• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052416590
  • خبرنگار : 71610

«جنگ روانی»؛ بخشی موثر از پاسخ حزب‌الله به ترور فواد شکر

«جنگ روانی»؛ بخشی موثر از پاسخ حزب‌الله به ترور فواد شکر

کارشناسان عرب می‌گویند که تاخیر در عملی شدن پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور فرمانده جهادی ارشد خود در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، بخشی مثمر ثمر از این پاسخ با ایجاد جنگ روانی علیه اشغالگران است که تاثیر قابل توجهی را در جنگ اعمال می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: به موازات پایبندی حزب‌الله به پاسخ نظامی به ترور «فؤاد شکر» فرمانده جهادی ارشد خود و اینکه به زودی آن را اجرا خواهد کرد و «دردناک و بازدارنده» خواهد بود، بخشی از این پاسخ را از طریق جنگ روانی انجام داده است.

شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در این باره گفت که این جنگ روانی رژیم صهیونیستی را وارد یک روند فرسایشی، ترس، فلج و رعب و وحشت کرده است و امروز همه صهیونیست‌ها درگیر یک جنگ روانی شده‌اند.

شیخ دعموش همچنین تاکید کرد: این بدان معنا است که مقاومت پیش از انجام پاسخ موفق به تحقق بخشی از اهداف آن شده است.

«جنگ روانی»؛ بخشی موثر از پاسخ حزب‌الله به ترور فواد شکر
تبدیل پارکینگ خودروها در حیفا به بیمارستان

در همین راستا، روز سه‌شنبه «علی فیاض» نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان بر این نکته تاکید کرد و گفت: پاسخ به ترور فؤاد شکر و اسماعیل هنیه قطعا در راه است و در مورد تاخیر در پاسخگویی، باید بگوییم که این اقدام عمدی و بخشی از عملکرد مقاومت و مدیریت نبرد است.

دکتر «عبدالرحمن شحیتلی» سرلشکر بازنشسته لبنانی در این باره معتقد است که جنگ روانی بخش اساسی جنگ است و معمولاً قبل، همراه و پس از عملیات نظامی انجام می‌شود و همراه با این جنگ روانی عنصر غافلگیری از نظر زمان و مکان، مبنایی است که طرف مربوطه آن را حفظ می‌کند.

وی در گفت‌وگو با الشرق الاوسط می‌گوید: در جریان جنگ روانی، حزب‌الله بر مواضعی تکیه می‌کند که موید در راه بودن پاسخ و غیرقابل چشم پوشی بودن این پاسخ است. این موضع باعث می‌شود که اسرائیل همچنان منتظر باشد و در نگرانی به سر ببرد.

شحیالی ادامه می‌دهد: شکی نیست که این موضع‌گیری مبتنی بر جنگ روانی نقش مهمی در روند رویارویی و جنگ میان ۲ طرف دارد و در واکنش‌های داخلی، تأثیر جنگ روانی بر ارتش، مردم و دولت‌ها منعکس می‌شود.

«ریاض قهوجی» رئیس «مرکز تحلیل نظامی خاورمیانه و خلیج فارس» (انیگما) نیز معتقد است که «جنگ روانی امری طبیعی است که در جنگ‌ها رخ می‌دهد و پیامدهای آن برای اسرائیل گران تمام می‌شود و شواهد پیامدهای آن بر رژیم اشغالگر به وضوح در تحولات اقتصادی، فعالیت فرودگاه‌ها و هشدار کشورها به اتباع خود در اسرائیل و لبنان مشهود است.»

«جنگ روانی»؛ بخشی موثر از پاسخ حزب‌الله به ترور فواد شکر
ادای احترام رزمندگان حزب‌الله به پیکر شهید فواد شکر

این تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی می‌گوید: حزب‌الله پاسخ خود را اجرا خواهد کرد و به جنگ خود در راستای پشتیبانی از نوار غزه ادامه خواهد داد.

پیشتر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشته بود: گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه حزب‌الله مصمم است در روزهای آینده به ترور «فؤاد شکر» فرمانده خود در ضاحیه جنوبی بیروت پاسخ دهد و برنامه‌های خود را تغییر نخواهد داد.

رژیم صهیونیستی به دلیل پاسخ حتمی محور مقاومت به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در ترس و نگرانی به سر می‌برد و هر روز این اضطراب و نگرانی افزایش می‌یابد.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به ویژه پس از ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی ارشد این جنبش در ضاحیه جنوبی بیروت به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha