• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416735
  • منبع : نمایندگی گیلان

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری گیلان از دادگاه خانواده رشت

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری گیلان از دادگاه خانواده رشت

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان به همراه معاونان قضایی به طور سرزده از دادگاه خانواده رشت بازدید کرد و در نشستی با حضور قضات و کارکنان این مجتمع حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه قضاوت دارای شأن عظیم و بالایی در دین اسلام بوده و از جمله مشاغل سخت و نزد خداوند دارای پاداش و ثواب زیادی است، اظهار کرد: کار در دادگاه خانواده برای مشاهده تألمات روحی خانواده‌ها و فرزندان دارای سختی دو چندانی است.

وی با بیان اینکه همسران در خانواده باید موجب سکون و آرامش یکدیگر باشند، افزود: اختلافات و درگیری‌های والدین کانون خانواده را متشنج کرده و مسیر جدایی و طلاق را هموار می‌کند لذا باید سعی شود موضوعات طلاق با صلح و سازش حل شود زیرا طلاق امری پسندیده نبوده و موجب فروپاشی بنیان خانواده می‌شود.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر حفظ کیان خانواده و کاهش طلاق، گفت: در پرونده‌های مهریه تلاش شود تا در راستای صیانت از کانون خانواده حتی الامکان از رفتن والدین به زندان اجتناب شود تا فرزندان دچار مشکلات عاطفی نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: قضات در دادگاه خانواده علاوه بر احقاق حقوق همسران در دریافت مهریه، با قبول تقاضای اعسار اقساط را نیز تعدیل کنند.

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری گیلان از دادگاه خانواده رشت

حضور اعضای شورای قضایی استان گیلان در مساجد شهر رشت 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه این حضور، پنجمین دیدار چهره به چهره در سال جاری با مردم است، اظهار کرد: طرح دیدار چهره به چهره با مردم در قالب برپایی میز خدمت در مساجد در راستای تاکیدات مسئولان دستگاه قضا و برای تسهیل در روند دسترسی عموم مردم به مسئولان و قضات دادگستری و اعضای شورای قضایی استان در سه مسجد حضرت ابوالفضل خیابان گلزاران، مسجد امام جواد(ع) آب و برق و مسجد امام سجاد ( ع) میدان سرگل بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با هدف فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت و استفاده از تریبون مساجد و سخنگاه‌ها برگزار شد.

وی با تشریح مزایای ارتباط مستمر و صمیمی مسئولان با مردم، تاکید کرد: این مهم رسالتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی است که مودت و امیدواری را در جامعه تقویت و روند دسترسی مردم به مسئولان را تسریع می‌کند.

رئیس شورای قضایی گیلان در بخش دیگری از سخنان، افزود: بخشی از این دیدارها ناشی از دغدغه‌هایی بود که مراجعه کنندگان در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی داشتند که با صدور دستورات و ارایه راهکارهای قانونی و سازنده برطرف شد و بخش دیگر مربوط به دغدغه‌های عمومی افراد بود که نسبت به حفظ حقوق بیت‌المال و دفاع از منافع اکثریت مردم مطرح کردند و رهنمودها و دستورات لازم در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha