• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052416782
  • خبرنگار : 50158

اعزام ۸۴ سرویس اتوبوسی به مرز مهران / زوار بلیت رفت و برگشت بگیرند

اعزام ۸۴ سرویس اتوبوسی به مرز مهران / زوار بلیت رفت و برگشت بگیرند

ایسنا/سمنان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از آمادگی ناوگان مسافربری این استان برای خدمات‌دهی به زوار متقاضی سفر به مرزهای هدف پیاده‌روی اربعین بویژه مرز مهران خبر داد.

غلامرضا طحان امروز (۲۴ مرداد ماه) اظهار کرد: بخش حمل و نقل مسافر استان  تمام ظرفیت‌های خود را برای ارائه خدمات کیفی به زوار عتبات عالیات به کار گرفته است تا زوار اربعین سفر بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اتوبوسی این استان محدود است، ادامه داد: اطلاعات موجود نشان می‌دهد بیش از  ۵۰ درصد زوار، متقاضی استفاده از ناوگان عمومی هستند. با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه ناوگان مسافری انتظار می‌رود که مسافران، برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای این سفر معنوی داشته باشند.

او با بیان اینکه بخش زیادی از ناوگان مسافربری استان وی‌آی‌پی و ویژه است، گفت: با توجه به قیمت‌های تعیین‌شده برای ناوگان عادی و تفاوت آن با بهای بلیت ناوگان وی‌آی‌پی، بیشتر زوار متقاضی استفاده از ناوگان عادی هستند. انتظار می‌رود زوار هم‌استانی و بخصوص کاروان‌های زیارتی از ناوگان ویژه و وی‌آی‌پی‌ها نیز بهره بگیرند تا این اداره کل بتواند خدمات بهتری به همه زوار ارائه دهد.

طحان با اشاره به اینکه بخش زیادی از زوار با خودروهای شخصی عازم سفر می‌شوند، اظهار کرد: توصیه ما این است که در صورت داشتن ظرفیت خالی، در انتقال دوستان و اقوام خود که راهی این سفر هستند، مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه همکاران ما از ۲۰ مرداد ماه در پایانه برکت شهرستان مهران مستقر شدند، افزود: این همکاران به زوار هم‌استانی که قصد بازگشت به استان را دارند، خدمات مشاوره‌ای درباره استفاده از ناوگان اتوبوسی ارائه می‌دهند. ضمن اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل استان نیز می‌توانند از راهنمایی‌های تخصصی و مشاوره‌های آنها بهره‌مند شوند.

او با اشاره به برخورداری ناوگان عمومی این استان از ۶۳ دستگاه اتوبوس، گفت: خدمات‌دهی ۴۵ تا ۵۰ دستگاه از این ناوگان برای انتقال مسافران و زوار قطعی شده است.

طحان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۴ سرویس اتوبوسی بیش از ۲۹۰۰ نفر از زائران را به مرز منتقل کرده است، به زوار اربعین توصیه کرد که حتماً بلیت برگشت خود را همزمان با خریدن بلیت رفت تهیه کنند، تا در زمان برگشت به مشکلی برنخورند.

او ادامه داد: با تلاش همکاران ما در این اداره کل و با هدف نظارت بر روند اعزام زائران اربعین به مرز مهران رصد سایت فروش اینترنتی شرکت‌های مسافربری در پایانه‌های مسافربری استان نیز با هدف کیفیت‌بخشی به خدمات و جلوگیری از تخلفات احتمالی نیز انجام می‌شود.

وی از تشدید نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی استان با هدف ارتقای خدمات به زوار خبر داد و اظهار کرد: انتظار می‌رود مجتمع‌ها و مراکز خدمات‌دهی در ایام اربعین، توان خود را برای خدمات‌دهی بهتر به زوار سیدالشهدا (ع) به‌کار گیرند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: ناوگان باری استان تجهیزات و کالاهای مورد نیاز مواکب را با کرایه‌های حداقلی به مرز مهران و عراق منتقل کردند. ضمن اینکه برای مواکب هم‌استانی مستقر در مهران نیز از ناوگان عمومی استان کمک گرفتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha