• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403052416458
  • خبرنگار : 71603

بحران ثبت نام دانشجو در رشته‌های حیاتی در انگلیس

بحران ثبت نام دانشجو در رشته‌های حیاتی در انگلیس

بحران در دانشگاه‌های انگلیس به دلیل کاهش ثبت نام دانشجویان همچنان ادامه دارد و در برخی از رشته‌های حیاتی بسیار بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال تایمز، بر این اساس، رئیس اداره پذیرش دانشگاه‌های این کشور هشدار داد، انگلیس با کاهش نگران‌کننده درخواست‌های دانشجویان برای تحصیل در حرفه‌های استراتژیک حیاتی مانند پرستاری و معلمی مواجه است.

جو ساکستون، مدیر اجرایی سرویس پذیرش دانشگاه و کالج ها انگلیس (UCAS)، پیش از انتشار نتایج پذیرش دانشجو گفت : در حالی که درخواست های دانشگاهی از جوانان ۱۸ ساله در رتبه دوم ثبت شده است، متقاضیان بالغ هم اقبالی به ثبت نام ندارند. 

وی ادامه داد: چیزی که من را نگران می‌کند کاهش درخواست‌های دانشجویان بالغ برای حضور در دانشگاه و به‌ویژه عدم علاقه آن گروه به انواع دوره‌هایی است که کشور واقعاً به آن‌ها نیاز دارد . مانند هر چیزی که با مراقبت‌های بهداشتی، به‌ویژه پرستاری و تدریس همسو باشد.

طبق گزارش UCAS، در سال ۲۰۲۴ میلادی کمتر از ۳۴ هزار و ۵۰۰ درخواست برای دوره های آموزشی انگلیس توسط دانشجویان۳۰ ساله و بالاتر انجام شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

رشته های پرستاری و تدریس معمولاً بیشتر به برنامه‌های دانشجویان با سن بیشتر متکی است، بنابراین این کاهش به مشکلات این کشور می افزاید.حدود یک سوم دانشجویان متقاضی دوره های پرستاری و تربیت معلم ۳۰ سال و بالاتر هستند.

طبق آمارهای رسمی، در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی، استخدام معلمان تحصیلات تکمیلی در انگلیس ۳۸ درصد کمتر از هدف تعیین شده بود. در ژوئن، کالج سلطنتی پرستاری اعلام کرد که درخواست‌ها برای دوره‌های پرستاری باید تا سال ۲۰۳۱ میلادی هر سال به طور متوسط ​​۱۱ درصد افزایش یابد تا سرویس بهداشت عمومی در انگلیس به برنامه بلندمدت نیروی کار خود برسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha