• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416354
  • خبرنگار : 50042

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رشت خبر داد

برخورد قاطع با فروش متادون در عطاری‌ها

برخورد قاطع با فروش متادون در عطاری‌ها

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت ضمن انتقاد از فروش متادون در برخی از عطاری‌ها گفت: فعالیت عطاری‌ها توسط گشت‌های بهداشتی، غذا و دارو رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود. همچنین بخشداران و نمایندگان جهادکشاورزی در روستاها هرگونه کشت یا پرورش برخی از مخدرها را گزارش کنند.

کیا عاشوری امروز ۲۴ مردادماه در ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که نه تنها یک نفر بلکه همه خانواده را درگیر و قطعا به جامعه هم سرایت و آن را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ کیلوگرم انوع مواد مخدر در شهرستان رشت کشف ده و ۲۷۰۹ نفر توزیع کننده و قاچاقچی مخدر دستگیر شده‌ است، افزود: مخدرهای صنعتی و کاهش سن ابتلا از عوامل نگران کننده‌ای هستند که باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد، نسل جوان باید آگاه شود این آگاهی از طریق تقویت ارتباط بین جوان، جامعه و خانواده میسر می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه اجتماعی نظام هستند، گفت: در برخورد با جوان یا نوجوانی که صرف را به تازگی شروع کرده باید محتاطانه برخورد کرد و به دور از تنش و پرخاش آنان را به مسیر درست و سلامتی هدایت کرد.

عاشوری بیان کرد: همه شهرداران باید به نگهداری کمپ ماده ۱۶ کمک کنند، ارزش و اهمیت این کار کمتر از دیگر موارد نیست، چون با کمک به این مرکز جوانان به زندگی سالم و عادی در جامعه باز می‌گردند باید از ظرفیت موسسات مردم نهاد هم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: میانگین سنی مصرف مواد مخدر خیلی کاهش یافته و به دغدغه تبدیل شده است زیرا آنها به عنوان سرمایه اجتماعی نظام می‌توانند بعد از طی مراحل تحصیلی به کشور کمک کنند، آموزش و پرورش می‌تواند در آگاه سازی کمک کننده باشد.

فرماندار رشت ادامه داد: روستاها باید در قالب طرح یاریگران زندگی شورای مرکزی مبارزه با مواد مخدر را تشکیل دهند و تلاش کنیم تا روستاهای ما عاری از هرگونه مصرف مخدر شود. برخی از ادارات دارای سالن‌های اجتماعاتی هستند که می‌توانیم این سالن‌ها را به انجمن‌ها و موسسات مردمی بازپروری معتادین اختصاص دهیم.

عاشوری ضمن انتقاد از فروش متادون در برخی از عطاری‌ها بیان کرد: فعالیت عطاری‌ها توسط گشت‌های بهداشتی، غذا و دارو رصد و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود. همچنین بخشداران و نمایندگان جهادکشاورزی در روستاها هرگونه کشت یا پرورش برخی از مخدرها را گزارش کنند.

وی بیان کرد: اگر موضوعات آگاه‌سازی و آموزش را مدنظر قرار ندهیم، قطعا دچار چالش و مشکل می‌شویم زیرا ما خودمان هم عضوی از این جامعه هستیم و زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha