• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416427
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

روایتگری، رسالت امروز آزادگان است

روایتگری، رسالت امروز آزادگان است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، رسالت امروز آزادگان را روایتگری دانست و بیان کرد: جانبازان و آزادگان و ایثارگران سند زنده دفاع مقدس هستند که پرچم اسلام و انقلاب را برافراشته نگه داشتند و لذا باید از فرصت و برکت حضورشان بهره ببریم.

اسدالله عباسی امروز، ۲۴ مردادماه در آیین تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز استان گیلان، آزادگان را سروقامتان رشید جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: آزادگان نماد استواری و خودباوری و ایثارگری و فداکاری کشور و ملت هستند.

وی با تاکید بر لزوم ارج نهادن فداکاری‌ها و مقاومت‌ها و استواری‌های آزادگان در مقابل ظلم و ستم استکبار و دست نشاندگانش، افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس در برابر تجاوز دشمنان اسلام و قرآن و نظام اسلامی ایستادگی و مجاهدت و مبارزه کردند.

استاندار گیلان از آزادگان به عنوان مجاهدان خاموش در دوران اسارت یاد کرد و گفت: مجاهدت آزادگان در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار خواهد ماند و به نسل‌های بعد منتقل می‌شود.

عباسی آزادگان را دریایی از خاطرات دانست که باید روزها و ماه‌ها و سال‌ها گفته و شنیده شود و تاکید کرد: در جلسات استان علاوه بر قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، بخشی از زمان به بیان خاطرات آزادگان اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به مقاومت رزمندگان آزاده در زندان‌های مخوف رژیم بعث، یادآور شد: هرچه داریم از فرهنگ و معارف دفاع مقدس است و لذا باید این ارزش‌ها را حفظ و ثبت و ماندگار کنیم.

استاندار گیلان از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواست به موضوع آزادگان و عظمت و شکوه مجاهدت آنان در سال‌های اسارت بپردازند و تاکید کرد: امروز وظیفه داریم نسل جوان و نوجوان را با ایثار و شجاعت و مقاومت آزادگان پای جمهوریت و اسلامیت نظام آشنا کنیم.

وی رسالت امروز آزادگان را روایتگری دانست و بیان کرد: جانبازان و آزادگان و ایثارگران سند زنده دفاع مقدس هستند که پرچم اسلام و انقلاب را برافراشته نگه داشتند و لذا باید از فرصت و برکت حضورشان بهره ببریم.

عباسی با بیان اینکه نسل‌های جدید دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و آن ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها و مقاومت‌ها را درک نکرده‌اند، ادامه داد: ۴۵ سال  ایثارگری کردیم و امروز در برابر دشمنان اسلام و انقلاب عزت و اقتدار داریم. دشمنان اسلام روزی به مرزهای ما تعدی کردند و در برابر ملت ایران ایستادند و امروز نیز در غزه جنایت می‌کنند و استعمار و استثمار و غارت و جنگ افروزی در کشورهای مسلمان را در دستور کار دارند و لذا تنها راه شکست دشمنان، مقاومت است.

استاندار گیلان اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ثمره جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و تصریح کرد: طی سه سال گذشته به تاسی از سیره شهید رئیسی، پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و اشتغال و مسکن استان را پیش بردیم و این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامید کردن ملت، بر لزوم خدمت‌رسانی شبانه روزی به مردم تاکید کرد و گفت: مسئولان امانتدار این جایگاه هستند و لذا برای انجام درست ماموریت‌ها به تجربه یادگاران دوران دفاع مقدس نیاز داریم، زیرا شما ذخایر فرهنگی و معنوی جامعه ما محسوب می‌شوید.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، با استان اینکه هشت هزار شهید و ۲۳ هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کردیم، گفت: ۲۷۰۰ آزاده داریم که یادگار دوران سخت اسارت در زندان‌های رژیم بعث هستند.

وی آزادگان را سفیران جمهوری اسلامی ایران دانست و متذکر شد: عزت و اقتداری که امروز نصیب کشور و نظام و ملت ایران شده، ثمره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان عمده آزادگان را جزو جانبازان دانست و تاکید کرد: یادواره ۴۲ شهید غریب اسارت فردا، ۲۵ مردادماه در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

داوطلب با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، آزادگان را الماس‌های درخشان دانست و اضافه کرد: آزادگان گنجینه‌های اسرار دوران دفاع مقدس هستند و امروز نیز پای جمهوری اسلامی ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha