• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052416827
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد

توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌شرقی

توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، ارائه بسته‌های ویژه به سرمایه‌گذاران را به عنوان راه‌حلی برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری مطرح کرد.

کیومرث کریمی با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: معاونت سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در نظر دارد علاوه بر توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، فرآیند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری ویژه تسهیل کند.

وی ادامه داد: تعداد ۹۰ بسته سرمایه‌گذاری برای سال جاری پیش‌بینی شده است که با ارائه این بسته‌ها، فرصت‌های کم‌نظیری در آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد و زیرساخت‌های گردشگری استان بیش از پیش در امر جذب گردشگران موفق‌تر خواهند بود.

وی افزود: آذربایجان شرقی با تنوع طبیعی و فرهنگی، یکی از مناطق پرظرفیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، به ویژه اقامتگاه‌های بومگردی است. مناطقی همچون جنگل‌های ارسباران کلیبر، روستای تاریخی کندوان اسکو، زنوز شهرستان مرند و طبیعت بکر مراغه، تنها نمونه‌هایی از مناطق مستعد سرمایه‌گذاری بومگردی در استان هستند که لازم است در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، روند سرمایه‌گذاری در آن‌ها به صورت ویژه‌ای تسهیل شود.

کریمی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آذربایجان شرقی می‌تواند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری، نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال ایفا کند و در نهایت به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و امکانات رفاهی موجود کمک کند.

به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش بیکاری، و افزایش درآمد در کنار رشد صنعت گردشگری و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته، از دیگر پیامدهای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان است. در نهایت، این اقدامات می‌تواند آذربایجان شرقی را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کند که به نوبه خود موجب افزایش درآمدها در توسعه این خطه از ایران اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha