• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416762
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

۳ درصد جمعیت گیلان ایثارگر هستند

۳ درصد جمعیت گیلان ایثارگر هستند

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، سه درصد از جمعیت دو و نیم میلیون نفری استان را ایثارگر دانست و عنوان کرد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر مورد تکریم جامعه هستند.

محمدرضا داوطلب امروز امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارزش و جایگاه قلم در دین مبین اسلام، اظهار کرد: خبرنگاران صاحبان فکر و اندیشه و قلم هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خبرنگاران را از خودشان بدانند و از ظرفیت این مشاوران امین به عنوان بازوان مدیریتی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۸۰۰۰ شهید و ۲۳ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان به یک جامعه ۱۳۷ هزار نفری از ایثارگران خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: مردم احترام خاصی برای شهدا قائلند، زیرا شهدا تمام دارایی خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و رفتند تا ما بمانیم.

داوطلب ۳۷ درصد ایثارگران استان را شهری و ۶۳ درصد را روستایی دانست و بیان کرد: رزمندگان گیلانی با وجود مسافت طولانی و عدم دسترسی به امکانات و با سختی و مشقت زیاد خودشان را به جبهه‌های حق علیه باطل رساندند و از کیان کشور و نظام دفاع کردند.

وی هدف شهدا را حفظ اسلام و قرآن و انقلاب و کشور دانست؛ نه رسیدن به پست و مقام و شهرت و قدرت و تاکید کرد: در آستانه ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی قرار داریم و باید از این فرصت برای تکریم آزادگان بهره ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان آزادگان را مظلوم ترین قشر ایثارگر دانست و ادامه داد: آزادگان عمدتا جانباز هستند و به واسطه زخمی شدن در میدان جنگ به اسارت دشمن درآمدند.

وی گیلان را دارای ۴۲ شهید غریب اسارت دانست که در زندان‌های رژیم بعث به شهادت رسیدند و گفت: استان گیلان ۲۶۴ شهید مفقودالاجسد نیز دارد و لذا ساعت ۹:۳۰ فردا، ۲۵ مردادماه اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان گیلان را در گلزار شهدای رشت برگزار خواهیم کرد.

داوطلب خواستار هم افزایی دستگاه های اجرایی استان در سه بخش درمان، اشتغال و مسکن ایثارگران شد و عنوان کرد: نوسان شدید قیمت دارو و تجهیزات پزشکی یکی از مسائل حوزه درمان ایثارگران است و لذا نیازمند همکاری جامعه پزشکان و روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بنیاد شهید هستیم.

مدیرکل با اشاره به سهم ۲۵ درصدی فرزندان شاهد و ایثارگر در استخدام دستگاه‌ها، تصریح کرد: ۵۲۰۰ نفر بیکار در حوزه ایثارگران داریم؛ البته مجوز جذب تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را دریافت کردیم و منتظر همکاری دستگاه‌ها هستیم.

وی ۱۲ هزار ایثارگر را فاقد مسکن دانست و بیان کرد: دستگاه‌های متولی حوزه مسکن براساس قانون مکلف به تخصیص یک قطعه زمین(۷۰ مترمربع در شهر و ۱۰۰ مترمربع در روستا) برای ایثارگران هستند؛ با پرداخت ودیعه مسکن و تسهیلات کم بهره بخشی از مشکل ایثارگران را حل کردیم، اما ۴۰۰۰ ایثارگر استان فاقد هرگونه مسکن هستند.

داوطلب با بیان اینکه در آستانه دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان گیلان قرار داریم، گفت: این کنگره با ۱۷ اجلاسیه شهرستانی، هشت نمایش میدانی «شب شیدایی» و هشت اجلاسیه پایانی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و لذا خواستار پرداخت ویژه رسانه ها به این رویداد بزرگ فرهنگی - معنوی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۵

شهدا رفتند و جانشان را دادن شما ماندید وحرف ایثارگر را می زنید وهیچ امکاناتی به این عزیزان نمی دهید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۴

هیشکی بفکر خانواده رزمنده معسر متوفی نیست اضافه حقوق هیچی ۷۰۰ هزارتومن باای گرانی ودوبرابر شدن قیمتها خیلی کمه حداقل حقوق تامین اجتماعی ۱۰ تومن هم نکردند بنیاد ایثارگران من۷۰ ساله بیکس تنها مریض حداقل ماهی۱۰ تومن میکردن حقوق خانواده رزمندگان معسر