• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052416586
  • خبرنگار : 50123

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری:

بنیاد نخبگان در حال شناسایی نخبگان هنری، مهارتی و ادبی است

بنیاد نخبگان در حال شناسایی نخبگان هنری، مهارتی و ادبی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال شناسایی نخبگان مهارتی، هنری و ادبی هستیم که بنیاد نخبگان در این حوزه ورود کرده و قطعاً حمایت‌ها برای افراد متفاوت خواهد بود.

یعقوب طادی ۲۴ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان زیر مجموعه معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور است.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری افزود: بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های مختلف اقدامات متعددی را در سال‌های گذشته انجام داده که یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد شناسایی نخبگان است، البته نخبه گزینی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری از وظایف بعدی بنیاد به شمار می‌رود.

طادی گفت: امروزه روش شناسایی نخبگان در جامعه نسبت به گذشته متفاوت شده و تغییراتی در آن صورت گرفته است، عمدتاً تمرکز به سمت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان مملکت است که باید از هم اکنون شناسایی و مورد حمایت و هدایت واقع شوند، در حقیقت اگر بتوان از هم اکنون دانش‌آموزان پرورش و هدایت شوند قطعاً می‌توان از وجود آن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهاب، تصریح کرد: دانش‌آموزان در سطح کشور توسط معلمان شناسایی می‌شوند یعنی استعدادها در مدارس کشف می‌شود.

طادی بیان کرد: از سال‌های گذشته بحث کانون‌های تجمع استعدادهای برتر از سوی بنیاد نخبگان و استفاده از کانون‌های مردمی در حوزه نخبه پروری فعالیت دارند که از این دو روش شناسایی نخبگان در حال انجام است.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود نخبگان در حوزه دانشجویی، گفت: هسته‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف در حال تشکیل است که در حقیقت یک استاد راس هسته قرار دارد و دانشجویان مختلف مدنظر بنیاد نخبگان زیر نظر استاد آموزش‌های لازم را در حوزه‌های علمی- فرهنگی و علمی-پژوهشی کسب می‌کنند که امسال هسته‌های مختلف در این راستا تشکیل شده است.

طادی ادامه داد: در حقیقت هدف از تشکیل هسته‌ها حل یک مسئله واقعی و موجود در جامعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، فنی، مهندسی و ... است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع مختلف، تصریح کرد: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی موجب تحول در این زمینه می‌شود که تاکنون سه فراخوان انجام شده و همه افراد فارغ التحصیل دانشگاهی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، گرچه محدودیتی از لحاظ شرکت وجود ندارد اما افراد باید اقداماتی که در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی با سوابق اجرایی داشته در سامانه سینا بارگذاری و توسط کارگروه‌های متمرکز بررسی ‌ها برای جذب انجام خواهد شد.

طادی ادامه داد: از حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ظرفیتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور قرار داشته حدود ۳۵ نفر ظرفیت ایجادی روسای دستگاه‌های اجرایی استان بوده که برخی جذب و تعدادی در حال جذب و گذراندن مراحل استخدام هستند، کما اینکه قرار است فراخوان دیگری به منظور استخدام نخبگان اجرا شود.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حقیقت این فراخوان‌ها ظرفیت خوبی برای استخدام بدون آزمون نخبگان بوده تا جذب دستگاه‌های اجرایی شوند.

وی از بازنویسی قانونی تحت عنوان نگاهداشت نخبگان در به منظور ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از آن‌ها خبر داد.

طادی در ادامه با اشاره به وجود هیات‌های اندیشه ورز با کمک از فارغ التحصیلان در راستای ایجاد سیاست‌گذاری یا استفاده از ایده‌ها در حل مسائل واقعی جامعه، تصریح کرد:  سال گذشته در استان سه هیات اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف آب، عمرانی و اجتماعی ذیل سه معاونت استانداری تشکیل شده که بنیاد از این هیات‌ها حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: دو پروژه در حوزه گاز و فولاد نیز در حال انجام است، در حقیقت هدف بنیاد نخبگان این است که به حل مسائل واقعی ورود کند تا مشکلات واقعی که در جامعه وجود داشته برطرف شود، گرچه اهداف دیگری همچون خودباوری و درگیر شدن اساتید با مسائل واقعی نیز مد نظر است.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۲۷ طرح حمایتی متعدد از سوی بنیاد ملی نخبگان وجود دارد، تصریح کرد: در حال شناسایی نخبگان مهارتی، هنری و ادبی هستیم که بنیاد نخبگان در این حوزه ورود کرده و قطعاً حمایت‌ها برای افراد متفاوت خواهد بود.

طادی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از نخبگان از طرح‌های حمایتی بنیاد نخبگان استفاده کرده و هم‌اکنون تحت حمایت بنیاد قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha