• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052416441
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

‌گردهمایی هنرمندان ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فارس در خانه شهید جمهور

‌گردهمایی هنرمندان ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فارس در خانه شهید جمهور

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری پیش رویداد آموزشی صنایع دستی جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی در خانه «شهید جمهور» در شیراز خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۴ مردادماه در نشست میراث فرهنگی فارس از برگزاری  ورکشاپ  تخصصی صنایع دستی در خانه «شهید جمهور» شیراز خبر داد و گفت:  در واقع این ورکشاپ صنایع دستی از سلسله پیش رویدادهای  آموزشی سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است که در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  سومین جشنواره بین‌المللی  چند رسانه‌ای میراث فرهنگی آبان‌ماه در شیراز برگزار می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده  قبل از برگزاری این جشنواره رویدادها و دوره‌های آموزشی با هدف معرفی داشته‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح استان برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه ورکشاپ صنایع دستی فردا در خانه صنایع دستی «شهید جمهور»  ( خانه تاریخی صالحی ) در بافت تاریخی شیراز برگزار می‌شود، گفت: این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی شیراز به عموم علاقه‌مندان است و فردا ۲۵ مردادماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در حال حاضر در خانه صنایع دستی «شهید جمهور» ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فعال است و اساتید برجسته  در رشته‌های منبت، معرق، خاتم، قلم‌زنی، خراطی، نگارگری و پیکرتراشی در این خانه فعالیت دارند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه فردا ورکشاپ صنایع دستی در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود، تصریح کرد: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در این ورکشاپ شرکت کنند و از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.

وی یادآور شد: خانه صنایع دستی «شهید جمهور» در شیراز همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنی کشور در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه  خانه صنایع دستی«شهید جمهور» در واقع  کارگاه، محل آموزش، نمایش و تولید صنایع دستی و دست ساخته‌های اساتید ماهر این عرصه  است، ادامه داد: تبدیل عمارت‌های تاریخی به خانه‌های صنایع دستی نه تنها به معرفی و فروش تولیدات و محصولات دست‌ساز هنرمندان کمک می‌کند بلکه  این خانه‌ها را به محل مناسبی برای حضور گردشگران تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خانه صنایع دستی «شهید جمهور»  در خیابان ۹ دی، کوچه هفت پیچ واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha