• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416598
  • خبرنگار : 71496

یک رهبر مقاومت فلسطین پروژه‌های شیطانی علیه غزه را افشا کرد

یک رهبر مقاومت فلسطین پروژه‌های شیطانی علیه غزه را افشا کرد

یکی از مسؤولان جبهه مردمی آزادسازی فلسطین با اشاره به وجود طرح‌هایی شیطانی که برای مرحله پس از توقف جنگ علیه نوار غزه در دست تهیه هستند، از تمامی گروه‌های فلسطینی خواست از طریق توافق با پروژه فلسطین که تمامی ابعاد و ساختار آن مشخص و روشن است، با این طرح‌های مخرب و پلید مقابله کنند.

به گزارش ایسنا، «ماهر الطاهر» مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین و معاون دبیرکل کنگره ملی عربی در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه «عربی۲۱» اظهار کرد: سناریوهای متعددی تحت عنوان روز پس از جنگ وجود دارند که از سوی آمریکا ارائه شدند، همچنین سناریوهای دیگری را رژیم صهیونیستی و نیز برخی سناریوهای دیگر را طرف‌های عربی مطرح کردند اما با اطمینان می‌گوییم که روز پس از جنگ در نوار غزه را ملت و مقاومت فلسطین تعیین می‌کنند.

الطاهر گفت: پروژه‌های آمریکایی و اسرائیلی که برای روز پس از جنگ در نوار غزه تنظیم شدند، بر ایجاد نهادهای دست‌نشانده و وابسته به رژیم اشغالگر مترکز هستند و همه ما باید با قدرت و جدیت با این طرح‌های شیطانی مقابله کنیم. ما ملت فلسطین و مقاومت هیچ‌گونه حضور طرف‌های خارجی در نوار غزه و یا کنترل دوباره به هر نحوی بر آن را نمی‌پذیریم و آنکه درباره چگونگی روز پس از جنگ در نوار غزه تصمیم‌گیری خواهد کرد، ملت فلسطین و مقاومت دلاور آن خواهد بود که هزینه سنگینی را در این جنگ متحمل شده و بر این اساس هیچ طرحی برای انجام اقداماتی در نوار غزه بدون مردم و مقاومت دلاور ما به نتیجه نخواهد رسید.

او افزود: بدون تردید شرایط بسیار دشوار است، ما در وضعیتی قرار داریم که نیاز به تلاش بسیار و عملیات بازسازی وجود دارد و بی‌شک با شرایط و فشارهای سنگینی از سوی طرف‌های متخاصم روبه‌رو خواهیم شد اما کاملا اطمینان داریم که روز پس از جنگ را تنها فرزندان ملت ما در نوار غزه و مقاومت دلاور آنها تعیین خواهند کرد.

اجرای نتایج توافقنامه پکن

این مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین گفت: بیانیه پایانی پکن از این جهت اهمیت دارد که در پایتخت چین برگزار شد و چین همانگونه که می‌دانید قدرت جهانی در حال رشد و قدرت اقتصادی بزرگی است و نقش روبه‌گسترشی را در جهان ایفا می‌کند و در زمینه ایجاد یک ساختار جهانی چند قطبی حرکت می‌کند و برگزاری این اجلاس در پکن بی‌شک اهمیت ویژه‌ای به آن می‌بخشد. آنچه در توافقنامه پکن اعلام کرد، تاکید بر حق ملت فلسطین برای مقاومت، مشارکت تمامی گروه‌ها در چارچوب سازمان آزادی‌بخش و توقف حملات علیه ملت فلسطین است اما آنچه توافق شده باید به اجرا درآید به ویژه که این توافق دارای نکات مهم و اساسی است و در صورتی که اجرا شود، صفحه سیاه اختلاف‌نظرها در تاریخ ملت ما بسته خواهد شد.

الطاهر افزود: امیدواریم بیانیه پکن همانند بیانیه‌های قبلی نباشد که اجرا نشدند، تحولات بسیار خطرناکی که امروز در فلسطین وجود دارند، مستلزم اقدام جدی برای بازسازی اتحاد ملی فلسطین است و امیدواریم که این اتفاق در اسرع وقت انجام شود و این مساله در گروی ایجاد اراده سیاسی و تصمیم ملی فلسطین است.   

او درباره میزان اجرای نتایج توافقنامه پکن گفت: درسی که از اجرای آنچه در چین توافق شد، گرفتیم این است که ما در گذشته به توافق‌های بسیاری رسیدیم چه در گفت‌وگوهایی که در قاهره انجام شدند، چه در الجزایر، مسکو و یا دیگر شهرها اما متاسفانه این توافق‌ها عملی نشده و به اجرا درنیامدند. در حال حاضر ملت فلسطین‌ به صورت جدی این پرسش را دارند که آیا توافق جدید این بار اجرا خواهد شد یا اینکه اتفاقات گذشته تکرار خواهد شد، به صراحت می‌گوییم اجرای توافق مستلزم آن است که تشکیلات خودگردان موضعگیری‌های روشنی را در خصوص ایجاد رهبری جمعی برای ملت فلسطین، اعتباربخشی دوباره به سازمان آزادی‌بخش فلسطین و مشارکت تمامی گروه‌های ملی و اسلامی در چارچوب آن از جمله 2 جنبش حماس و جهاد اسلامی اتخاذ کند.

این مسؤول جبهه مردمی آزادسازی فلسطین با تاکید بر اهمیت برگزاری شورای ملی فلسطین (پارلمان فلسطینی وابسته به سازمان آزادی‌بخش) به شکل کامل برای ایجاد استراتژی اقدام فلسطینی مبتنی بر اصل استمرار و تقویت مقاومت به ویژه پس از آنکه مشخص شد دشمن به دنبال کنترل بر همه چیز در فلسطین است و کنست (پارلمان آن) به رسمیت نشناختن کشور فلسطین را به تصویب رساند، گفت: دشمن صهیونیستی با هر راه‌حلی مخالفت می‌کند و به دنبال نابودی کامل مساله فسلطین و کنترل کامل بر کرانه باختری و قدس و نیز کوچاندن ملت ما از اراضی فلسطینی است.

لغو توافقنامه‌های اسلو

الطاهر گفت: تحولات سیاسی خطرناک کنونی مستلزم اجرای نتایج توافقنامه پکن است، اگر ما نتوانیم پس از شهادت ۴۰ هزار تن و زخمی شدن ۹۰ هزار تن دیگر که غالبا از زنان و کودکان بودند، به اختلافات پایان دهیم، پس چه زمانی می‌توانیم؟

او در ادامه از سران تشکیلات خودگردان فلسطین خواست توافقنامه‌های اسلو را که هزینه سنگین خود را به ملت فلسطین تحمیل کردند، لغو کرده و از به رسمیت شناختن اسرائیل انصراف دهند چراکه رهبران سازمان آزادی‌بخش از طریق توافقنامه‌های اسلو، اسرائیل را به رسمیت شناختند و در صورتی که جدیتی برای ایجاد یک اتحاد ملی واقعی برای فلسطین وجود دارد، این امر اجتناب‌ناپذیر است.

این مسؤول فلسطینی افزود: جبهه مردمی آزادسازی فلسطین چند روز قبل سند اقدامات اجرایی برای پیاده‌سازی توافقنامه پکن را به گروه‌های فلسطینی ارائه کرد و اکنون همه در حال بررسی این اقدامات اجرایی هستند و تاکید می‌کنیم که کلید پایان دادن به اختلافات در دست سران تشکیلات خودگردان و در راس آنها محمود عباس، رئیس آن بوده و هنوز نیز هست.

مذاکرات پس از شهادت هنیه

الطاهر در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیرگذاری شهادت اسماعیل هنیه بر مذاکرات گفت: نتانیاهو و کابینه جنایتکار رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند به آتش‌بس فراگیر دست یابند، آنها وقت‌کشی می‌کنند و برای کسب وقت ترفند به کار می‌برند و می‌خواهند جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین ادامه یابد و آرزو دارند مقاومت که مسؤولانه و ملی‌گرایی بسیاری اقدام کرده و توانسته همواره توپ را در زمین نتانیاهو بیندازد چراکه اوست که در مذاکرات اختلال ایجاد می‌کند، نابود شود. نتانیاهو می‌داند برقراری آتش‌بس فراگیر به معنای خودکشی سیاسی او خواهد بود و قطعا شکست فجیع آن را افشا خواهد کرد و چه بسا به محاکمه و معرفی او به دادگاه منجر شود به همین دلیل وقت‌کشی می‌کند و نمی‌خواهد به آتش‌بس فراگیری حاصل شود بی‌تردید ترور شهید بزرگ اسماعیل هنیه بر مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت و فکر می‌کنم یکی از اهداف نتانیاهو این است که با این ترور روند مذاکرات را مختل کند.

مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین افزود: بی‌تردید ترور شهید بزرگ اسماعیل هنیه بر شکل چشمگیری بر مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت و فکر می‌کنم یکی از اهداف نتانیاهو از این ترور مانع‌تراشی در روند مذاکرات است و همانطور که اشاره کردم او نمی‌خواهد جنگ نسل‌کشی علیه ملت فسلطین متوقف شود. نتانیاهو دچار این توهم شده که دستاوردهایی ادعایی را محقق خواهد کرد اما زمانی که در تحقق تمامی اهدافش در نوار غزه شکست خورد، به سیاست بزدلانه خود در ترور متوسل شد چراکه پس از شکست مفتضحانه‌اش در طول ۱۰ ماه گذشته در زمینه در هم شکستن اراده مقاومت، اکنون می‌خواهد تصویری از پیروزی را ترسیم کرده و آن را به شهرک‌نشین‌های صهیونیست ارائه کند.

او در ادامه گفت: برای ما به عنوان مقاومت فلسطین اساسا توقف جنگ نسل‌کشی علیه ملتمان و توقف کشتار کودکان و زنان و تخریب خانه‌ها روی سر ساکنانش و پایان یافتن این کشتارهای شنیع اهمیت دارد و ما به تلاش‌هایمان برای آتش‌بس ادامه خواهیم داد و اراده ما به هیچ‌شکلی در هم نخواهد شکست و ما هرگز تسلیم شروط نتانیاهو و کابینه جنایتکار صهیونیستی نخواهیم شد.

الطاهر افزود: ما برای رسیدن به یک توافق اما طبق اصول فلسطینی از جمله برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی کامل از نوار غزه، بازسازی و عقب‌نشینی از گذرگاه‌ها (محور فیلادلفیا، نتزاریم و رفح) و تبادل اسرا تلاش خواهیم کرد و بدون اینها هر اتفاقی هم که رخ دهد، ما دربرابر هیچ یک از شروط نتانیاهو که هر روز شروط جدید و غیرممکنی را با هدف مختل کردن توقف این کشتار تعیین می‌کند، تسلیم نخواهیم شد. مقاومت فلسطین با حمایت مردم پایدارش میان مقاومت و اقدام مسلحانه در مقابله با جنگ و روند مذاکراتی توازن برقرار کرده و در مکان‌های مختلفی وارد مذاکرات غیرمستقیم شد و کاملا مسؤولانه برای توقف جنک اقدام کرد بر این اساس ما به برقراری توازن میان اقدام مسلحانه و مقابله با جنگ و مذاکرات ادامه خواهیم داد اما بر اساس اصول دقیق خودمان و بدون تسلیم شدن دربرابر خواسته‌های کابینه تروریستی و صهیونیستی دشمن.

پاسخ محور مقاومت ناگزیر در راه است

این مسؤول جبهه مردمی آزادسازی فلسطین گفت: جنایت ترور اسماعیل هنیه در قلب پایتخت ایران-تهران- به منزله عبور از تمامی خط قرمزها و تغییر کیفی بسیار خطرناک و به معنای انتقال درگیری با دشمن صهیونیستی به سطوح و مرحله جدیدی بود و فکر می‌کنم که رژیم اشغالگر اسرائیلی این محاسبات کلان ناشی از جنایت خود که حاکمیت ایران را نقض کرد، در نظر نگرفته بود.

او تاکید کرد: پاسخ محور مقاومت به سلطه‌طلبی دشمن ناگزیر در راه است و سیاست ترور تنها موجب افزایش اراده ملت فلسطین و تمامی گروه‌های مقاومت برای ادامه دادن به مبارزه و وارد آوردن خسارات بیشتر به دشمن جنایتکار خواهد شد، دشمنی که به تمام معنا با یک بحران موجودیتی مواجه است و نتانیاهو به زودی متوجه خواهد شد که در نتیجه جنایات و ماجراجویی‌هاش هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

الطاهر افزود: رژیم اشغالگر اسرائیلی در حال حاضر سعی دارد به قرارداد مشخصی بر اساس شروط جدید خود برسد و واشنگتن نیز در چارچوب محاسبات مشخصی در راستای اهداف خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به دنبال قرارداد موقتی برای پایان دادن به جنگ است اما توقف جنگ با هر بهایی ممکن نیست و مقاومت به دنبال پایان دادن به جنگ نسل‌کشی و تحقق اهداف ملت دلاور ما است.

نبرد دفاع از خود

این چهره فلسطینی تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی در واقع نبرد دفاع از خود در برابر تهاجم مستمر اسرائیل از ۷۶ سال قبل است که  در طول آن دشمن مرتکب صدها کشتار علیه ملت فلسطین شده و در راستای نابودی کامل مساله فلسطین تلاش کرده چراکه منکر تمامی حقوق ملت فلسطین هستند. حماسه هفتم اکتبر گذشته به عنوان دفاعی مشروع از خود در برابر حملات مستمر صهیونیستی، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی قدس، هتک حرمت مسجد الاقصی، بازداشت‌ها، ترورها و کشتار مردم آغاز شد و طبیعی بود که مردم فلسطین و مقاومت آن در نوار غزه این پیام را بدهند که با این جنگ مقابله خواهیم کرد و برای دفاع از حقوقمان خواهیم جنگید، در واقع ملت ما توانستند با مقاومت در طول ۱۰ ماه صفحه‌ افتخاری را در تاریخ ما به ثبت برسانند در حالی که ارتش صهیونیستی با تمامی تسلیحات، فناوری و جنگنده‌هایی که در اختیار دارد، نتوانست هیچ دستاوردی داشته باشد. مردم ما افسانه‌ای مقاومت کردند به شکلی که کل جهانیان را به شگفتی واداشتند و هیبت ارتش اسرائیل را در برابر شهرک‌نشین‌های صهیونیست و تمام جهان به لرزه درآوردند به این ترتیب ملت ما وارد یم نبرد تاریخی به تمام معنا شد.

او ادامه داد: ما با نسل‌کشی بی‌سابقه‌ و یک جنگ آپارتایدی به تمام معنا مقابله کردیم و این کشتارها در مقابل دیدگان کل جهان و با حمایت کامل آمریکا انجام شدند اما در مقابل آن ایستادگی کردیم و خسارات جدی و گسترده‌ای را به نیروهای دشمن وارد کردیم و به این پایداری و مقاومت ادامه خواهیم داد.

شرایط بی‌نهایت فاجعه‌بار

این مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین تاکید کرد: شرایط انسانی در نوار غازه بی‌نهایت فاجعه‌بار است چراکه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته نوار غزه را به یک منطقه غیرقابل زندگی تبدیل کند و آنها در رژیم صهیونیستی از تعابیری چون کشتار جمعی، نسل‌کشی، نابودی ساکنان و نابودسازی محیط زیست استفاده می‌کنند و بر این اساس شرایط در نوار غزه بی‌نهایت دشوار و غیرقابل توصیف است. نوار غزه به زمان زیادی برای انتقال کمک‌ها و بازسازی نیاز دارد و فشارهای بسیاری بر ملت‌ فلسطین و مقاومت برای پیوند دادن مساله کمک‌ها و بازسازی به شروط سیاسی اعمال می‌شود اما ملت و مقاومت ما هیچ شرط سیاسی را قبول نخواهند کرد. بازسازی ویرانه‌های جنگ در نوار غزه به زمان زیادی نیاز دارد اما ملت مقاوم و صبور ما پس از این جنگ و نسل‌کشی می‌تواند با وجود تمامی سختی‌ها با جدیت برای بازسازی نوار غزه و ادامه زندگی و مقاومت و مباره برای گرفتن تمامی حقوق ملی خود و آزادسازی سرزمین و کشورش تلاش کند، ملت فسلطین با حمایت هم‌پیمانان و دوستانش در جهان با این شرایط مقابله خواهد کرد.

الطاهر در ادامه این گفت‌وگو با انتقاد از دولت آمریکا گفت: این آمریکا است که تجهیزات آدم‌کشی و تخریب را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و انواع سلاح‌ها را در اختیار دشمنی قرار می‌دهد که به دنبال ایجاد یک جنگ منطقه‌ای بزرگ است و بمب‌هایی که بر سر زنان و کودکان غزه ریخته می‌شود، آمریکایی هستند پس آمریکا شریک اصلی این جنگ ظالمانه است و همینطور اگر بخواهد قادر به متوقف کردن آن است اما در واقع نمی‌خواهد این جنگ پایان یابد.

این مسؤول فلسطینی ادامه داد: آمریکا از لزوم برقراری آتش‌بس صحبت می‌کند اما هیچ فشار واقعی یا جدی را بر دشمن صهیونیستی وارد نمی‌کند.

او در پایان نیز گفت: صحبت درباره وجود اختلاف‌نظرهایی میان بایدن و نتانیاهو تنها مربوط به اختلافاتی تاکتیکی است که نمی‌توان به آنها تکیه کرد و اظهارات (مقامات) دولت آمریکا درباره استمرار تلاش‌ها برای توقف نسل‌کشی تنها مانورهایی برای فریب دادن افکار عمومی کل جهان است.

این در حالی است که الطاهر در گفت‌وگو با المیادین نیز گفت: اگر مقاومت تضمین‌های مشخصی از میانجی‌ها بگیرد، ممکن است موضعش در مذاکرات تغییر کند.

این رهبر جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین به المیادین افزود: مقاومت می گوید در مذاکراتی که منجر به کشتارهای بیشتر علیه مردم فلسطین می‌شود شرکت نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha