• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416407
  • خبرنگار : 71402

سالروز اخراج نیروهای آمریکایی

سراج‌الدین حقانی: از جامعه جهانی می‌خواهم راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند

سراج‌الدین حقانی: از جامعه جهانی می‌خواهم راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند
سراج‌الدین حقانی

مقام‌های طالبان افغانستان در سالروز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بر لزوم وحدت و برادری و روابط حسنه با همسایگان و جهان تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، «سراج‌الدین حقانی» سرپرست وزارت امور داخله طالبان در مراسم بزرگداشت سالروز اخراج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد: امروز روزی تاریخی و مملو از خوشحالی برای مردم افغانستان است و باید قدردان این نعمت بزرگ بود.

حقانی گفت: ما برای رهایی افغانستان از چنگال استعمارگران، جانفشانی‌های بسیاری نمودیم و سرانجام به پیروزی رسیدیم.

به گزارش طلوع‌نیوز، او افزود: از جامعه جهانی می‌خواهم از فرصت مساعد استفاده بهینه نموده و راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند.

با نابودی جزایر قدرت، فضای توسعه و برادری در افغانستان حاکم شد

«مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر افغانستان هم در سالروز اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور در مراسمی در پایگاه هوایی بگرام تاکید کرد: مسئولیت همه ماست که برای استحکام نظام اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور تلاش کنیم.

او افزود: برخلاف تصورات نادرست برخی، «امارت اسلامی» نظامی را در کشور حاکم نساخته است. امروزه همه مردم در فضایی امن و آرام به زندگی خود ادامه می‌دهند.

این مقام تاکید کرد: به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم و خاک افغانستان علیه هیچ کشور دیگری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

سراج‌الدین حقانی: از جامعه جهانی می‌خواهم راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند
رژه در پایگاه بگرام

عبدالکبیر تاکید کرد: امارت اسلامی در سیاست خارجی خود به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است. ده‌ها سفارت در کشور افتتاح شده، دیپلمات‌های خارجی به افغانستان سفر می‌کنند و نمایندگان ما نیز در نشست‌های بین‌المللی حضور فعال دارند.

مولوی عبدالکبیر

این مقام طالبان گفت: ما خواهان روابط خوب و دوستانه با همه کشورهای جهان هستیم. با پایان یافتن اشغال آمریکا (غرب)، پایگاه‌های قدرت از بین رفت و فضایی برای توسعه، رفاه و برادری در افغانستان ایجاد شد.

عفو عمومی، زمینه‌ساز اخوت و برادری در افغانستان است

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر افغانستان در مراسم بزرگداشت اخراج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد: اکنون در افغانستان نظام اسلامی حاکم بوده و صدور فرمان عفو عمومی زمینه اخوت و برادری را میان مردم به میان آورده است.

سراج‌الدین حقانی: از جامعه جهانی می‌خواهم راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند
عبدالسلام حنفی

او گفت: امارت اسلامی با اقدامات مؤثر خود، گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت زندگی مردم برداشته است. حمایت از ایتام و بیوه‌ها، ساماندهی وضعیت اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها، از جمله دستاوردهای مهم این دولت است. امارت اسلامی تلاش‌های جدی را برای استحکام نظام اسلامی و از بین بردن هر نوع تعصب و تبعیض قومی، زبانی و سمتی در کشور آغاز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha