• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416721
  • خبرنگار : 50042

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد؛

دستگیری بیش از ۳۰۰۰ تبعه غیرمجاز در گیلان

دستگیری بیش از ۳۰۰۰ تبعه غیرمجاز در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی استان گیلان موضوع حضور اتباع بیگانه غیرمجاز را به عنوان یکی از معضلات استان اعلام و اظهار کرد: گیلان، استان ممنوع برای اقامت و اشتغال اتباع بیگانه است، متاسفانه از چندماه قبل سیر حضور اتباع در استان افزایش یافته اما با تلاش‌ها و اقداماتی که انجام گرفت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تبعه بیگانه غیرمجاز دستگیر و به اردوگاه منتقل شدند.

سردار عزیزالله ملکی امروز ۲۴ مردادماه در نشست تعاملی با مدیران رسانه‌ها که در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز خبرنگار از تعامل و  همکاری خبرنگاران در انعکاس اخبار پلیس تقدیر و تشکر و اظهار کرد: خبرنگاران همگام با پلیس و دستگاه‌های امدادرسان در حوادث حضور دارند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق زیربنای امنیت پایدار است و خبرنگاری دومین شغل پرخطر دنیاست، افزود: گزارش لحظه به لحظه حوادث کار بسیار سختی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی به جمع آوری اتباع غیرمجاز و ساماندهی خودروهای فاقد پلاک در مناطق ییلاقی از ابتدای سال در استان اشاره کرد و گفت: اگر حادثه‌ای برای خودروهای بدون پلاک که در ییلاقات تردد دارند پیش بیایید هیچ حق و حقوقی به موجب قانون به راننده و سرنشینان آن تعلق نخواهد گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از دو تن و ۶۸۷کیلوگرم بوده که کشفیات این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو درصدی داشته است، تصریح کرد: مواد مخدر به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان بوده و مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

سردار ملکی از دستگیری بیش از ۵۱۶۰ سارق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با توجه به مسافرپذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۱۰ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و تصادفات منجر به فوت ۲۰۴ نفر بوده که با کاهش ۱۸ درصدی و تصادفات جرحی نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس و میانگین تماس در روز را ۸۹۰۰ تماس عنوان کرد و افزود: ۲۴۲ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار تماس جزء تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۴۱ فقره بوده، گفت: بیش از ۸۶ درصد پرونده‌های این حوزه با تلاش کارشناسان این حوزه کشف شده است.

سردار ملکی در سخنانی به حوزه جرایم اقتصادی و کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان اشاره و اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳  کلاهبردار دستگیر شده‌اند.

وی برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را اولویت‌های مجموعه انتظامی استان دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون،  ۳۷۸۲ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

سردار ملکی موضوع حضور اتباع بیگانه را به عنوان یکی از معضلات استان اعلام کرد و گفت: گیلان، استان ممنوع برای اقامت و اشتغال اتباع بیگانه است، متاسفانه از چندماه قبل سیر حضور اتباع در استان افزایش یافته اما با تلاش‌ها و اقداماتی که انجام گرفت توانستیم بسیاری از اتباع بیگانه غیرمجاز را دستگیر و طرد کنیم، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰۰ اتباع بیگانه دستگیر و به اردوگاه منتقل شدند، مردم و شهروندان حضور اتباع را به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۲:۲۴

لطفا درجریان باشید درشهرستان رودبار رحمت آباد روستاهایی هستند که افغانی ها دارن زندگی می کنند وهیچ بازدارندگی وجود نداره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۳:۴۴

خدا خیرتون بده وپشت وپناهتون باشه امنیت آفرینان وطن متاسفانه با ساخت وسازهای بی رویه در گیلان پای اتباع در شهرها وروستاهای گیلان زیاد شده وبعضیهاشون به چوپانی روی آوردند ومشاغل دیگر رو تصاحب کردن . لطفا همه ی این اتباع خارجی رو بیرون کنید