• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052416569
  • خبرنگار : 50180

۳۰ درصد روستاهای کرمانشاه زیر پوشش طرح «روستای باسواد» می‌روند

۳۰ درصد روستاهای کرمانشاه زیر پوشش طرح «روستای باسواد» می‌روند

ایسنا/کرمانشاه معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش طرح «روستای باسواد» می‌روند.

یاسر کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجرای طرح «روستای باسواد» در استان کرمانشاه همزمان با ۱۰ استان دیگر کشور، اظهار کرد: امسال ۳۰ درصد روستاهای استان زیرپوشش این طرح خواهند رفت و سعی کردیم طرح را در روستاهایی شروع کنیم که بیشترین آمار بی‌سوادی را دارند.

کرمی گفت: بنا داریم در سنوات آتی طرح «روستای باسواد» را در سطح  تمامی روستاهای استان اجرا کنیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح «روستای باسواد» با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها، دهیاریها و بخشداری‌ها اجرا خواهد شد، افزود: هم‌اکنون در مرحله شناسایی افراد بی سواد روستاها توسط دهیاران و بخشداران با همکاری فرمانداری‌ها هستیم و قرار است افراد بی سواد یا کم سواد پس از شناسایی برای دریافت آموزش‌ها در سه بخش سوادآموزی، تحکیم و انتقال به معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شوند.

وی با اشاره به پای کار بودن نیروهای جهادی نهضت سوادآموزی برای اجرای طرح روستای باسواد در استان، گفت: بنا داریم بعد از پایان پروسه سوادآموزی افراد بی سواد در هر کدام از این روستاها، تابلوی «این روستا فاقد افراد بی‌سواد است» را در ورودی روستا و یا در محل‌های پررفت و آمد روستا نصب کنیم.

کرمی با بیان اینکه در این طرح کتاب و نوشت افزار به صورت رایگان در اختیار افراد بی سواد و کم‌سواد قرار خواهد گرفت، گفت: علاوه بر اینها مشوق‌های دیگری را هم برای ترغیب افراد به سوادآموزی در نظر گرفته‌ایم.

کرمی افزود: با اقداماتی که برای شناسایی افراد کم سواد و بی سواد انجام گرفته، انتظار داریم از اوایل مهر ماه افراد مشمول طرح روستای بی سواد تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار بگیرند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت سوادآموزی در استان داشت و گفت: درصد باسوادی استان بالاتر از میانگین کشور است.

 وی افزود: هم‌اکنون بالای ۹۸ درصد مردم استان کرمانشاه با سواد هستند که میانگین کشوری آن ۹۷ درصد اعلام شده است.

کرمی با بیان اینکه کمتر از دو درصد مردم استان کرمانشاه در رده سنی یازده تا ۵۹ سال بی سواد هستند، گفت: تعداد بی‌سوادان استان کرمانشاه کمتر از ۲۰ هزار نفر است.

 کرمی با بیان اینکه تا زمانی که مبادی بی‌سوادی باز هستند نمی‌توانیم آمار بی‌سوادی استان را به صفر برسانیم، گفت: زمانی می‌توانیم آمار بی‌سوادی را به صفر برسانیم که هیچ فردی به هیچ دلیلی بازمانده از تحصیل نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha