• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052416697
  • خبرنگار : 50175

استاندار لرستان:

کارگروه مدیریت شهری و روستایی تشکیل شود

کارگروه مدیریت شهری و روستایی تشکیل شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: کارگروه مدیریت شهری و روستایی تشکیل شود.

ابوطالب شفقت امروز (۲۴ مرداد ماه) در جلسه‌ بررسی مسائل و مشکلات شهرداری بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد:  بروجرد دومین شهر پرجمعیت استان است که سهم مهمی در پیشرفت استان دارد و بیشترین جمعیت جامعه ما شامل دو بخش روستا و شهری است. شهرداری تلاش دارد خدمات قابل توجهی را به شهروندان ارائه دهد.

وی بیان کرد: شورای شهر و شهرداری یکپارچه دغدغه خدمات شهری دارند و تلاش این است که مشکلات را در میدان دنبال کنیم. بنابراین امروز بازدیدهایی از پروژه‌های شهرداری انجام شده است.

استاندار لرستان گفت: پروژه‌های شهرداری بروجرد باعث می‌شود نشاط اجتماعی در شهر بروجرد ایجاد شود، احداث باغ و بیشه کبیری کار زیبا و قشنگی بود که باعث‌ جذب گردشگر می‌شود، این پروژه‌ها باعث اشتغال می‌شود که این موضوع بسیار مهم است.

شفقت ادامه داد: احیای بافت تاریخی بروجرد باید با معماری ایرانی و اسلامی انجام شود چون باعث نشاط اجتماعی می‌شود.

وی اظهار کرد: بیرون خانه، زیبایی شهر را شامل می‌شود که باید طبق معماری که متناسب با بافت تاریخی باشد، انجام شود و اگر جاهایی که آثار باستانی یا مکان‌های تاریخی خاصی دارد، از حالت بسته بودن خارج و درجه‌بندی شود تا در قالب چند فاز اجرا شود و جلسه‌ای در این راستا ترتیب داده شود.

استاندار لرستان ادامه داد: مسئول معماری شهر، شورا و شهرداری است، الگوی معماری شهر بروجرد باید معماری تاریخی شهر مناسبت داشته باشد، بافت تاریخی بروجرد باید از بن بست خارج شود.

شفقت بیان کرد: هر جایی اعتبار در اختیار مدیران کل و یا اعتبارات ملی است، فرقی بین شهرها نباید باشد و اعتبارات به همه جا اختصاص داده شود و نباید تضییع حقوق شهری انجام شود.

وی با بیان اینکه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بروجرد ضروری است، گفت: سیمای شهر نشان می‌دهد شهرداری خدمات خوبی ارائه داده است که می‌طلبد کارگروه مدیریت شهری و روستایی تشکیل و در نهایت منجر به اقدامات خوبی شود. این کارگروه می تواند در عمران و مهندسی یا عمران و مهندسی و اشتغال باشد. 

شفقت اظهار کرد: برای اشتغال شهروندان دغدغه دارم. ما در استان نیاز به ایجاد اشتغال داریم، طرح‌های مختلف شهرداری حتی در یک بوستان مهم است، چون اگر طرحی بتواند برای چند نفر ایجاد اشتغال کند، ارزشمند است.

وی افزود: وضعیت بروجرد از نظر اشتغال بهتر از شهرهای دیگر استان است؛ ولی در هر حال، اشتغال دغدغه اصلی در استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha