• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052416939
  • خبرنگار : 50589

رئیس هیات استان بیان کرد

لزوم افزایش زیرساخت‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی

لزوم افزایش زیرساخت‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی
عکس آرشیوی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی گفت: نمود مثبت هر قدم کوچک به سمت افزایش زیرساخت‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی را در جامعه خواهیم دید.

سیامک امیرخیزی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موتورسواری و اتومبیل‌رانی، علاقه‌مندان و مخاطبان پرشماری دارد و تمام سعی مان را می‌کنیم که پاسخگو این نیاز ها باشیم.

او گفت: خوشبختانه اخیراً وضعیت این رشته در سراسر کشور نسبت به گذشته بهتر شده و این روند در استان ما نیز حاکم است.

او با بیان اینکه هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی در پی ایجاد و افزایش زیرساخت های این رشته است گفت: یک زمین ۲۷ هکتاری در مجاورت مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) برای ایجاد پیست وجود دارد که سال‌ها به علت معارض فعالیتی در این مکان انجام نشده است.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان ادامه داد: مطالعات و حل مشکلات ۵ هکتار از این زمین درحال حل شدن است و در این راستا اداره کل ورزش‌وجوانان هم کمک شایانی انجام داده است.

او گفت: برای طرح اولیه این زمین ۵ هکتاری، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه اختصاص یافته و با کمک و همکاری شهرداری امکاناتی برای انجام فعالیت های هیات را در این پیست ایجاد خواهیم کرد.

او بیان کرد: نمود مثبت هر قدم کوچک به سمت افزایش زیرساخت‌ها برای انجام فعالیت های موتورسواری و اتومبیل‌رانی را در جامعه خواهیم دید و در غیر این صورت متاسفانه فعالیت های مهیج این رشته ها به خیابان ها کشیده شده و باعث ایجاد مزاحمت به شهروندان خواهند شد.

به گزارش ایسنا، امیرخیزی با بیان اینکه هر ۲۱ هیات شهرستان‌های استان درحال فعالیت هستند گفت: برای هر دو رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و سعی می‌کنیم برگزاری مسابقات و شرکت در مسابقات را به شهرستان ها هم سوق بدهیم.

او گفت: درحال حاضر سومین دوره مسابقات اتومبیل‌رانی درگ (کاپ تبریز) برای سومین سال متوالی به میزبانی تبریز درحال برگزاری است و همانند سال‌های گذشته با استقبال خوبی همراه شده است.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی با اشاره همایش ها و برنامه های این هیات در ایام ملی و مذهبی گفت: تفاهم نامه‌ای با ارگان های مختلف اعم از نیروی انتظامی، نمایشگاه بین المللی، محیط زیست و اورژانس برای پیشبرد راهبرد های این نهادها و ترویج موتورسواری و اتومبیل‌رانی به امضا رسانده‌ایم.

او با اشاره به نگاه ویژه این هیات به بخش بانوان گفت: اخیراً مسئول بخش آموزش را تقویت کرده‌ایم و اهداف مان در دو بخش بانوان و آقایان را پیش خواهیم برد.

او با تاکید بر اینکه تمام رشته‌های مهیج این هیات باید در چارچوب اصول و در فضای ورزشی انجام شوند گفت: اکثر رشته های هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی جنبه تخلیه انرژی و هیجان جوانان را دارد و در صورت عدم فضا برای تخلیه انرژی جوانان مطمئناً شاهد تبعات منفی آن خواهیم بود.

امیرخیزی گفت: درحالی که بیش از ۲ هزار نفر در سطح استان تحت نظر هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فعالیت می‌کنند اما طبق آخرین آمار این هیات دارای حدوداً ۷۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته است.

او اضافه کرد: طرحی پیشنهادی به پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه کردیم که آموزش موتورهای سبک برای اخذ گواهینامه را در اختیار هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی قرار دهد چرا که می‌توانیم تخصصی‌تر بر روی این مسائل کار کنیم.

امیرخیزی عنوان کرد: پیشنهادی با عنوان ایجاد کمیته بحران بابت کمک به مسائل مختلف اعم از بارش برف، زلزله و .... را به فدراسیون ارائه کرده‌ایم که درصورت موافقت با این پیشنهاد، به ایجاد کمیته بحران هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اقدام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی در رتبه ۴-۳ کشور قرار دارد گفت: نخستین شعبه آکادمی موتورسواری استان را ایجاد کرده‌ایم و همچنین برای اولین بار در ایران بیمه‌ای برای موتور های سنگین در نظر گرفتیم.

امیرخیزی با اشاره به مراسم هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان در محل یادبود سقوط بالگرد ریاست جمهوری گفت: برنامه‌ها و رژه‌های فرهنگی و مذهبی هیات را در هفته‌های آتی ادامه خواهیم داد و برگزاری ریس سوپر بایک را نیز در مسیر جلفا-ارسباران ادامه خواهیم داد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی گفت: سعی می‌کنیم مسابقات موتورسواری اندرو به میزبانی تفرجگاه عون ابن علی را طی ماه های آتی به صورت بین‌المللی و با کیفیت ایده آل برگزار کنیم که در این راه اداره ورزش‌وجوانان استان هم کمک شایانی انجام خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha