• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052416415
  • خبرنگار : 71480

ارزیابی از کابینه پیشنهادی چهاردهم

پیرموذن: حرکت پزشکیان در راستای شعارها و وعده های دوره انتخابات است

پیرموذن: حرکت پزشکیان در راستای شعارها و وعده های دوره انتخابات است

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: باور رئیس جمهور این است که با همکاری همه جریان های مختلف کشور، می توان مطالبات مردم را برآورده کرد به همین دلیل کابینه ای فراجناحی معرفی کرد.

کمال الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایسنا درباره ترکیب کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: آقای پزشکیان احاطه کاملی به مسائل داخلی و ساختارهای پیچیده آن دارد. او آگاه به مسائل بین المللی بوده و دل در گرو توسعه کشور و ارتقای کیفیت زندگی مردم دارد. او شعار تعامل عزتمندانه با دنیا، ارتقای کیفیت زندگی مردم، بها دادن به حقوق شهروندی و مبارزه با فساد، تبعیض و ظلم را داده است.

وی بیان کرد: باور او این است که در قالب همین ساختار نظام می توان هم اقتدار کشور را ارتقا داد و هم مطالبات مختلف جوانان، زنان و دختران و همه اقشار جامعه را برآورده کرد و با تعامل با دنیا و رفع تحریم ها، ثروت کشور را افزایش داد.

پیرموذن ادامه داد: رئیس جمهور معتقد است برای رسیدن به این اهداف، برخلاف مقطع اصلاحات باید از همه نیروهای انسانی توانمند کشور استفاده کرد. باور او این است که با همکاری همه جریان های مختلف کشور می توان مطالبات مردم را برآورده کرد به همین دلیل کابینه ای فراجناحی معرفی کرد تا مشکلات خارجی کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند. او معتقد است که اصلاح طلبی مُلک مطلق کسی نیست و هرکسی برای بهبود امور  و اصلاح شرایط کشور اقدام کند، اصلاح طلب است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تعامل پزشکیان با همه ارکان و ساختارهای نظام برای پیشبرد اهداف و شعارهایش، تصریح کرد: او باید کابینه خود را به مجلسی معرفی می کرد که ترکیب آن با دولت فاصله دارد؛ بنابراین در اینجا ملاحظاتی وجود دارد. من هم معتقدم درباره برخی اعضای کابینه انتقاد وجود دارد که البته این انتقادات بیان شده و رئیس جمهور آن را شنیده است. الان هم اصلاح طلبان باید به رئیس جمهور فرصت دهند تا برای تحقق شعارهایش اقدام کند. پزشکیان کابینه خود را باید براساس واقعیات موجود بین قوا و سایر نهادهای نظام تشکیل دهد ولی با همه این انتقادها، معتقدم سمت و سوی حرکت پزشکیان در راستای همان شعارها و وعده های دوره انتخابات است.

پیرموذن در پایان با توصیه به اصلاح طلبان برای ادامه حمایت از رئیس جمهور بیان کرد: جمع کردن بساط تندوری، کوتوله های سیاسی، سهم خواهان، تمامیت خواهان و خشونت طلبان کار ساده ای نیست. انتخاب پزشکیان هم کار بزرگی بوده که انجام شده و باید بابت آن از مردم تشکر کرد. الان هم باید به رئیس جمهور فرصت داد تا با همکاری و تعامل  با همه بخش های نظام و جریان های فکری، اهداش را به پیش ببرد. تعامل عزتمندانه با دنیا، افزایش ثروت ملی، توجه به حقوق شهروندی و مبارزه با فساد و تبعیض به همکرایی و تعامل نیاز دارد و با یک جریان سیاسی نمی توان این اهداف را محقق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha