• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052416760
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۴ مرداد؛ ارائه برنامه وزرای پیشنهادی و ارزیابی مجلس

اخبار سیاسی ۲۴ مرداد؛ ارائه برنامه وزرای پیشنهادی و ارزیابی مجلس

«ارزیابی‌ها از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم»،‌ «دیدار دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با رهبر انقلاب» و ... از موضوعات مهم خبری بیست و چهارم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در این دیدار با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقب‌نشینی واداشتن ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند. در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت.

مقام معظم رهبری همچنین یکی از پایه‌های اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگ‌نمایی از توانایی‌های دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوه‌های مختلف به ملت ما تفهیم و القاء می‌کردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بترسید.

****

در جلسه صبح امروز هیات دولت، مسعود پزشکیان «دولت وفاق ملی» را عنوانی صحیح و هدفمند برای دولت چهارهم دانست و با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌گیری از ظرفیت افراد توانمند همه گروه‌ها در دولت به عنوان یک راهبرد، تصریح کرد: نه فقط درباره وزرا بلکه در به کارگیری همه مدیران دولتی نیز باید امکانی فراهم شود تا هر فردی که توانمندی بهبود وضعیت و رفع مشکلات را دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین در دیدارهای جداگانه با اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی و نیز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وفاق ملی را از مولفه‌های اساسی در تهیه فهرست پیشنهادی وزرای کابینه دولت چهاردهم دانست و افزود: اگرچه ممکن است فهرست وزرای پیشنهادی برای عده‌ای ایده‌آل نباشد و انتقاداتی به آن وارد کنند، اما این فهرست براساس اعتقاد عمیق دولت چهاردهم به خردجمعی، هم‌فکری و تعامل با همه جریانات سیاسی تهیه شده و دلیل اینکه در این فهرست حتی اسامی افرادی که در انتخابات به نامزدهای رقیب رأی داده بودند نیز دیده می‌شود، همین اعتقاد عمیق به ضرورت وفاق ملی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور هم در همایش روز داروساز با بیان اینکه وفاق یعنی اصلاح طلب، اصولگرا و معتدلین حول محور ایجاد ایران باعزت دور هم نشسته و برای عزت ایران، برای فرزندانمان که خارج کشور هستند، برای زنان، دختران و کودکان مان کار کرده و امید ایجاد کنند، افزود: مهم نیست چه کسی وزیر باشد بلکه مهم این است که امید ایجاد کنیم. باید باور کنیم ایران باید جایگاهی برتر از این داشته باشد.

محمدجعفر قائم‌پناه با بیان اینکه برخی اظهارات درباره کابینه در فضای مجازی واقعیت ندارد، اظهار کرد: اگر وزیر کشوری معرفی می کنیم، بدانید وزیری است که رویکردها و قول های دکتر پزشکیان را می‌خواهد اجرا کند؛ اگر وزیر بهداشتی انتخاب می کنیم این فرد درد مردم دارد و مجروح جنگ است و برای تمامیت ارضی و عزت ایران جنگیده است؛ وزیر پیشنهادی بهداشت وزیری خواهد بود که در خدمت مردم است.

در همین ارتباط سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور مجدد وزیر پیشنهادی کشور در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت که مومنی اولویت خود را کنترل مرزها تاکید کرد و این‌که تشکیل سازمان ملی مهاجرت به قانون نیاز دارد.

در برنامه های مختلفی که اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور برای این وزارتخانه ارائه داده است؛ تصویب لایحه برگزاری اجتماعات و راهپیمایی های قانونی، تقویت فراجا و فعال شدن احزاب دیده می شود.

به گفته ابراهیم رضایی،  وزیر پیشنهادی امور خارجه هم در دومین حضور خود در کمیسیون امنیت درباره این سوال که آیا شما ادامه ظریف هستید و نسبت شما با آقای ظریف چیست، پاسخ داده است که «من تجربه، سابقه، پایگاه فکری و ادبیات خودم را دارم لذا اگر مجلس به بنده اعتماد کرد، من وزیر خارجه جمهوری اسلامی هستم و کسی حق دخالت در کارم را ندارد و به کسی اجازه دخالت در کارم را نمی‌دهم».

اسماعیل کوثری نیز اعلام کرد که قرار است در پایان امشب برای چهار وزیر پیشنهادی اطلاعات، کشور، خارجه و دفاع در کمیسیون امنیت جلسه رای گیری برگزار شود.

امروز همچنین سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست  از اعلام حمایت اعضای این کمیسیون از وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از نظر مثبت اکثریت اعضای این کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی اطلاعات و علوم، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی از اقبال خوب اعضای این کمیسیون به اکثر وزرای پیشنهادی خبر دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی هم با اشاره به ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیسیون گفت:‌ وزیر پیشنهادی ارشاد بر اجرای برنامه هفتم توسعه و احکام آن مطابق اسناد بالادستی تاکید کرد. این برنامه ها دقیق و هدفمند بود و برای حمایت از فعالان هنری و فرهنگی و قانون مند کردن فعالیت های هنری برنامه های خوبی از سوی آقای صالحی مطرح شد.

احمد راستینه همچنین با اشاره حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی گفت: در این جلسه آقای کاظمی بر تعهد به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و مسائل تربیتی این حوزه تاکید کرد.

از طرف دیگر دبیر کمیسیون عمران با اشاره به موکول شدن جمع‌بندی این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به جلسه سوم اظهار کرد: وزیر پیشنهادی در کمیسیون شرایط خیلی بدی ندارند و کمیسیون بنا دارد که ان‌شاءالله همکاری کند.

این در حالیست که یکی از اعضای کمیسیون انرژی از مخالفت اعضای این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داده و گفته است: جلسه کمیسیون تخصصی انرژی امروز در خصوص وزیر پیشنهادی نفت برگزار شد در این جلسه آقای وزیر پیشنهادی برنامه کامل، جامع، منسجم و راهبردی که مورد نظر کمیسیون تخصصی بود ارائه نکرد.

همچنین عضو هیات رییسه موقت فراکسیون انقلاب اسلامی از چگونگی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسه این فراکسیون خبر داد و گفت که هفته آینده نظر این فراکسیون درباره ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم بعد از رای گیری در مورد هر وزیر پیشنهادی در فراکسیون، اعلام می‌شود.

ارزیابی‌ها از کابینه پیشنهادی چهاردهم را می توانید در لینک های زیر مرور کنید.

در رای اعتماد به وزرای کابینه فرصت سوزی نشود

رئیس‌جمهور به قول‌هایش در معرفی کابینه عمل کرده است

کاظمی می‌تواند آموزش و پرورش را به جایگاه مناسبی برساند

فضای مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی همدلی با دولت است

کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم تا حد خوبی فراگیر بوده است

حرکت پزشکیان در راستای شعارها و وعده های دوره انتخابات است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha