• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052416841
  • خبرنگار : 71661

سفرای غربی: زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است

سفرای غربی: زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است

سفرای لندن، برلین و واشنگتن در اراضی اشغالی با تاکید بر اینکه فرصت زیادی برای آزادسازی اسرای صهیونیست نمانده، از حماس و تل‌آویو خواستند هر چه سریع‌تر به توافق آتش‌بس دست یابند.

به گزارش ایسنا، سفرای آمریکا، بریتانیا و آلمان در اراضی اشغالی در یک نشست خبری گفتند رژیم صهیونیستی و حماس باید هرچه سریع‌تر به یک توافق آتش‌بس دست یابند، زیرا ممکن است فرصت دیگری برای آزادسازی اسرای صهیونیست پیدا نشود.

سفرای کشورهای غربی با حضور در نشست انجمن خانواده اسرای صهیونیست در تل‌آویو، بر لزوم حصول توافق برای برقراری آتش‌بس و آزادسازی اسرای صهیونیستی تأکید کردند که نیروهای حماس در عملیات طوفان الاقصی با خود به غزه آوردند.

«جک لو» سفیر آمریکا با ادعای اینکه حصول توافق آتش‌بس برای دولت ایالت متحده، هم‌پیمان اصلی تل‌آویو در جنگ، یک اولویت اساسی است، گفت: «در شمال نیز باید به یک راهکار دیپلماتیک «با حزب‌الله» دست یابیم. نشست فردا بسیار مهم است و باید به نتیجه برسد. نمی‌دانیم چند فرصت دیگر برای آزادی اسرا و گشودن درهای صلح به روی منطقه باقی مانده است.»

سفیر آلمان نیز با اشاره به مذاکرات آتش‌بس که در روز پنجشنبه در قطر برگزار خواهد شد، گفت روزهای آتی در تعیین سرنوشت اسرای صهیونیست بسیار تعیین‌کننده هستند و میلیون‌ها چشم به این نشست دوخته شده است.

سفرای غربی: زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است
سفرای آلمان، انگلیس و آمریکا در انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دیپلمات آلمانی همچنین ورود غیرقانونی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همراهانش به مسجدالاقصی را یک اقدام تحریک‌آمیز خواند و از آن انتقاد کرد.

در روز سه‌شنبه، بیش از ۲ هزار شهرک‌نشین صهیونیست به رهبری بن گویر به بهانه سالگرد تخریب ۲ معبد، وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند. امروز نیز شهرک‌نشینان افراطی تحت حمایت پلیس اشغالگر به مسجدالاقصی یورش برده و مراسم «تلمودی» را اجرا کردند.

«سیمون والترز» سفیر بریتانیا در اراضی اشغالی هم به خبرنگاران گفت این کشور از تلاش برای توافق تبادل اسرا استقبال می‌کند، زیرا دیگر وقتی برای ازدست‌دادن باقی نمانده است.

سفرای این سه کشور غربی همچنین بدون اشاره به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران، مدعی شدند که حمله احتمالی ایران به اراضی اشغالی می‌تواند تلاش‌ها برای دستیابی آتش‌بس را تضعیف کند و از تهران خواستند از انجام اقداماتی که ممکن است تنش‌ها را تشدید کند، خودداری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha