• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403052416947
  • خبرنگار : 71489

بسته خبری شامگاه ۲۴ مرداد ایسنا

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر

«ایران و روسیه به‌زودی به هم نزدیک‌تر می‌شوند»، «اخباری درباره اربعین»، «هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش باران و باد شدید در ۹ استان» و «حضور ۳ موسیقیدان ایرانی در تئاتر مارینسکی در سنت پترزبورگ» از مهمترین اخبار شامگاهی بیست و چهارم مرداد ماه ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

پزشکیان: دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره می‌بَرد

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر
جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان با رئیس جمهوری

سیاسی- مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان کردستان رئیس جمهوری با بیان اینکه «دولت در انتخاب استانداران از مشورت نمایندگان مجلس بهره خواهد برد»، تاکید کرد: ملاک و معیار ما در تعیین استانداران، توانمندی، شایستگی و تخصص است نه داشتن روابط یا وابستگی‌های جناحی.

وی همچنین گفت: دولت چهاردهم اعطای اختیارات ویژه به استانداران استان‌های مرزی برای بهره‌مندسازی بیشتر کشور از ظرفیت مرزها را در دستور کار خود دارد.

ایران و روسیه به‌زودی به هم نزدیک‌تر می‌شوند

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر
پرچم ایران (راست) و روسیه (چپ)

جهان- کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه «توافقنامه همکاری راهبردی میان ایران و روسیه به رؤیت روسای جمهور ۲ کشور رسیده است و این توافق جامع در آینده نزدیک امضا خواهد شد»، عنوان کرد: دپارتمان‌های حقوقی وزارت‌خانه‌های خارجه ۲ کشور روی این پروژه کار می‌کنند و توافقنامه برای بررسی به نهادهای ریاست‌جمهوری ارائه شده است و پس از آماده شدن، این سند به امضای سران دو کشور خواهد رسید.

ادعای جدید ترامپ درباره ایران: ایران کارزار انتخاباتی من را هک کرد!

جهان- دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در جمع خبرنگاران در رابطه با هک شدن کارزار انتخاباتی خود ادعا کرد: این مسئله تحت بررسی است و به طور حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. به نظر می‌آید که این کار ایران است. ایران این کار را انجام می‌دهد چراکه دوست من نیست و سیگنال‌های بدی از این کشور به من رسیده است.

وی در ادامه مدعی شد: دلیل اینکه ایران این کار را انجام می‌دهد این است که من در برابر ایران قوی ایستادگی کردم. من در حال حفاظت از مردم خاورمیانه بودم. به همین خاطر به ظاهر این مسئله کار ایران بوده است.

صهیونیست‌ها دست و پای خود را گم کردند/ خروج هواپیمای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ترس حمله ایران و حزب‌الله

جهان- یک خبرنگار تلویزیون العربی به نقل از تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش کرد که مقامات اشغالگر هواپیمای «بال صهیون» هواپیمای رسمی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از پایگاه هوایی «نواتیم» خارج کردند. این هواپیما پیش از این، چند ساعت قبل از حمله تلافی‌جویانه ایران در فروردین ماه به رژیم صهیونیستی که در واکنش به حمله تل‌آویو به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه انجام شد، از پایگاه نواتیم خارج شده بود.

فروش ارز اربعین در روز جمعه هم انجام می‌شود

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر
ارز زیارتی اربعین

اقتصادی- مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت:‌ به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی طبق هماهنگی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی با بانک‌های عامل منتخب فروش ارز اربعین، شعب کشیک بانک‌ها ضمن افزایش ساعات کاری در روزهای آتی، در روز جمعه مورخ ۲۶ مردادماه سال جاری نیز دایر بوده و به ارایه خدمات فروش ارز به زائرین محترم اقدام می‌نمایند.

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش باران و باد شدید در ۹ استان

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر
تعدادی از اعضای هلال احمر

اجتماعی- بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی رگبار باران، رعد و برق و وزش شدید باد در ۹ استان کشور از آماده‌باش امدادگران هلال احمر در این استان‌ها خبر داد. وی این‌باره گفت: هشدار سطح نارنجی شماره ۵۴ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش شدید و رگباری باران و رعد و برق، وزش شدید باد، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی صادر شده و بر این اساس در روز چهارشنبه در  شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان و به خصوص در ساعات شب و اوایل بعدازظهر شاهد این پدیده خواهیم بود.

محمودی افزود: همچنین در روز پنجشنبه نیز در شمال هرمزگان، جنوب شرق و شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان،   شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و گیلان و در روز جمعه نیز شمال هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه و ارتفاعات گلستان بارش شدید و رگباری باران، رعد و برق، وزش شدید باد، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی، پیش بینی شده اسپ؛  تیم های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و ‌تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص در اختیار امدادگران قرار گرفته است.

تکمیل ظرفیت پارکینگ‌ها در شهر مهران/ هدایت زائران به پارکینگ‌های اطراف شهر

اجتماعی- سرهنگ خانپور رئیس اطلاع رسانی پلیس راه راهور فراجا، از تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های ویژه زائران اربعین در داخل شهر مهران خبر داد و گفت: از آنجایی که مرز مهران، اولین انتخاب بیشتر زائران پیاده‌روی اربعین است؛ در حال حاضر شاهد هستیم که دیگر در شهر مهران، ظرفیتی برای پارک کردن خودرو وجود ندارد؛ به همین دلیل، همکاران من در پلیس راه، در ورودی های این شهر مستقر هستند و رانندگان را از روی پلی که به تازگی افتتاح شده است؛ به پارکینگ اربعین در نزدیکی ورودی شهر مهران هدایت می‌کنند.

حضور ۳ موسیقیدان ایرانی در تئاتر مارینسکی در سنت پترزبورگ

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر
سالن اپرای تالار مارینسکی

فرهنگی و هنری- بعد از رضا فکری خواننده و امین غفاری نوازنده ویولن، امیر مهیار تفرشی‌پور اکنون سومین هنرمند ایرانی است که توسط علی رهبری به این ارکستر سمفونیک دعوت می‌شود. «پژواک پارسی» اثر امیر مهیار تفرشی‌پور (آهنگساز) به دعوت علی رهبری (رهبر دایم میهمان اپرای مارینسکی) و تایید والری گرگیف (مدیر کل هنری این مجموعه) پنجشنبه ۶ مهرماه در سنت پترزبورگ روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت که با الهام از موسیقی ایرانی با تکنیکی بسیار پیشرفته ساخته شده است تصویری موزیکال از امپراتوری پارسه را در سه موومان تجسم می‌کند.

زمان اعلام رتبه کنکوری‌ها و متقاضیان دانشگاه فرهنگیان مشخص شد

اولین تکمیل ظرفیت اربعین/ هشدار و آماده‌باش هلال احمر
آرم دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه- سازمان ملی سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارنامه اعلام رتبه علمی داوطلبان (کارنامه ملاک انتخاب رشته) در هفته اول شهریور ماه و زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در هفته دوم شهریور ماه و پس از پایان کامل مراسم با شکوه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان خواهد بود.

زمان انتشار کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) و انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و نیز زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم در دانشگاه فرهنگیان مشخص شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha