• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403052416943
  • خبرنگار : 50455

معاون استاندار قم خبرداد:

تشکیل ۱۷۰ موکب ایام اربعین در قم

تشکیل ۱۷۰ موکب ایام اربعین در قم

ایسنا/قم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: در استان قم ۱۷۰ موکب در این ایام تشکیل شده است و از نظر موکب‌داری رتبه دوم کشور را داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست هم‌اندیشی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی مسیر کربلا (محور قم – سلفچگان)،  با بیان این که مردم استان قم آماده پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین هستند، گفت: در استان قم ۱۷۰ موکب در این ایام تشکیل شده است و از نظر موکب‌داری رتبه دوم کشور را داریم.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم افزود: تعدادی از موکب‌های استان قم در کشور عراق و تعدادی در مرزهای مهران و خرمشهر و تعدادی نیز در داخل شهر قم مشغول خدمات‌رسانی به زائران هستند و نزدیک به ۱۰۰ مکان برای پذیرش زائر در شهر قم آماده شده است.

وی با تقدیر و تشکر از کسانی که در امر پذیرایی از زائران اربعین مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: لازم است که این فرهنگ به ویژه در ایام اربعین به عنوان یک ارزش تقویت شود و توسعه یابد.

حسینی با بیان این که در ایام اربعین حدود ۴۰۰ هزار نفر از داخل و خارج از کشور در استان قم مهمان داریم، گفت: سال گذشته ۷۰ هزار نفر زائر از کشورهای پاکستان و افغانستان مهمان داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌کنیم، این تعداد افزایش یابد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بر آمادگی همگان برای پذیرایی به بهترین شکل از زائران اربعین تأکید کرد.

۲۰ کمیته در ستاد اربعین قم تشکیل شده است 

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری قم در ادامه این جلسه گفت: استان قم در طول سال در مناسبت‌های گوناگون به ویژه در ایام اربعین، نیمه‌شعبان و نوروز؛ پذیرای زائران و مسافران از نقاط مختلف کشور و نیز سایر کشورهاست.

حمیدرضا جعفری با اشاره به این که قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است، افزود: در ایام اربعین، زائران همسایه‌های شرقی همچون کشور پاکستان بیش‌ترین تردد را از این مسیر دارند و امسال پیش‌بینی دو برابری زائران پاکستانی را در استان قم داریم.

وی همچنین به تشکیل ۲۰ کمیته در ستاد اربعین استان قم به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران ایرانی و غیرایرانی اشاره کرد.

به بهترین شکل از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنیم

سید جواد جلالی‌نژاد رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی استان قم، با بیان این که انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی استان قم دارای حدود ۱۲۰ عضو است، گفت: در این جلسه با توجه به مناسبت ایام اربعین از مدیران واحدهای مسیر کربلا (محور قم – سلفچگان) دعوت شد تا با همفکری، هم‌اندیشی و تبادل نظر بتوانیم به نحو شایسته‌ای خدمات مطلوبی را به زائران پیاده‌روی اربعین ارائه دهیم.

 به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قم، وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی(ع) تلاش می‌کنیم، به بهترین شکل از زائران امام حسین(ع) پذیرایی و میزبانی نماییم.

جلالی نژاد به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و نیکوکارانه این مجتمع‌ها اشاره و بیان کرد: در ایام اربعین، بیش‌تر مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی در مسیر کربلا (محور قم – سلفچگان) در مقابل واحدهای صنفی خود، ایستگاه‌های صلواتی دایر و از زائران حضرت سیدالشهداء(ع) پذیرایی می‌کنند.

وی عنوان کرد: از جمله فعالیت‌های عام‌المنفعه اعضای این انجمن، می‌توان به ارسال اقلام مصرفی در سال‌های گذشته به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده اشاره کرد.

تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی

فروغی از کارشناسان مرکز بهداشت قم در این جلسه با تأکید بر مسأله «خودکنترلی» در رعایت مسائل بهداشتی توسط مراکز اقامتی و مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی گفت: مدیران این واحدها در بهداشت موادغذایی به استاندارد بودن و تاریخ مصرف آنان، توجه ویژه داشته باشند.

وی توجه به مسأله پسماند و برخورد مناسب کارکنان واحدهای صنفی با مراجعان را از دیگر نکات قابل اهمیت دانست.

فروغی بر تعامل و ارتباط دوسویه با مدیران مجتمع‌های گردشگری و پذیرایی تأکید و بیان کرد: در مرکز بهداشت شهرستان قم واقع در ۲۰ متری شهید بهشتی، آماده پاسخگویی و همکاری با مدیران این مراکز هستیم.

علیرضا ارجمندی مدیرکل،  مجید ستایش معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری و تعدادی از کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و شهاب علی‌عرب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قم و مدیران مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی مسیر کربلا (محور قم – سلفچگان) در نشست مذکور حضور داشتند و تعدادی از اعضاء دیدگاه‌ها، پیشنهادها و راهکارهای خود را در رابطه با مسائل مطرح‌شده بیان کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha