• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052416895
  • خبرنگار : 50253

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:

عقد تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با دو مجتمع پتروشیمی

عقد تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با دو مجتمع پتروشیمی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از عقد تفاهم‌نامه میان دو مجتمع پتروشیمی بندر ماهشهر و شهید تندگویان برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمت توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمود حق بجانب ۲۴ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان طی یک سال گذشته، بیان کرد: این دانشگاه دارای حدود ۵۵۰۰ دانشجوی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان سال گذشته در بین ۷۰ دانشگاه هم‌تراز رتبه اول کشوری در جذب دانشجو را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل رتبه واحد از ۱۲ به ۸ صعود کرد که این تصاعد رتبه برکت‌های خوبی در حیطه شهری و حقوق و مزایای همکاران این واحد دانشگاهی داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از جذب ۱۰ رشته دانشگاهی جدید در مقاطع ارشد و دکترا در این دانشگاه خبر داد و افزود: رشته‌های دانشگاه تمام نیاز شهر را در بر نمی‌گیرد. به دلیل اینکه ما در حوزه علوم انسانی در سال‌های گذشته غفلت کردیم نگاه ما این است که تحولی باید در حوزه علوم انسانی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بعد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد این واحد دانشگاهی با جذب حدود ۷۵ دانشجو در رشته پرستاری بالاترین آمار پذیرش در رشته‌های پرستاری و مامایی را به خود اختصاص داد.

حق بجانب افزود: برای سال آینده به دنبال اخذ مجوز برای مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های پرستاری و مامایی در دانشگاه هستیم اما پیش از آن نیازمند جذب هیئت علمی جدید به ویژه در رشته پرستاری هستیم.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه و برگزاری چندین نشست با پتروشیمی ماهشهر و تندگویان از برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان خبر داد و یادآور شد: طی سال‌های اخیر در بعضی رشته‌ها همچون مهندسی شیمی دچار تنش بودیم اما با عقد این تفاهم‌نامه این رشته تحصیلی دوباره احیا شد و در حال حاضر بیش از ۱۲۵ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه قوچان در این رشته مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از فعالیت ۷۰ عضو هیئت علمی در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: باید اعضای جدیدی به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه قوچان جذب شوند و همچنین با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان طی سال‌های اخیر و سال‌های آتی نیازمند جذب نیروی جدید استخدامی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سال گذشته با مشکلات مالی مواجه بودیم مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی برای عبور از بحران حدود ۱۴ میلیارد تومان کمک مالی کردند و با پرداخت حدود ۸ میلیارد تومان به بازنشستگان و پرداخت حقوق اساتید حق‌التدریس در حال حاضر به جز بازنشستگان جدید هیچ بدهی به همکاران نداریم.

حق بجانب با گلایه از عدم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های اسلامی واحد قوچان توسط فعالان حوزه صنعت این شهرستان تصریح کرد: این واحد دانشگاهی دارای امکاناتی همچون آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سوله‌های ورزشی است که از این امکانات استفاده بهینه نمی‌شود و علیرغم مراجعات مکرر به ادارات و نهادها حتی پیشنهاد بهره‌برداری به صورت رایگان از ظرفیت موجود استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند برای انجام آزمایش‌های مختلف به مشهد بروند.

وی افزود: آزمایشگاه مکانیک دانشگاه ۷۵ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی دارد اما در صورت عدم بهره‌برداری از آن هیچ ضمانتی برای حفظ آن وجود ندارد.

سمانه داودی راد معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان از جذب دو رشته جدید کاردانی فنی تولید دارو و کاردانی فنی تجهیزات تصویربرداری پزشکی در این واحد خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه‌های اندکی در سطح کشور این دو رشته تحصیلی به همراه علوم تغذیه را به متقاضیان ارائه می‌دهند و به همین دلیل دانشجویان دارای رتبه‌های بسیار خوبی از سراسر کشور برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

وی افزود: این رشته‌های تحصیلی شرایط بسیار خوبی دارند و به عنوان مثال دانشجویان علوم تغذیه پس از پایان تحصیل دوره کارشناسی می‌توانند مطب زده و به راحتی استخدام شوند اما به دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها پذیرش دانشجویان قوچان در این رشته اندک است.

داوودی راد از آغاز به کار پذیرش دانشجو در رشته اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان خبر داد و عنوان کرد: این رشته به عنوان شاخه‌ای نوظهور از علوم کامپیوتر به تازگی در دانشگاه‌های اروپایی در حال تدریس است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان به عنوان تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور این رشته تحصیلی را برای متقاضیان علاقه‌مند ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha