• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052416930
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه در شهرستان نکا

راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه در شهرستان نکا

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه با شرکت دانش بنیان فولاد ماشین در شهرستان نکا خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین کمالی شامگاه ۲۴ مرداد در جلسه تفاهم‌نامه راه اندازی مدارس جوار صنعت اظهار کرد: هر جا که علم و صنایع و دانش وجود داشته باشد، مکان مبارکی است و دین اسلام ترویج به علم اندوزی و دانش افزایی دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش مازندران بر اساس سیاستی که ابلاغ شد، به این باور رسید که مهارت در دانش آموزان را تقویت کنیم و ارتقاء بخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش‌ها باید مهارت محور باشد تا وقتی دانش آموزان وارد بازارکار می‌شوند از هنر خلاقیت برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان با تمرین و ممارست و کسب تجربه و خودباوری می‌توانند در مواجهه با چالش‌ها و موانع خوب عمل کنند، یادآور شد: آموزش و پرورش واقعیت‌های جامعه را در حوزه های مختلف مدرسه ترسیم می‌کند و راه‌اندازی مدارس در جوار صنعت نیز مورد تاکید است.

وی بیان کرد: استان مازندران از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و به دنبال توسعه و ساخت  هنرستان‌ها در کنار صنایع هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران متذکر شد: هدف از راه‌اندازی مدارس در جوار صنعت، آموزش نیروی انسانی مهارت محور است تا برای خود، صنعت و جامعه مفید باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان استقبال و علاقمندی دانش آموزان و خانواده‌ها نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای زیاد شده است و بیشترین متقاضی برای ثبت نام در هنرستان‌هاست.

کمالی با بیان اینکه تحصیل با مهارت ارزشمند است، گفت: در آموزش باید به جزئیات توجه شود تا یادگیری اتفاق بیفتد و به نتایج مطلوب برسد.

 در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و آموزش در محیط واقعی کار با مشارکت صنایع شرکت‌های صنعتی؛ تفاهم‌نامه تاسیس و راه‌اندازی هنرستان جوار کارخانه شرکت دانش بنیان فولاد ماشین شهرستان نکا امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha