• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052416692
  • خبرنگار : 50405

رئیس انجمن ریاضی ایران مطرح کرد

کنفرانس ریاضی ایران؛ محلی برای گردهمایی ریاضی‌دوستان کشور

کنفرانس ریاضی ایران؛ محلی برای گردهمایی ریاضی‌دوستان کشور

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن ریاضی ایران گفت: مهمترین مزیت کنفرانس ریاضی کشور این است که موقعیتی را برای ریاضیدانان فراهم می‌کند تا یکدیگر را ملاقات و در مورد مسائل ریاضی و حتی چالش‌های صنفی خود گفت‌وگو کنند.

محمد صال مصلحیان امروز ۲۴ مرداد در افتتاحیه پنجاه‌وپنجمین کنفرانس ریاضی ایران که در هتل پارک حیات طرقبه برگزار شد، با بیان اینکه این کنفرانس مهمترین همایش انجمن ریاضی ایران است، اظهار کرد:‌ اولین دوره این کنفرانس در سال ۱۳۴۹ در شیراز برگزار شد و تقریبا هر سال به جز یکی دو سال در دوران جنگ تحمیلی، برگزار شده است. کنفرانس‌ ریاضی ادوار ۱۱، ۲۲، ۳۳ و ۴۴ در مشهد برگزار شد و اکنون نیز پنجاه‌وپنجمین دوره آن در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس ریاضیدانانی از خارج نیز شرکت می‌کنند  و به ارائه مهمترین دستاوردها می‌پردازند، افزود: در این کنفرانس مجمع عمومی انجمن ریاضی و همچنین میزگردهایی در مورد وضعیت آموزش و پژوهش کشور در حوزه ریاضی برگزار می‌شود. در کنار این‌ها مهمترین مزیت کنفرانس ریاضی کشور این است که موقعیتی را برای ریاضیدانان فراهم می‌کند تا یکدیگر را ملاقات و در مورد مسائل ریاضی و حتی چالش‌های صنفی خود گفت‌وگو کنند. برای دانشجویان نیز چنین همایش‌هایی بسیار انگیزه‌بخش است، زیرا می‌توانند با آخرین پیشرفت‌های ریاضی کشور آشنا شوند. البته نه‌تنها کنفرانس ریاضی، بلکه کنفرانس‌های دیگری مانند آموزش ریاضی و سمینارهایی در زمینه ریاضی کاربردی نیز با همکاری انجمن ریاضی ایران برگزار می‌شود که به نشان دادن جنبه‌های کاربردی ریاضیات و عمومی کردن آن می‌پردازند.

رئیس انجمن ریاضی ایران با بیان اینکه این انجمن با حدود ۵۵ سال سابقه درخشان متولی اصلی ریاضیات در کشور است، گفت: انجمن ریاضی ایران از طریق انتشار مجلات پژوهشی، خبری و ترویجی و برگزاری بیش از ۲۵ کنفرانس و سمینار متفاوت و نیز اهدای حدود ۱۰ جایزه فاخر به ریاضیدانان برجسته توانسته اثرگذاری شایانی در ارتقای سطح ریاضی کشور داشته است.

این عضو فرهنگستان علوم با بیان اینکه این انجمن سالانه مسابقات ریاضی دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌کند که می‌تواند باعث کمک به شناسایی استعدادهای برتر شود، عنوان کرد: تاثیرگذاری انجمن از طریق تشکیل کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف و شرکت اعضای برجسته آن در جلسات وزارت علوم برای حل مشکلات آموزشی و پژوهشی کشور نیز بوده است. همچنین انجمن ریاضی با تشکیل کمیته بانوان زمینه ظهور و رشد استعدادهای بانوان ریاضیدان کشور را نیز فراهم کرده است. این انجمن با مجامع بین‌المللی از جمله اتحادیه بین‌المللی ریاضیدانان نیز ارتباط تنگاتنگ داشته و سعی کرده از تجربیات آنان بهره ببرد.

وی با بیان اینکه شهریور امسال دوره سه ساله شورای اجرایی فعلی انجمن به پایان می‌رسد و گروه دیگری از ریاضیدانان دلسوز، سکان انجمن ریاضی ایران را به دست خواهند گرفت، ادامه داد: در این دوره با کمک اعضای شورای اجرایی و دوستداران انجمن ریاضی توانستیم منابع مالی خوبی برای انجمن فراهم کنیم که در راستای توسعه آموزش و پژوهش کشور و سایر هزینه‌های انجمن صرف می‌شود. به ویژه توانستیم از انتشارات فاخر اشپرینگر در آلمان نیز کمک‌مالی برای پرداخت حق عضویت انجمن در مجامع بین‌المللی و همچنین بن‌های کتاب ارزشمند برای ۱۰ نفر برتر مسابقات ریاضی دانشجویی کشور دریافت کنیم.

رئیس انجمن ریاضی ایران اضافه کرد: در این دوره شورای اجرایی ضمن حل چالش‌های همیشگی انجمن، توانستیم نوآوری‌های برجسته‌ای داشته باشیم و وضعیت انجمن را چند پله ارتقا دهیم. این پیشرفت هم در تشکیل میزگرد و همایش‌ها و صدور بیانیه‌ها با وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم خود را نشان داده و هم باعث ارتقای مجلات پژوهشی بین‌المللی و ترویجی انجمن شده است. در پایان لازم می‌دانم از همه اعضای شورای اجرایی، سردبیران و اعضای تحریریه نشریات انجمن، روسای کمیته‌ها و کمیسیون‌ها و همه ریاضیدانان و ریاضی‌دوستانی که در این سال‌ها به انجمن یاری رساندند، قدردانی کنم.

در پایان این مراسم از نعمت عبدی به عنوان معلم برتر ریاضی کشور تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha