• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052416627
  • خبرنگار : 71628

حملات رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۵۰ مدرسه در غزه آسیب زده است

حملات رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۵۰ مدرسه در غزه آسیب زده است

یک رسانه قطری در گزارشی مطرح کرد که بیش از ۵۵۰ مدرسه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ غزه، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴، حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، از جمله اماکن غیرنظامی و ممنوع آن طبق قوانین بین‌المللی جنگ، به ۵۶۴ مدرسه آسیب رسانده است.

شبکه الجزیره در یک اینفوگرافی با استناد به نتایج یافته‌های آماری جدید درباره تاثیر حملات رژیم صهیونیستی بر بافت شهری نوار غزه گزارش داد: بیش از ۸۵ درصد از ساختمان‌های مدارس در غزه آسیب دیده‌اند. تقریبا، تمامی مدارس در شمال غزه یا مستقیما مورد حمله قرار گرفته یا آسیب دیده‌اند و در خود شهر غزه نیز ۹۱.۸ درصد ساختمان‌های مدارس از این حملات آسیب دیده‌اند.

به طور کلی، حملات رژیم صهیونیستی به ۵۶۴ مدرسه آسیب زده یا آن‌ها را ویران کرده است. از این تعداد، ۳۰۹ مدرسه دولتی، ۱۸۷ مدرسه متعلق به آنروا و ۶۸ مدرسه خصوصی بوده‌اند.

در شمال غزه، ۹۵ مدرسه متاثر از این حملات بوده‌اند که ۲۷ مدرسه آسیب کلی دیده و ۶۶ مدرسه به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

در شهر غزه، شمار کلی مدارس ۲۰۸ مورد بوده که ۵۱ مدرسه آسیب دیده و ۱۴۰ مدرسه به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

حملات رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۵۰ مدرسه در غزه آسیب زده است
مدرسه ویران‌شده در خان یونس، جنوب غزه

از ۷۰ مدرسه در دیرالبلح، ۱۷ مدرسه آسیب دیده و ۱۹ مدرسه نیز به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

در خان یونس، شمار کلی ۱۲۵ مورد بوده است که ۱۶ مدرسه آسیب دیده و ۹۰ مدرسه نیز به طور مستقیم مورد حمله قرار گرفتند.

این حملات بر ۶۶ مدرسه در رفح اثر گذاشته که ۲۲ مورد از آن‌ها آسیب دیده و ۲۹ مورد دیگر به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

از زمان عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ علیه اراضی اشغالی انجام شد، رژیم صهیونیستی با هدف «نابودی حماس» غزه را مورد حملات کورکورانه خود قرار داده است.

رژیم صهیونیستی با ادعای این که حماس به طور مستتر در میان غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی فعالیت می‌کند، محله‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مسجد، کلیسا، مدارس و دانشگاه‌ها و اردوگاه آوارگان را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

حملات رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۵۰ مدرسه در غزه آسیب زده است
شمار مدارس آسیب‌دیده از ابتدای جنگ غزه

پیشتر، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که «موسی ابو مرزوق» یکی از مقامات ارشد حماس در قطر ادعاها درباره استفاده نیروهای فلسطینی از لباس مبدل غیرنظامیان و انبار کردن تسلیحات در اماکن غیرنظامی را رد کرده و گفت که این موضوع توجه‌ها را از جنایات رژیم صهیونیستی منحرف می‌کند.

او می‌گوید: «اگر کسی سلاحی را از زیر تخت‌خوابی درآورد، این توجیهی برای کشتار ۱۰۰ هزار نفر است؟ اگر کسی سلاحی را از زیر تخت خوابی بیرون آورد، این توجیهی برای تخریب کل یک مدرسه و ویران کردن یک بیمارستان است؟»

 

حملات رژیم صهیونیستی به بیش از ۵۵۰ مدرسه در غزه آسیب زده است
مدرسه آسیب‌دیده در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

روزنامه گاردین نیز مدتی پیش در گزارشی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن سازمان‌یافته نظام آموزش در غزه است، نوشت: ویران کردن سازمان‌یافته اماکن آموزشی فلسطینی از روز نکبت را می‌توان نابودی آموزش و تحصیل دانست. در تازه‌ترین جنگی که میان فلسطینی‌ها و اسرائیل درگرفته و از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) نسل‌کشی تلقی شده است، نابودی آموزش و تحصیل از تخریب سازمان‌یافته به حذف کلی آموزش رسیده است.

این روزنامه انگلیسی همچنین مطرح کرد: در ۱۰۰ روز اول این جنگ، تمام ۱۲ دانشگاه در غزه بمباران شده و به طور کامل یا بخشی از آن‌ها ویران شد. علاوه بر این موارد، کتابخانه‌ها، مراکز آرشیو، چاپخانه‌ها، مراکز فرهنگی، موزه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، گورستان‌ها و بناهای یادبود نیز به ویرانه تبدیل شده‌اند. حمله به مراکز آموزشی و علمی فلسطینی و ویران کردن آن‌ها، غارت آثار باارزش، کتاب‌ها، کتیبه‌ها و کالاهای فرهنگی و تاریخی تازگی ندارد و از روز نکبت در ۱۹۴۸ (تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) مشهود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha