• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403052416770
  • خبرنگار : 71654

رویداد بزرگ پیکسل گوگل/ فاش شدن ۳ میلیارد داده آمریکایی‌ها

رویداد بزرگ پیکسل گوگل/ فاش شدن ۳ میلیارد داده آمریکایی‌ها

سرویس علم و فناوری ایسنا امروز میزبان اخبار گوناگونی از ایران و سایر نقاط جهان در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند، هوش مصنوعی، انرژی‌های تجدیدپذیر، فضا و دانش بنیان بوده است که در اینجا با هم نگاهی به خلاصه‌ای از گزیده‌ای از این اخبار خواهیم انداخت.

به گزارش ایسنا، شاید یکی از مهم‌ترین‌ خبرهای امروز سرویس علم و فناوری ایسنا رونمایی از سری جدید محصولات گوگل بوده باشد؛ از تلفن‌های همراه جدید گرفته تا ساعت هوشمند و ایرباد که همگی با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه بوده‌اند. از تلفن‌های هوشمند که بگذریم نگاهی به برگزاری مسابقه فوتبال در هلند با استفاده از انرژی باد و خورشید، فاش شدن ۳ میلیارد داده آمریکایی‌ها،  کشف ترکیبات شیمیایی غیرمنتظره‌ ستاره‌ای ۳۰ برابر خورشید، روشی برای ردیابی دقیق سرعت باد در مریخ،  ابداع رآکتور جدیدی برای تصفیه آمونیاک و آب و چندین خبر دیگر داشتیم.  

در اینجا می‌توانید خلاصه‌ای از این اخبار را مطالعه کنید و برای مشاهده نسخه کامل خبر کافی است بر روی تیتر آبی‌رنگ‌ آن کلیک کنید.

گوگل از نسل جدید گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد

شرکت گوگل طی مراسمی در کالیفرنیا از تلفن‌های همراه پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو، پیکسل ۹ پرو XL و البته از یک تلفن همراه تاشو به نام پیکسل ۹ پرو فولد رونمایی کرد.

جدیدترین ساعت هوشمند گوگل رونمایی شد

گوگل در رویداد فناوری‌های ساخت خود، از ساعت هوشمند «پیکسل واچ ۳» رونمایی کرد.

ایرباد جدید گوگل هوشمندتر از همیشه

در رویداد پیکسل گوگل از ایرباد «پیکسل بادز پرو ۲» رونمایی شد که از نظر داشتن برخی ویژگی‌های کارآمد، نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود.

حضور پررنگ «هوش مصنوعی» در محصولات جدید گوگل

رویداد معرفی محصولات جدید شرکت گوگل ساعاتی پیش در حالی برگزار شد که این شرکت اقدام به رونمایی از ۴ مدل گوشی هوشمند جدید، یک ساعت هوشمند، ایربادهای جدید و معرفی نرم افزارهای جدید خود کرد.

هکرها نزدیک به ۳ میلیارد داده آمریکایی‌ها را فاش کردند

۲.۷ میلیارد داده شامل نام‌ها، نام‌های مستعار و آدرس‌های فیزیکی توسط یک گروه هکری منتشر شده است.

برگزاری مسابقه فوتبال در هلند با استفاده از انرژی باد و خورشید

یک بسته باتری ۸.۶ مگاوات ساعتی متشکل از باتری‌های دست دوم، انرژی مورد نیاز برگزاری یک بازی فوتبال در لیگ هلند را با استفاده از انرژی پایدار تامین کرده است که این رویدادی تاریخی است.

ماموریت سرنشین‌دار رصد قطب‌های زمین اواخر امسال پرتاب می‌شود

اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار برای بررسی مناطق قطبی زمین، چهار فضانورد را با خود به فضا خواهد برد.

کشف ترکیبات شیمیایی غیرمنتظره‌ در ستاره‌ای که ۳۰ برابر خورشید است

ستاره‌شناسان ستاره جدیدی را کشف کرده‌اند که ۳۰ برابر بزرگتر از خورشید است و می‌تواند باعث تجدیدنظر اساسی در نظریه‌های تکامل ستاره‌ها شود. این ستاره که J۰۵۲۴-۰۳۳۶ نامگذاری شده و در فاصله حدود ۳۰ هزار سال نوری از زمین قرار دارد، در مقایسه با خورشید در سن کنونی خود یا سایر ستارگان در سنین مشابه، غلظت بالایی از عنصر لیتیوم نشان داده است.

ردیابی دقیق سرعت باد در مریخ ممکن شد

دانشمندان سامانه‌ای برای ردیابی سرعت باد در مریخ ابداع کرده‌اند که طبق تخمین‌ها، این ابزار صوتی می‌تواند سرعت باد در ثانیه را تا ۱۰۰ مرتبه و با سرعت کمتر از یک سانتی‌متر بر ثانیه اندازه‌گیری کند.

ابداع رآکتور جدیدی برای تصفیه آمونیاک و آب

یک رآکتور جدید که در «دانشگاه رایس» طراحی شده است، می‌تواند آمونیاک را کربن‌زدایی و آب آلوده به نیترات را تصفیه کند.

جلوگیری از خام‌فروشی قارچ‌های خاص با ایجاد زنجیره ارزش

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با ایجاد زنجیره ارزش، با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و مؤثره دارویی، اقدام به تولید عصاره از قارچ‌های خاص و ویژه کردند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی با جایزه ۳۵ هزار دلاری

دوره آموزشی هوش مصنوعی رایان با موضوع اعتمادپذیری در یادگیری ژرف با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود.

تولید نهال‌های زودرس از طریق کشت بافت

فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید نهال‌های باکیفیت و زودرس با بهره‌گیری از کشت بافت شدند.

یک مدل تحلیلی پیشگامانه که فناوری انرژی خورشیدی را متحول می‌کند

محققان دانشگاه سوانسی و دانشگاه ابوآکادمی یک مدل تحلیلی پیشگامانه ایجاد کرده‌اند که درک ما را از کارایی سیستم‌های فتوولتائیک لایه نازک افزایش می‌دهد و می‌تواند فناوری انرژی خورشیدی را متحول کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha