• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052416873
  • خبرنگار : 50126

فعالیت قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مهران آغاز شد

فعالیت قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مهران آغاز شد

ایسنا/ایلام قرارگاه رسانه‌ای اربعین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام و جمعی از اصحاب رسانه برای فعالیت در اربعین سال ۱۴۰۳ آغاز به‌کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نورکریمی‌تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه ایلام در این مراسم اظهار کرد: رسانه‌ها در انعکاس رویدادهای بزرگ مثل اربعین، غزه و...نقش بسیار مهمی دارند.

وی گفت : خداوند را سپاسگزاریم که زیر چتر امام حسین(ع) جمع شده ایم و تلاش همه این است این پرچم در دنیا برافراشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تاکید بر اینکه هر کسی در این خیمه در حال تلاش است، در بحث فرهنگی به جایگاهی رسیدیم که محور بحث قرار گیرد، تصریح کرد: تقریبا سختی ها را پشت سرگذاشتیم، دیروز جمعیت ۱۳۰ هزار نفر تردد از مرز مهران بدون هیچ مشکلی انجام شد.

کریمی‌تبار تصریح کرد: خوشبختانه موکب ها در مرز و استان فعال شده است، هدف اصلی زیارت را باید دنبال کنیم که آن هم بحث فرهنگی اربعین است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین امروز امری واجب و ضروری در کشور است، باید اهداف کربلا را بیان کنیم، ادامه داد: کسانی هستند که نیاز است آگاهی بیشتری پیدا کنند، زیارت بامعرفت را باید بیشتر برای آن ها تبیین کنیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: زیارت بامعرفت باعث دوری انسان از گناه می‌شود، زیارت امام حسین(ع)از حج و عمره هم بالاتر است.

وی گفت: رسانه ها با گرایش های مختلف ولی هدف واحدی را دنبال می کند، با پیوند با امام حسین(ع) می توانیم روحیه حماسی خود را حفظ و بر دشمنان غلبه کنیم. مقام معظم رهبری با یک حرف و سخن، دشمن را به لانه کشانده است.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: اربعین برکت و فرصت بزرگی برای محرومیت زدایی اقتصادی و فرهنگی در استان ایلام است.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این مراسم ، اظهار کرد: قلم خبرنگاران نافذ است که از مصادیق آن انعکاس مظلومیت مردم غزه در جهان و به تصویر کشیدن کنگره بزرگ اربعین است.

وی افزود: قدردان اصحاب فرهیخته رسانه هستیم، با وجود حضرت زینب(س) و روایت‌گری در دشت نینوا، رسالت امام حسین(ع) پس از سال‌ها همچنان ادامه دارد و امروز با وجود خبرنگاران و اصحاب رسانه مظلومیت‌های مردم آزاده و مظلوم دنیا از جمله مردم بی دفاع غزه انعکاس و به جهان مخابره می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: رسانه‌ها با تولید محتوای فاخر رسالت و معرفت خود را به منصه ظهور گذاشتند و بارها و بارها در برهه‌های مختلف برای منافع استان مطالبه‌گری کردند و در اربعین هم تولید محتوای فاخر دارند.

وی با اشاره به اهتمام مدیران استان برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی، گفت: برای باشکوه برگزار شدن کنگره اربعین‌حسینی ریل گذاری کردیم. طی سه سال گذشته زیرساخت‌ها ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در ایلام نظام‌مند شده است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: اعتبارات اربعین به‌صورت دقیق برای پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود و به‌عنوان مثال، برخی اعتبارات به پروژه‌های  شهرداری در حوزه اربعین مستقیم به خود شهرداری‌ها واریز می‌شود و ذیحسابی، دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی به‌صورت مستقیم بر این اعتبارات نظارت خواهند کرد.

وی در خصوص حمایت‌های ویژه از از رسانه‌ها که مستحق حمایت و توجه هستند، گفت: باید مجلس فکری کند و خط اعتباری تعریف و مشخص شود و هر شرکت در هر جایی که کار می‌کند بخشی از اعتبارات حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را به خبرنگاران اختصاص دهد.

فعالیت قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مهران آغاز شد

در این قرارگاه بیش از ۱۵۰ خبرنگار ثبت‌نام کرده‌اند و در بخش تولید محتوا در قالب‌های مختلف خبری، فعالیت خواهند داشت.

فعالیت قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مهران آغاز شد

از مجموع ۱۵۰ خبرنگاری که در این قرارگاه ثبت‌نام کرده‌اند با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روزانه به‌طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ نفر از اصحاب فرهیخته رسانه از مرکز استان به مرز مهران اعزام می‌شوند.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha