• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052416351
  • خبرنگار : 50042

مرمت تی‌تی کاروانسرا فرصتی برای رونق گردشگری در سیاهکل

مرمت تی‌تی کاروانسرا فرصتی برای رونق گردشگری در سیاهکل

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به اینکه در محور سنگر به سیاهکل بعضی روزها شاهد تردد بیش از ۵۰۰۰ خودرو به سمت دیلمان هستیم و تی تی کاروانسرا هم در این مسیر قرار دارد، لذا واگذاری آن به بخش خصوصی نوید رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی را در سیاهکل می‌دهد.

امین بابایی در حاشیه آیین آغاز عملیات مرمت و احیاء کاروانسرای تی تی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهرستان سیاهکل دارای آثار ارزشمند میراثی و تاریخی گردشگری است، لذا یکی از اولویت‌های فرمانداری احیا و حفظ این آثار ارزشمند تاریخی است که بسیار مورد استقبال مردم هم قرار دارد.

وی افزود: در فرهنگ و آداب مردم ایران و گیلان دلدادگی عجیبی به میراث کهن را شاهد هستیم، این داشته‌های فرهنگی و تاریخی باعث نشاط اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت می‌شود. تلاش‌ها بر این است تا ضمن احیای مجدد آثار ارزشمند تاریخی بستر مناسبی را برای ورود گردشگران و مسافران فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به اینکه در محور سنگر به سیاهکل بعضی از روزها شاهد تردد بیش از ۵۰۰۰ خودرو به سمت دیلمان هستیم و تی تی کاروانسرا هم در این مسیر قرار دارد؛ لذا واگذاری آن به بخش خصوصی و احیا و مرمت آن، این نوید را می‌دهد در آینده نزدیک شاهد رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشیم.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک با وجود اعتباراتی که تخصیص می‌یابد امیدواریم بتوانیم از بدو راه ورودی به کاروانسرا که رودخانه وجود دارد بستری فراهم کنیم تا بیش از پیش شاهد ورود گردشگران در این مکان تاریخی باشیم، تی تی کاروانسرا جزء آثار کهن گیلان است و بسترساز رشد احیاء میراث کهن در استان می‌شود.

به گزارش ایسنا، کاروانسرای ۶۰۰ ساله تی تی ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ واقع در سیاهکل در قالب پرونده کاروانسراهای ایرانی، ثبت جهانی شد و اکنون این کاروانسرا با هدف احیای نخستین کاروانسرای ثبت جهانی شمال کشور در آیینی مرمت آن با کاربری فرهنگی و پذیرایی آغاز و به سرمایه‌گذار بخش خصوص با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی واگذار شد و احیا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha