• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052416556
  • خبرنگار : 50444

استاندار تاکید کرد

پویایی و تحرک بیشتر در خراسان شمالی با توجه به تشکل‌های مردم نهاد

پویایی و تحرک بیشتر در خراسان شمالی با توجه به تشکل‌های مردم نهاد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی، لازمه پویایی و تحرک بیشتر در خراسان شمالی را توجه به تشکل‌های مردم نهاد دانست.

محمدرضا حسین نژاد ۲۴ مردادماه در همایش تشکل ها و مشارکت‌های اجتماعی که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌ها از مهم‌ترین ارکان پیشرفت جامعه هستند و توجه به آن‌ها می‌تواند شتاب در توسعه و پیشرفت را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: تمام جامعه‌شناسان اعتقاد دارند که جامعه بی‌تفاوت، بسیار خطرناک است. بنابراین تشکل‌های مردم نهاد موجب پویایی و تحرک بیشتر در جامعه می شوند.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی به حرکت خود ادامه می‌دهد ارکان مهمی از جمله پایه گذاری‌های امام راحل، وجود رهبر فرزانه، حضور مردم و همچنین ایمان و اعتقادات دینی در آن در دخیل هستند.

حسین‌نژاد ادامه داد: تشکل‌ها در استقرار نظام موثر هستند و بها دادن به تشکل‌ها باید اعتقادی و قلبی باشد. حضور معنوی تشکل‌ها در کنار مدیران در قالب همایش‌ها نیز می تواند سبب شود اهداف جامعه، قوی‌تر و با سرعت‌تر پیش برود.

وی با بیان اینکه ‌هدف گذاری موضوعات مختلف باید با همفکری بخش‌های مختلف انجام شود، گفت: حلقه وصل دستگاه‌های اجرایی با مردم، تشکل‌های مردم نهاد هستند به همین دلیل باید از تمام ظرفیت تشکل‌ها استفاده کرد.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه نمایندگان تشکل های مردم نهاد جزو افراد دغدغه‌مند هستند، گفت: این تشکل‌ها تمام مشکلات را مطالبه می کنند که قابل تقدیر است.

طاهر رستمی افزود: شناساندن تشکل‌ها به مردم در راستای گسترش تشکل‌ها به عنوان حلقه ارتباطی بین مردم و حاکمیت، هدف اصلی ما محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۴ تشکل ثبت شده در استان داریم که از این تعداد ۱۱۲ تشکل مجوز خود را از استانداری اخذ کردند، ۴۰ تشکل در سه سال اخیر ثبت شده و ۱۵ تشکل در حال ثبت است. ۱۰۸ تشکل در حوزه بهزیستی و ۴۸ تشکل در حوزه ورزش و جوانان فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تشکل‌ها رتبه‌بندی می شوند، گفت: دلیل این رتبه‌بندی این است که برخی تشکل‌ها پس از ثبت، هیچ فعالیتی نداشته‌اند اما برخی دیگر فعالیت‌های چشمگیری ارائه داده‌اند.

رستمی تصریح کرد: سال گذشته ۱۳.۵ میلیارد تومان اعتبار به تشکل‌های مردم نهاد استان پرداخت شده است. همچنین تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت تفاهم نامه‌ها با رعایت قوانین و ضوابط استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha