲هزار متر مربع فضای حاشیه ای و پارکینگ عمومی نیاز داریم اما در حال حاضر کمتر از ۴۰۰۰ متر فضای پارک حاشیه ای وجود دارد . 
حیدری ادامه داد: شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزارنفر، به دورنمای شهری نیاز دارد تا در راستای اقدامات شهری پژوهش و بررسی شود و به طور سلیقه ای تصمیم گیری نشود.
وی با بیان اینکه تراموا مشکل ترافیکی را حل نخواهد کرد، تصریح کرد :تراموا ظاهری زیبا و لاکچری دارد اما شهرداری توان پرداخت دو میلیارد تومان بودجه برای نوسازی حمل و نقل عمومی را ندارد، چطور می خواهد ۱۰هزار میلیارد تومان هزینه تراموا کند؟
عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در دوره های قبلی مطالعات پروژه های عمرانی به اجرا کنندگان طرح ها داده می‌شد اما مطالعه کننده طرح باید از اجرا کننده مجزا باشد به طوریکه اگر مطالعه کننده و اجرا کننده یک گروه باشند، به دنبال سود بیشتر و هزینه کمتر خواهند بود .
حیدری با بیان اینکه شهر همدان  ۱۹ تقاطع دارد اما یک تقاطع هم هوشمند نیست، افزود: درپی بازدید از اصفهان، نه تنها تمام تقاطع ها هوشمند بود بلکه ۱۶۰سامانه کنترل ترافیک در نظر گرفته شده بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه مطرح کرد: به کارگیری هر دوربین هوشمند کنترل ترافیک برای شهرداری بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد و هیچ سودی برای شهرداری ندارد.
علی اکبر نظری با بیان اینکه سهام داری شهرداری از غارعلیصدر تبدیل به حیات خلوت شده است، گفت: باوجود اینکه شهرداری از غارعلیصدر سهام دارد، اما هیچ اطلاعی از اقدامات و میزان درآمد آن ندارد.
نظری عدم اعتماد در بین اعضای شورای ششم را یکی از مشکلات اساسی این دوره دانست و افزود: جریانات سیاسی به شوراها راه پیدا کردند و شورا در تصمیمات دچار معضلاتی شده است .
وی با بیان اینکه شهر نیاز به شهرداری دارد که این کشتی به گل نشسته را هدایت کند، خاطرنشان کرد: شهر نیاز به شهرداری توانمند دارد؛ کسی که بتواند قدرت تعامل داشته باشد اما در حال حاضر این توانمندی  و تعامل وجود ندارد و شهردار نیز با وجود تذکرات فراوان حاضر به رفتن نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha