• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052416314
  • خبرنگار : 71588

بلینکن از تل‌آویو خواست مانع از تعرض مجدد بن گویر به مسجد الاقصی شود

بلینکن از تل‌آویو خواست مانع از تعرض مجدد بن گویر به مسجد الاقصی شود

وزیر خارجه آمریکا به یورش صهیونیست‌ها به سرکردگی وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم به مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به یورش صهیونیست‌ها به سرکردگی ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم به مسجد الاقصی تاکید کرد که ایالات متحده به شدت با حضور ایتمار بن گویر در محوطه مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی مخالفت دارد.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، آنتونی بلینکن در ادامه افزود حضور بن گویر در مسجد الاقصی نشان‌دهنده بی‌اعتنایی آشکار به وضعیت تاریخی موجود در رابطه با اماکن مقدس در شهر قدس است.

وی همچنین تصریح کرد ایالات متحده از کابینه رژیم صهیونیستی می‌خواهد مانع وقوع چنین اقداماتی در آینده شود.

پیشتر نیز ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام بن گویر اعلام کرد: آمریکا قاطعانه بر موضع حفظ وضعیت موجود در رابطه با اماکن مقدس ایستاده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: هرگونه اقدام یکجانبه مانند این که اوضاع موجود را در معرض خطر قرار دهد، غیرقابل قبول است.

پاتل ادامه داد: این اقدام نه تنها غیرقابل قبول است، بلکه در این زمان حساس و حیاتی تلاش‌ها برای حصول یک توافق را تضعیف می‌کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: این اقدامات دستیابی به هدف اعلام شده ما برای منطقه که دستیابی به راهکار ۲ دولتی است، تضعیف می‌کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به همراه شهرک‌نشینان صهیونیست به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شد و با آن‌ها به آوازخوانی در این مکان مقدس پرداخت. ورود غیرقانونی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه دیگر مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی واکنش‌ها و محکومیت گسترده‌ای در پی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha