• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052416346
  • خبرنگار : 71129

کاراکاس گزارش سازمان ملل درباره انتخابات ونزوئلا را رد کرد

کاراکاس گزارش سازمان ملل درباره انتخابات ونزوئلا را رد کرد

ونزوئلا اعلام کرد که انتشار به اصطلاح «گزارش اولیه» توسط تیم کارشناسی انتخابات سازمان ملل متحد را قاطعانه رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، کاراکاس همچنین استدلال کرد که این تیم سازمان ملل یکسری از دروغ‌ها را منتشر می‌کند و نه تنها اصول حاکم بر کار کارشناسان را، هم از نظر محتوا و هم از لحاظ سبک، نقض می‌کند، بلکه نشان‌دهنده یک اقدام کاملا بی‌ملاحظه است که اعتماد به مکانیسم‌های تعیین ‌شده برای همکاری و امور فنی را تضعیف کرده است.

به نقل از پایگاه خبری المیادین، طبق یک بیانیه رسمی دولت ونزوئلا گروه کارشناسان سازمان ملل شامل «دومینیکو توچیاردی» ایتالیایی، «فرناندا آبرو» پرتغالی، «رولی داویلا» گواتمالایی و «لوردس گونزالس» مکزیکی دسترسی گسترده‌ای به کل روند انتخابات ونزوئلا داشتند که نیکلاس مادورو توسط شورای ملی انتخابات به عنوان برنده این انتخابات تایید شد. آنها توانستند شاهد عملکرد موثر سیستم انتخاباتی ونزوئلا باشند.

این گروه از کارشناسان سازمان ملل مدعی شده بودند که انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ونزوئلا «فاقد شفافیت و یکپارچگی» بوده است.
این تیم چهار نفره از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات به ونزوئلا رفته بودند.

در بیانیه کاراکاس توضیح داده شده است که «نوشته‌های غیرمسئولانه این تیم چیزی نیست جز تبلیغاتی که در خدمت منافع کودتای راست افراطی ونزوئلا است.»

در ادامه این بیانیه تاکید شده که این تیم در مدت زمان اقامتش در ونزوئلا به صورت دائمی با مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در ارتباط بودند، به این ترتیب که گفته‌های آنها تحت تاثیر دستورالعمل‌های خصمانه بوده تا وظایف رسمی‌شان.

در بیانیه کاراکاس همچنین ذکر شده است:‌ «رویکرد و عملکرد غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای این گروه به دلیل اقدامات و تلاش‌های نادرست آنها در ترغیب دستورکاری خشونت آمیز، تاثیر منفی داشته است. تنها هدف این گروه به اصطلاح کارشناس سازمان ملل ضربه زدن به دموکراسی ونزوئلا و ایجاد شک و شبهه درباره عملکرد نهادهای قانونی ماست.»

در پایان این بیانیه تاکید کرد که «این حمله به دموکراسی توسط این کارشناسان جعلی انتخاباتی نیز شکست خواهد خورد و عدالت و احترام به اراده حاکمیتی مردم ونزوئلا پیروز خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha